Įdomybių kompiuterinių žaidimų rinkoje tiek daug, kad drąsiai galima tvirtinti - nei šie, nei ateinantys metai žaidimų gerbėjams neprailgs. Kartu su debiutuojančiais žaidimais naujam gyvenimui bus prikelti ir senieji hitai.
“Pirates!” prisikėlimas
Bendrovė “Firaxis” drauge su žaidimų leidėja “Atari” paskelbė apie savo naująjį projektą “Sid Meier‘s Pirates!”. Šis žaidimas - XX a. paskutinio dešimtmečio hito tęsinys. Paties Sido Meierio žodžiais, “Firaxis” šio projekto nusprendė imtis daugelio gerbėjų prašymu. Viena žinomiausių žaidimų pasaulio asmenybių teigia, kad praėjus 15 metų nuo “Pirates!” sukūrimo jis iki šiol gaunąs gerbėjų prašymų atgaivinti šį produktą.
“Pirates!” žaidėjai galėjo įsijausti į pirato vaidmenį ir išplaukti į plačiuosius vandenis ieškoti nuotykių. Tai buvo pirmasis tokio žanro produktas, vėliau sekę jo “klonai” tokios sėkmės kaip pirmtakas nesulaukė. Sido Meierio kūrinys pasižymėjo dar ir tuo, kad jame puikiai derėjo veiksmo, strategijos ir RPG žanro elementai, žaidimui suteikę ypatingo gilumo. Pats kūrėjas yra sakęs, kad “Pirates!” žaidėjai savo kailiu gali pajusti, koks buvo XVI a. pirato gyvenimas.
Pasak “Firaxis” atstovų, naujasis produktas primins GTA, nes “Sid Meier‘s Pirates!” žaidėjas turės visišką tyrinėjimo laisvę ir, žinoma, originalųjį “Pirates!”. Pasak bendrovės prezidento Jeffo Briggso, naujajame produkte bus daug RPG elementų. Vienas jų - žaidėjas galės pats pasirinkti karjerą: arba negailestingo jūrų pirato, arba savo šaliai tarnaujančio korsaro. Pastarieji nuo pirmųjų skirsis tuo, kad galės pulti tik šalių, su kuriomis jų gimtinė kariauja, laivus neliesdami savų.
Kol kas tiksli “Sid Meier‘s Pirates!” išleidimo data dar nenustatyta, tačiau aišku, kad žaidimas pasirodys ne anksčiau kaip kitąmet.
Kazino imperija
“Empire Interactive” parodoje atskleidė daugiau detalių iš savo leidžiamo bendrovės “Deep Red” produkto “Vega$: Make it Big”. Šis žaidimas - ekonominė strategija, kurioje žaidėjas turės sukurti ir plėsti savo kazino imperiją. Veiksmas vyks garsiajame Las Vege, kur žaidėjas pradės žaisti turėdamas vieną vienintelį žemės sklypą.
Žaidimo kampanija susidės iš 12 lygių, kurių kiekvienas nukels žaidėją vis arčiau Las Vego “širdies”. “Vega$: Make it Big” teks statyti ne tik kazino - žaidime rasite daugiau kaip 100 skirtingų pastatų tipų: viešbučių, kazino, restoranų, pramogų parkų ir kt. Statydami kazino žaidėjai galės netgi patys kurti jo interjerą. Beje, tai daryti teks ne šiaip sau, o atsižvelgiant į tai, kokiai visuomenės klasei bus skirti naujieji lošimo namai. Nusistatę didžiausią “įtraukimo” lygį žaidėjai galės patys samdyti atskirus personalo narius, reguliuoti kiekvieno žaidimo automato išlošimų tendencijas.
Be pagrindinio žaidimo tikslo - tapti klestinčios verslo imperijos savininku - bus ir šalutinių, kurie dažnai pasirodys tiesiog žaidžiant. Kaip pavyzdį galima paminėti galimybę surengti bokso rungtynes ir už tai gauti nemažą sumelę. Tačiau viskas nebus taip paprasta: žaidėjui neužteks pastatyti bokso areną ir laukti, kol į ją pradės plūsti žiūrovai. Teks pasirūpinti ir tuo, kad visiems užtektų gyvenamosios vietos, boksininkams ir kitiems svarbiems svečiams rezervuoti geriausius apartamentus, pasamdyti papildomo personalo restoranams ir t.t.
Vienas svarbiausių “Vega$: Make it Big” aspektų - klientų pritraukimas. Kaip ir visose ekonominėse strategijose, žaidėjai galės vykdyti įvairias rinkodaros akcijas, taikyti specialias nuolaidas ir t.t. Tačiau “Deep Red” produktas išsiskirs tuo, kad čia žaidėjai, norėdami pritraukti klientų, turės pašalinti tai, ko jie nemėgsta, pavyzdžiui, smarvę, triukšmą ir kt. Itin triukšmingos, smirdinčios ar kitos klientams nepatinkančios vietos žemėlapyje bus pažymėtos ryškiai raudona spalva. Tai reikš, kad nesiėmus greitų veiksmų klientai gali greitai pabėgti, o apie naujus neverta net svajoti.
“Vega$: Make it Big” kūrėjai yra numatę galimybę ir patiems žaidėjams kurti savo pastatus bei aplinką - tai leis daryti į žaidimą įdiegta speciali redagavimo priemonė. “Vega$: Make it Big” planuojama išleisti liepą.
Dar vienas lenktynių imitatorius
Bendrovė “Rockstar Games” pristatė savo naująjį projektą “Midnight Club II”, skirtą “Xbox” ir AK platformoms. Jau debiutavęs “PlayStation 2” platformoje, šis automobilių lenktynių imitatorius pasižymi puikia grafika, agresyviomis gatvių lenktynėmis, vietovių įvairove ir plačiomis galimybėmis žaisti keliese. AK ir “Xbox” skirtose žaidimo versijose irgi bus šios galimybės, taip pat “Rockstar Games” žada ištaisyti visas klaidas, rastas “PlayStation II” skirtame variante.
“Midnight Club II” žaidėjai galės mėgautis “The Fast and the Furious” stiliaus lenktynėmis. Čia (dažniausiai - tamsiu paros metu) dideliu greičiu teks lėkti miesto gatvėmis, saugantis visur budinčių policijos patrulių. Žaidėjai galės modifikuoti savo lenktyninius automobilius keisdami dalis ir taip pritaikydami juos visoms lenktynėms. Pasak “Rockstar Games” atstovų, žaidėjai galės prisidėti ir prie automobilio apdailos - jiems bus pasiūlytas platus įvairiausių detalių pasirinkimas. Tiesa, kūrėjai kol kas nepanoro atskleisti daugiau smulkmenų iš žaidimo dalies, skirtos žaisti keliese, tačiau tikina, kad ji tikrai neturėtų nuvilti lenktynių gerbėjų. “Midnight Club II” planuojama išleisti birželio 24 dieną.
Ir džinai gali būti teroristai
Bendrovė “Elixir Studios” pristatė savo antrąjį produktą “Evil Genius”, kurį leis “Vivendi Universal”. Debiutinis “Elixir” kūrinys - strategija “Republic: The Revolution”, kurį “Eidos Interactive” numato išleisti kitąmet.
Naujojoje strategijoje žaidėjai turės įsijausti į džino teroristo, keliančio pavojų žmonijai, vaidmenį. Didžioji žaidimo veiksmo dalis vyks atogrąžų saloje, kuri ir bus pagrindinė džino buveinė. Čia žaidėjai galės statyti įvairiausius pastatus - viešbučius, pasilinksminimo įstaigas ir kitus, - kad priviliotų nieko nenutuokiančius turistus. Už šiuos žaidėjai galės gauti pinigų išpirkos forma, laikyti kaip įkaitus ar tiesiog jais atsikratyti.
Tačiau pagrindinis žaidimo aspektas - ne turistų grobimas, o gynyba. Žaidėjai turės įsirengti tvirtą bazę, kuri galėtų atlaikyti dažnas atakas. Teks užminuoti kelius, įrengti pačias įvairiausias pasalas, konstruoti barikadas ir kruopščiai organizuoti sargybą. Toks pasiruošimas - ne veltui, nes džinas turės išties daug priešų, tarp kurių - net ir elitinės JAV karinės pajėgos SEAL, dažniausiai veiksiančios tamsiu paros metu.
Žaidėjai galės disponuoti dviejų tipų kariais - “grunt” ir “henchman”. Pirmieji, sukurti genetiniu būdu, nepasižymės ypatingomis intelekto savybėmis. Šių karių žaidėjas netgi negalės pats kontroliuoti - savo funkcijas, pavyzdžiui, bazės gynybą, jie vykdys savo nuožiūra, kuri ne visada pasiteisins. “Henchman” - visiškai kitokie kariai. Juos žaidėjas galės kontroliuoti ir siųsti vykdyti įvairiausių misijų, kurių žaidime žadama išties daug. Pasak “Elixir Studios” atstovų, žaidėjams teks nugriauti Eifelio bokštą, Rusijos prezidentą pakeisti robotu ir pan. Sėkmingai įvykdytos misijos “pagerins” jūsų reputaciją. Kuo daugiau žalos pridarysite pasauliui, tuo labiau jūsų bijos. Turėdami negailestingo žudiko reputaciją galėsite grasinti įvairioms tautoms ir taip užsidirbti krūvas pinigų. Pavyzdžiui, žaidėjai galės pranešti apie superginklo gamybą ir greitą pasaulio sunaikinimą bei pasiūlyti turtingoms šalims įsigyti saugumą. Žinoma, už nemažą sumelę.
Reputaciją bus galima “pagerinti” ir gaudant priešų agentus. Pagautus galėsite žiauriai nukankinti, o vienas paleistas agentas apie tai praneš savo valstybei, taip sukeldamas paniką. Beje, kūrėjai žada platų kankinimo būdų pasirinkimą. Tarp jų - biblioteka, kurios slankiojančios lentynos traiškys aukas, didžiulis plaktuvas ir t.t.
Neįprastą strategiją “Evil Genius”, šiek tiek primenančią “Dungeon Keeper”, numatoma išleisti trečiajame 2004-ųjų ketvirtyje.
“Cossacks” siūlo Napoleono karus
Žaidimų kūrėja “GSC Game World” ir leidėja “CDV Software” pristatė savo bendrą projektą “Cossacks II: Napoleonic Wars”. Kaip jau aišku iš pavadinimo, realiojo laiko strategijos veiksmas suksis apie Prancūzijos karvedį Napoleoną Bonapartą bei jo žygius Europoje ir Šiaurės Afrikoje.
“Cossacks II” kuriamas naudojant naująjį grafinį variklį, leisiantį kurti aukštos kokybės oro efektus - lietų, sniegą ir kitus - bei visiškai trimatę aplinką. Pasak kūrėjų, žaidimui tai suteiks daugiau atspalvių. Kaip ir daugelyje šiuolaikinių realiojo laiko strategijų, “Cossacks II” aplinka turės įtakos kovai. Ant kalvų išsidėstę šauliai padarys daugiau žalos, o priešo kareiviams bus sunkiau juos neutralizuoti. Taip pat kūrėjai mini galimybę rengti pasalas miškuose.
“Cossacks II” žaidėjai ras kampaniją, susidėsiančią iš 10 užduočių, kurių veiksmas, kaip jau minėjome, vyks Europoje ir Šiaurės Afrikoje. Kaip ir pirmojoje dalyje, žaidėjų laukia didžiuliai mūšiai. “GSC Game World” atstovai teigia, kad naujasis žaidimas vienu metu leis matyti net iki 64 tūkst. karinių vienetų.
Kaip ir anksčiau “Cossacks II” labai svarbų vaidmenį vaidins moralė. Žaidime bus daugybė karius demoralizuojančių faktorių. Pavyzdžiui, jei priešo patrankos sviedinys pataikys į darnias jūsų karių gretas, jie netruks pakrikti ir išsilakstys po mūšio lauką. Lygiai taip pat jie pasielgs žuvus vadams.
Žaidime taip pat planuojama įdiegti ir nuovargio faktorių. Specialus indikatorius informuos apie karių būklę. Jai artėjant prie kritinės ribos žaidėjai bus priversti nutraukti karą ar kelionę ir pailsėti. Tačiau neužteks įsakyti kariams sustoti - teks įrengti stovyklą, pastatyti sargybą ir pan. Beje, kariai greičiau pavargs eidami per mišką ar kitą sunkiai įveikiamą vietovę, o keliu galės nužygiuoti kur kas daugiau.
“Cossacks II: Napoleonic Wars” bendrovė “CDV Software” planuoja išleisti trečiajame šių metų ketvirtyje.
“Sacred”: “Diablo” stiliaus žaidimas vaidmenimis
Vokietijos bendrovė “Ascaron” kuria naują žaidimą vaidmenimis, skirtą tiems, kurie laukė naujo “Diablo” tipo produkto. Tačiau, pasak kūrėjų, jų projekte bus gana daug naujų galimybių, išskirsiančių “Sacred” iš kitų izometrinių veiksmo žaidimų vaidmenimis. “Ascaron” atstovai pabrėžia, kad visi šeši žaidimo veikėjai - visiškai skirtingi herojai, pasižymintys skirtingais įgūdžiais ir žaidimo stiliumi. Įdomu ir tai, kad visi žaidimą pradės skirtingose vietose ir turės skirtingus tikslus.
Pirmieji trys žaidimo herojai bus daugmaž įprasti: raumeningas, artimos kovos nevengiantis gladiatorius, nepakeičiamas lanko ir gynybinės magijos meistras miškų elfas ir mirtinas žudikas tamsusis elfas. Kiti trys herojai - kur kas rečiau sutinkami nei pirmieji. Serafimas - paslaptingas angelas, kurio galios kol kas neaiškios. Karo magas bus ne tik puikiai įvaldęs 6 magijos mokyklų burtus, bet ir nebijos pasitikti priešo su kardu rankoje. Paskutinis herojus - moteriškos lyties vampyrė, dieną pasirodysianti karžygio, o naktį - vilko pavidalais.
Dienos ir nakties ciklas - tik vienas iš dinamiškojo “Sacred” pasaulio pavyzdžių. Įdomu, kad apie 70 proc. viso žemėlapio prieinama jau nuo pat pradžių, tad žaidėjas galės laisvai rinktis, nuo ko pradėti. Tiesa, iš pradžių patartina vengti sunkių vietų, nes nepatyręs herojus tebus lengvas kąsnelis vietiniams siaubūnams.
“Sacred” pasaulyje žaidėjai ras daugybę miestų, kurių kiekviename galės gauti po kelias šalutines užduotis. Jas įvykdę ne tik praturtėsite, gausite naujų ginklų bei kitų daiktų, bet ir būsite paskelbti miesto didvyriais. Tai ne tik pagerins reputaciją, bet ir leis įsigyti prekių už mažesnę kainą. Pasak “Ascaron” atstovų, žaidime iš viso bus galima rasti daugiau nei 200 užduočių. Jų vykdymas žaidėją priartins prie pagrindinio tikslo - burtininko, naudojančio savo demoniškus burtus ir grasinančio sunaikinti pasaulį.
“Sacred” žaidėjams pasiūlys ir dar vieną įdomią galimybę - kurti savus atakų derinius. Iš tam tikrų įgūdžių ar burtų žaidėjai galės kurti įvairius derinius, kurie sudarys vieną nenutrūkstamą ataką, padarysiančią priešui kur kas daugiau žalos nei paprastas smūgis ar burtas. Tiesa, už tai reikės mokėti pinigus treneriams. Dar viena įdomi žaidimo naujovė - galimybė joti arkliu. Tai ne tik paspartins žaidėjų keliones, bet ir suteiks jiems pranašumą kovoje.
Žaidimo grafika - dvimatė, izometrinės perspektyvos, tačiau visi veikėjai - trimačiai, sukurti naudojant specialią judesius fiksuojančios animacijos technologiją. “Ascaron” žada įdiegti ir galimybę žaisti keliese. Jau žinoma, kad keli žaidėjai internetu galės žaisti “Sacred” kooperatyviniu režimu.
“Ascaron” savo naująjį produktą numato pristatyti liepą.
Naujoji pirmojo asmens šaudyklė
“Cauldron Software” kompiuterinių žaidimų mėgėjus žada nustebinti savo pirmojo asmens šaudykle “Chaser”, kuri kuriama jau dvejus metus. Pagrindinis žaidimo herojus Chaseris (persekiotojas) atsibunda kosminiame laive ištiktas amnezijos. Be ir taip nepavydėtinos būklės, jo laukia dar didesni nemalonumai - jį medžioja raudonais kostiumais vilkintys kariai. Žaidimo tikslas - sužinoti viską apie pagrindinio herojaus praeitį, o svarbiausia - kaip jam pavyko išgyventi Žemėje, kur žmoniją ištiko apokalipsė.
Žaidimą pradėti, kaip jau minėjome, teks kosminiame laive “H.M.S. Majestic”, vėliau žaidėjai persikels į metropoliją Montack City, dar vėliau - į Sibirą, o galiausiai teks atsidurti net ir Marse esančioje kolonijoje. “Chaser” sudarys net 45 lygiai. Be minėtų aplinkų, žaidėjams teks aplankyti Japoniją, brautis požeminiais tuneliais ir snieguotomis dykvietėmis, rasti išėjimą iš sugriauto miesto ir pan.
Kūrėjai žada pasiūlyti daugiau nei 60 rūšių ginklų. Arsenale bus ir paprasčiausių pistoletų, ir automatinių bei snaiperių šautuvų, raketinių bei kitų ginklų. “Chaser” bus galimybė žaisti keliese. Čia žaidėjai ras standartinius “deathmatch”, “capture the flag” ir dar kelis komandinius žaidimus, kažkuo priminsiančius “Counter-Strike”.
“Chaser” grafika - aukšto lygio. Žaidimo aplinkos nupieštos detaliai, jose gausiu įvairiausių interaktyvių elementų. Taip pat kūrėjai žada pridėti ir įspūdingų vaizdo efektų. Įdomu, kad, pasak “Cauldron” atstovų, kiekvienas mirtinai sužeistas priešininkas mirs vis kitaip - tai priklausys nuo sužeidimo.
“Chaser” leis bendrovė “JoWood Productions” - tai numatoma padaryti dar šių metų vasarą.
Daug žadantis “Jane-J”
Vienas parodos E3 netikėtumų buvo žymios žaidimų pasaulio asmenybės Jane Jensen, dirbusios bendrovėje “Sierra”, sutartis su “The Adventure Company”. Jane Jensen turi nuotykių žaidimų kūrimo talentą. Vienas žinomiausių darbų, prie kurio ši kūrėja yra prisidėjusi, - “Gabriel Knight” serija.
Sutartyje numatyta, kad nuo šiol J. Jensen kurs nuotykių žaidimus bendrovei “The Adventure Company”. Jau aiškus ir pirmasis projektas, kuriame dalyvaus žymioji kūrėja. Naujasis nuotykių žaidimas pavadinimo dar neturi, tad kol kas jis vadinamas kodiniu pavadinimu “Jane-J”.
Žaidimo siužete figūruos metafiziniai, nepaaiškinami reiškiniai. Pasak “The Adventure Company” atstovų, pagrindiniai žaidimo akcentai - žmogaus proto galia, realybės prigimtis. Teigiama, kad naujojo kūrinio siužetas primins serialą “X failai” ir filmų seriją “Matrica”. Jane Jensen giria žaidimo siužetą ir mano, kad šis projektas gali išsirutulioti į visą seriją.
“The Adventure Company” atstovai plačiau atskleidė du pagrindinius žaidimo herojus. Pirmasis - talentingas neurobiologas Levinas, tyrinėjantis neįprastas biologines žmonių savybes, pavyzdžiui, aklojo erdvės suvokimą ir pan. Prieš trejus metus mokslininkas pateko į autoavariją, kurioje žuvo jo žmona, o pats irgi labai nukentėjo. Nuo to laiko Leviną pradeda persekioti keisti reiškiniai. Kita žaidimo herojė - talentinga studentė Samantha. Vienas didžiausių jos talentų - magijos įgūdžiai. Samantha moka įvairiausių triukų, kuriuos demonstruoja vietiniame magijos klube. Pasak kūrėjų, ši jos savybė pravers sprendžiant kai kurias žaidimo užduotis.
“Šiuo metu apie patį žaidimą kalbėti dar anksti. Kol kas dirbame prie jo siužeto, o vasarą planuojame suburti kūrėjų komandą. Tada ir priimsime visus techninius sprendimus, tokius kaip žaidimo grafinis variklis, platformos, kurioms jis bus išleistas, ir kitus”, - sakė Jane Jensen.
Žaidimą “The Adventure Company” planuoja išleisti tik kitų metų pabaigoje.