Biuro, virtuvės ir kitų baldų gamybos bendrovės "Narbutas ir Ko" pardavimai pernai, palyginti su 2001 metais, išaugo 5,4 proc. (2,2 mln. litų) ir pasiekė 43,3 mln. litų. Lietuvoje "Narbuto ir Ko" apyvarta pernai išaugo 4 proc. - sudarė 22,8 mln. litų.
"Pardavimų dinamiką pernai lėmė išaugęs eksportas į Vakarų rinką", - teigia "Narbutas ir Ko" generalinis direktorius Tomas Marcijonas.
Pardavimų apimtys Vakarų Europoje pernai augo 23 proc. iki 9,3 mln. litų. Didžiausio pasisekimo "Narbutas ir Ko" sulaukė Didžiojoje Britanijoje - į šią šalį per metus parduota baldų 61 proc. daugiau.
"Narbutas ir Ko" prekybos direktorius Audrius Janiūnas tvirtina, kad šiemet Didžiojoje Britanijoje bendrovė ketina baigti formuoti platintojų tinklą - jį numatyta išplėsti beveik dvigubai ir apyvartą šioje rinkoje išauginti per 50 proc.
"Pardavimų pajėgas pernai plėtėme ir Vokietijoje, tačiau šioje šalyje kol kas apyvarta nedidelė", - sako A. Janiūnas. Tai lemia nedėkinga bendra šalies ekonominė būklė, išaugusi konkurencija ir krintančios kainos. Vokietijos ekonominių tyrimų institutas skelbia, jog pragiedrulių galima tikėtis tik kitąmet.
Šiemet "Narbutas ir Ko" pardavimų augimą prognozuoja ir Rytuose. Rusijoje planuojama apyvartą padidinti 20 proc., Ukrainoje - iki 40 proc. Rytų rinkose rengiamasi konsoliduoti platintojų tinklą ir pergrupuoti pardavėjų pajėgas.
Pernai "Narbuto ir Ko" pardavimai Rytuose kiekine išraiška taip pat augo, tačiau dėl kritusio JAV dolerio kurso apyvarta litais nepadidėjo - siekė 8,5 mln. litų ( 2001 metais pardavimai NVS šalyse sudarė 8,6 mln. litų).
ELTA