Trečiadienį paskelbtas tyrimas parodė, jog 2002 metais pasaulyje suvartota neregėtai daug šokolado. Per metus planetos gyventojai sužiaumojo šokolado batonėlių, saldainių ir saldžiųjų riešutų net už 42,2 milijardo JAV dolerių.
Artėjant Valentino dienos sezonui, kuriam prireiks rekordiškai daug rožių, atvirukų ir konditerijos gaminių, verslo informacijos grupė "Datamonitor" paskelbė šokolado suvartojimo duomenis, pagal kuriuos daugiausiai šio skanėsto suvartojančių lentelės viršuje atsidūrė airiai ir britai.
Nors nieko ir nenustebino tai, kad didžiausia pasaulio šokolado rinka tapo Jungtinės Valstijos, kuriose parduodama beveik trečdalis viso šokolado, neblogai pasirodė ir saldumynus mėgstantys europiečiai.
Europoje praėjusiais metais suvartota šokolado už 19,2 milijardo dolerių. Kas trečią šio skanėsto gaminį įsigijo britai, gerokai pralenkę visus kitų pasaulio šalių gyventojus, išskyrus airius.
2001 metų duomenimis, vidutinis britas per metus suvalgo 11,4 kilogramo šokolado, kuriam išleidžia 93,1 dolerio. Tuo tarpu kiekvienas airis kasmet suvartoja ne mažiau kaip po 12,7 kilogramo, arba po 254 įprastinius 50 gramų šokolado batonėlius.Palyginimui, vienas amerikietis šokoladui per 2001-uosius teišleido 46,8 dolerio, suvartodamas vos 4,4 kilogramo, - kur kas mažiau už europiečius.
Vis dėlto airiams ir britams tegalėjo prilygti šveicarai ir austrai, atitinkamai suvartoję po 10 ir 10,9 kilogramo šokolado. Tuo tarpu Belgijoje, daugelio laikoma šokolado skanėstų tėvyne, vienas gyventojas vidutiniškai tesuvartojo 8,4 kilogramo.
Labai skiriasi ir skirtingų šalių gyventojų skoniai, todėl konditerijos gamintojai dažnai pastebi, jog vienoje rinkoje pagaminti saldumynai visiškai nepopuliarūs kitoje. Išimtimi galima vadinti visur mėgstamus žemės riešutus ir šokoladukus su karamelės įdaru.
"Nepaisant Europai būdingo šokolado pomėgio, skirtingų regionų skoniai labai skiriasi, - nurodė "Datamonitor". - Prancūzai renkasi nesaldžius paprasto skonio gaminius be papildomų priedų, tuo tarpu italai linkę į priešingą rinkos segmentą".Savo ruožtu britai mėgsta šokolado batonėlius, kuriuos galima sužiaumoti vienu prišokimu.
Skiriasi ir Azijos gyventojų skoniai. Tiesa, šiame žemyne šokolado suvartojama gerokai mažiau nei Vakaruose. Japonai mieliausiai renkasi pienišką šokoladą, Tailande mėgstamas baltasis, o Honkonge ir Singapūre populiariausios juodojo šokolado rūšys.
Nors regioniniai skirtumai ir gali užkirsti kelią plėtrai užsienio rinkose, jie siūlo ir kelias augimo galimybes.
Pasak "Datamonitor", šokolado rinka sparčiai plėtojama augančiose Rytų Europos rinkose, tuo tarpu brandžiose rinkose plėtros galimybes siūlo mažiau kalorijų turintys gaminiai.
Reuters-ELTA