Verslo dienraščio "Financial Times" teigimu, Japonijos elektronikos ir žaidimų gamintojos "Sony" padėtis dar labiau susikomplikavo, kai jos skolinimosi reitingą sumažino tarptautinė agentūra "Moody's". Reitingas apkarpytas nuogąstaujant dėl laiko, kurio Japonijos gamintojai prireiks vėl gauti didelį pelną bei užsitikrinti pakankamą pinigų srautą.
Baigusi gegužės 1 dieną pradėtą persvarstymą "Moody's" sumažino "Sony" ilgalaikio skolinimosi reitingą nuo Aa3 iki A1 bei nustatė neigiamą vertinimą. "Sony" bendrovės reitingą "Moody's" apkarpė pirmą kartą per pastaruosius 17 metų. Po naujojo sprendimo "Sony" atsiliko nuo Aa3 reitingą tebeturinčios konkurentės "Matsushita Electric Industrial", kuri valdo prekinį ženklą "Panasonic".
Reitingo mažinimas susijęs su "Moody's" abejonėmis dėl "Sony" pajėgumo atsigauti. Balandžio mėnesį gamintoja nustebino investuotojus, paskelbdama apie paskutinio savo finansinių metų ketvirčio nuostolius ir neįgyvendintus visų metų pelno tikslus.
"Sony" bandė nuraminti investuotojus, pristatydama naujų produktų modelius ir dar vieną persitvarkymo planą (bendrovė ką tik baigė ketverius metus trukusį persitvarkymo projektą). Be to, "Sony" atsisakė nepagrindinės veiklos ir padidino investicijas į puslaidininkių technologijas.
Pastaruosius kelerius metus "Sony" pagrindinei elektronikos prekių gamybai kenkė defliacija ir sustiprėjusi konkurencija. "Moody's" įspėjo, kad iki šiol pelningumą padėjo išlaikyti garsus įmonės pavadinimas, tačiau dabar padėtis rinkoje keičiasi, be to, pereinama nuo analoginių prie skaitmeninių technologijų.
"Horizontalus verslo modelis, paskatintas skaitmeninių garso ir vaizdo prekių, kurių pridėtinę vertę labiau veikia ne baigtų gaminių surinkimas, o (programinės įrangos) turinys ir pagrindinės dalys, sumažino garso ir vaizdo produktų kainas taip sparčiai, kad net "Sony" pavadinimas neleidžia tikėtis ilgalaikio pelningumo, vardu buvo galima pasikliauti analoginių technologijų laikotarpiu", - nurodė reitingų agentūra.
Nors "Sony" ir gali pasigirti ne vienu gaminiu (nuo mobiliųjų telefonų iki skaitmeninių televizorių), kurie leis pasinaudoti plačiajuosčio ryšio privalumais, šis ryšys neįsitvirtino taip sparčiai, kaip tikėtasi, ir tapo dar viena pelno sumažėjimo priežastimi.
"Moody's" pridūrė suteikusi "Sony" neigiamą vertinimą, nes mano, kad įmonės dėmesys pagrindiniams gaminiams, tarp jų puslaidininkių technologijoms, gali dar kurį laiką nepaskatinti pelno augimo. "Šios priemonės turės šiokį tokį poveikį, tačiau padidinti pelningumui gali prireikti daugiau laiko, nei manyta, kadangi artimiausiu metu plačiajuosčio ryšio aplinka atrodo būsianti nepalanki, o"Sony" naujas dėmesys pagrindiniams gaminiams gali nevisiškai pasiteisinti ", - aiškina "Moody's".
ELTA