Vadinamosios politinės reklamos nebuvimas pernai nesutrukdė augti žiniasklaidos reklamos rinkai - ji, palyginti su 2002 metais, padidėjo 12 proc. iki 261,8 mln. litų, įskaičiuojant nuolaidas.
Didžiausiai Europos tyrimų kompanijų grupei TNS priklausančios Lietuvos žiniasklaidos tyrimų bendrovės "TNS Gallup" duomenimis, didžiausią pajamų dalį pagal žiniasklaidos kanalus sudarė reklama televizijoje - 41,63 proc., arba 109 mln. litų ir laikraščiuose - 30,56 proc., arba 80 mln. litų.
"Praėjusių metų žiniasklaidos reklamos rinkos augimo tempai patvirtino metų pradžioje darytas optimistines prognozes", - sakė "TNS Gallup media" direktorius Gytis Juodpusis. Pasak jo, sparčiam praėjusių metų žiniasklaidos reklamos rinkos augimui didelės įtakos neturėjo tas faktas, kad, kitaip nei 2002-aisiais, nebuvo daug politinės reklamos.
"TNS Gallup" duomenimis, vienam gyventojui skiriamas reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis praėjusiais metais Lietuvoje išaugo nuo 19,4 euro iki 21,9 euro.
"Atsižvelgiant į daugelį veiksnių, galima prognozuoti, kad Lietuvos žiniasklaidos reklamos rinka ateityje panašiai augs", - sakė G. Juodpusis. Įtakos reklamos rinkos augimui turės ir šiemet laukiama rinkimų kampanija.
Lyginant dvejų pastarųjų metų rezultatus, reklamai žiniasklaidoje skirtos lėšos televizijoje pernai išaugo 13,54 proc., žurnaluose - 17,86 proc. iki 33 mln. litų, laikraščiuose - 8,11 proc., radijuje - 5,6 proc. iki 19 mln. litų.
Lauko reklamos rinka, įvertinus taip pat ir lauko vaizdo reklamos apimtis, pernai augo 6,25 proc. iki 17 mln. litų. Pernai pradėtos stebėti interneto reklamos augimas buvo itin spartus - 146,67 proc. iki 3,7 mln. litų,o kino teatrų reklamos rinka sumažėjo 50 proc., jos apimtis pernai sudarė 0,1 mln. litų.
Aktyviausios reklamuotojos praėjusiais metais buvo mobiliojo ryšio, mažmeninės prekybos bendrovės ir higienos prekes tiekiančios įmonės. Tai atspindi ir didžiausių reklamos rinkos užsakovų dešimtukas. Daugiausia lėšų reklamai praėjusiais metais skyrė "Procter&Gamble", "Tele 2","Omnitel", "Colgate Palmolive", "VP Market", "Bitė GSM", "Kraft Foods", "Palink" ir "Benckiser".
Šalies reklamos rinkos tyrimą "TNS Gallup" atliko pagal bendrovės praėjusių metų reklamos monitoringo duomenis ir bendradarbiaudama su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA), žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis bei Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais.
Duomenys apie žiniasklaidos reklamos rinką pateikti įvertinus 95-100 proc. televizijos reklamos rinkos, 95-100 proc. radijo reklamos rinkos, 90-100 proc. spaudos reklamos rinkos, 90-100 proc. lauko reklamos rinkos, 95-100 proc. kino reklamos rinkos bei 80-100 proc. interneto reklamos rinkos.
ELTA