Paskutinėje Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNBT) sezono premjeroje - Giacomo Puccini operoje "Turandot" - tarptautinis statytojų kolektyvas, vengdamas kičinės stilistikos, siekė sukurti scenoje sudėtingų ir gilių charakterių dramą. Pirmą kartą Lietuvoje statomos "Turandot" premjera įvyks balandžio 4, 5, 11 ir 12 dieną.
Kaip antradienį (03.25) vykusioje spaudos konferencijoje kalbėjo pastatymo muzikinis vadovas ir dirigentas Stefanas Lano iš Šveicarijos, labai svarbi yra harmonija tarp vizualaus sprendimo ir muzikos - "akies ir ausies".
Dirigentas įsitikinęs, kad jam ir jo kolegoms - vokiečių režisieriui Detlefui Solteriui ir austrų scenografui Friedrichui Despalmes šią pusiausvyrą pavyko išlaikyti.
Daugelį metų dirbęs Vienos valstybinėje operoje, Milano "La Scala" bei kituose pasaulio teatruose, bendradarbiavęs su žymiaisiais įvairių šalių simfoniniais orkestrais S. Lano taip pat yra gavęs kompozicijos daktaro laipsnį Harvardo universitete. Šiuo metu dirigentas, pastatęs daugybę publikos pripažinimo sulaukusių operos spektaklių, rašo ketvirtąją savo simfoniją.
Pasak S. Lano, Lietuvos muzikantai ir dainininkai jam paliko itin gerą įspūdį - tiek pernykštis bendradarbiavimas su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, tiek dabartinė patirtis su LNOBT artistais jam parodė, kad šalies muzikantų meninis lygis yra labai aukštas.
"Turandot" dainuoja Irena Milkevičiūtė, Vytautas Kurnickas, Sigutė Stonytė, Julija Stupnianek, Vladimiras Prudnikovas, Vytautas Bakula, Vytautas Juozapaitis, Audrius Rubežius bei kiti LNOBT solistai ir choras.
"Turandot" režisierius - Berlyne gyvenantis D. Solteris - baigė muzikologijos, teatro istorijos ir žurnalistikos studijas, taip pat studijavo vokalą. Nuo 1983 metų D. Solteris režisuoja operos pastatymus Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Austrijos, JAV ir kitų šalių teatruose.
Gana dažnai G. Puccinio "Turandot" pastatymai, pasak operos režisieriaus, "užsiverčia" masyviomis dekoracijomis ir beveik kičine stilistika, iš po kurios nesimato gilių G. Puccini charakterių. Todėl scenoje nebus atkuriamas dekoratyvus Pekinas
Dirbdamas Vilniuje, režisierius siekia išryškinti sudėtingą princesės Turandot charakteristiką, suvokiant, kad 1922-1924 metais, kurdamas šią operą, kompozitorius jau buvo susipažinęs su psichoanalizės idėjomis, Igorio Stravinskio ir kitų muzikinių reformatorių idėjomis bei siekė atitolti nuo itališkų operos tradicijų.
"Turandot" scenografijos koncepcija, sukurta režisieriaus ir austrų scenografo F. Despalmes, atspindi pačios Turandot charakterio evoliuciją - nuo šalto, nakčiai ir žiemai prilyginamo užsisklendimo, išreiškiamo ledo rūmų metafora, į atgimimą - pavasarį, saulėtekį, rytą.
Spaudos konferencijoje taip pat buvo pristatytas atnaujintas Operos teatro paramos fondas. Pasak fondo valdybos pirmininkės Birutės Vizgirdienės, fondas rems naujuosius teatro pastatymus, rinks lėšas iš nario mokesčių (šiuo metu jis sudaro 500 litų metams) bei specialiai organizuojamų koncertų.
Nuo gegužės 10 dienos LNOBT uždaromas renovacijai.
Pasak teatro vadovo Gintauto Kėvišo, naujas teatro sezonas prasidės spalio 1 dieną baleto premjera, taip pat spalį LNOBT intensyviai rodys naujausius spektaklius.
Naujosios Broniaus Kutavičiaus operos "Viltis ir tikėjimas" "juodraštinis" variantas bus parodytas vasarą Trakų festivalyje.
BNS