Praėjusiais metais Lietuvos reklamos rinka plėtėsi itin sparčiai - 17,35 proc. iki 232 mln. litų, skaičiuojant su žiniasklaidos kanalų apimties ir kitomis nuolaidomis.
"Atlikto tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad praėjusiais metais reklamos rinka augo sparčiau, nei buvo prognozuojama praėjusių metų pradžioje", - sakė "SIC Gallup Media" direktorius Gytis Juodpusis. Pasak jo, tam nemažos įtakos turėjo ir aktyvios prezidento bei savivaldybių rinkimų kampanijos.
Didžiausiai Europos tyrimų kompanijai "Taylor Nelson Sofres" priklausančios Lietuvos žiniasklaidos tyrimų bendrovės "SIC Gallup Media" duomenimis, palyginti dvejų pastarųjų metų rezultatus, reklamai skirtos lėšos televizijoje pernai išaugo 28 proc. iki 96 mln. litų, žurnaluose - 7,69 proc.iki 28 mln. litų, o laikraščiuose - 7,25 proc. iki 74 mln. litų.
Didžiausią pajamų dalį pagal žiniasklaidos kanalus sudarė reklama televizijoje - 41,4 proc. ir laikraščiuose - 31,7 procento.
Pernai pradėta stebėti interneto bei kino teatrų reklama sudarė atitinkamai 0,6 proc. (1,5 mln. litų) ir 0,1 proc. (,2 mln. litų) pagal žiniasklaidos kanalus.
"Didžiausių reklamos rinkos užsakovų dešimtukas pernai išliko panašus, kaip ir ankstesniais metais", - sakė G. Juodpusis.
Daugiausiai lėšų reklamai praėjusiais metais skyrė "Procter&Gamble", "Colgate Palmolive", "Coca-cola", "Omnitel", "VP Market", "Bitė", "Kraft Foods", "Tele 2", "Unilever" ir "Danone group".
"SIC Gallup Media" duomenimis, vienam gyventojui skiriamas reklamos pinigų skaičius praėjusiais metais Lietuvoje išaugo nuo 16 iki 19,4 euro.
"Nors vienam žmogui pernai buvo skiriama ir daugiau lėšų reklamai, tačiau pagal šį rodiklį Lietuva vis dar atsilieka nuo kaimyninių Baltijos šalių", - sakė G. Juodpusis. Pasak jo, gerokai mažesniu gyventojų skaičiumi pasižyminčioje Estijoje vienam žmogui reklamai skiriama net 38 eurai.
Atsižvelgiant į šiuos veiksnius, galima prognozuoti, kad Lietuvos reklamos rinka ateityje dar labiau augs, prognozuoja "SIC Gallup Media" vadovas.
Šalies reklamos rinkos tyrimą "SIC Gallup Media" atliko pagal bendrovės 2002 metų reklamos monitoringo duomenis ir bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis bei Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija.
ELTA