Pagal praėjusių metų grynąsias pajamas už teikiamas paslaugas Lietuvos reklamos agentūrų reitingo viršūnėje atsidūrė "Brand Sellers DDB" kompanija, tokių pajamų gavusi 3,253 mln. litų.
Pernai pasiekusios 11,411 mln. litų apyvartą, "Brand Sellers DDB" didžiausiais klientais yra "Hansabankas", "Kalnapilis", "Lietuva Statoil", "Omnitel", "Lietuvos draudimas", reklamos agentūra prisidėjo ir prie prezidento Rolando Pakso rinkimų kampanijos.
Pagal grynąsias pajamas už paslaugas - pagal pasaulinę praktiką - pirmą kartą reitingavo Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA), kuriai priklauso didžiausios kūrybinės ir žiniasklaidos planavimo reklamos agentūros. Pajamų skaičiavimui pritaikyta "Deloitte&Touche" parengta metodika.
"Asociacijos sudarytas reklamos agentūrų reitingas tiksliau atspindi padėtį reklamos rinkoje, suteikia jai daugiau skaidrumo. Tikimės, kad ši iniciatyva taps pavyzdžiu ir kitiems rinkos dalyviams - žiniasklaidos priemonėms", - sakė asociacijos valdybos pirmininkas Marius Jovaiša.
Antroje vietoje atsidūrė "Leo Burnett Vilnius", praėjusiais metais pasiekusi 5,415 mln. litų apyvartą, o už kūrybines paslaugas gavusi 2,42 mln. litų pajamų. Tarp didžiausių šios reklamos agentūros klientų - "Bitė GSM", "Kraft Foods Lietuva", "Philip Morris Lietuva", "Pieno žvaigždės", "Procter & Gamble".
Trečioje vietoje liko "Young & Rubicam | garage 4x4 Vilnius". Jos pernykštė apyvarta - 5,202 mln. litų, o pajamos už kūrybines paslaugas - 2,229 mln. litų. Ši kompanija dirba su "Kraft Foods Lietuva", "Philip Morris" Baltijos šalyse, "Tele 2", Ūkio banko grupe.
Paskutines pirmojo penketuko vietas užima atitinkamai MIA ir "TBWA/Videvita".
Kūrybinių reklamos agentūrų finansiniai rezultatai palyginti atskyrus pajamas, gautas už kūrybines reklamos paslaugas, nuo bendros apyvartos. Į kūrybines paslaugas įeina komunikacijos strategijos parengimas, kūrybinės koncepcijos sukūrimas, dizaino darbai, konsultacijos rinkodaros strategijos klausimais, rinkos ir vartotojų tyrimų parengimas bei analizė, projektų įgyvendinimas ir kt.
KOMAA teigimu, tokiu būdu reklamos agentūros yra tiksliau įvertinamos pagal jų suteiktų paslaugų apimtis, kadangi nuo 50 iki 90 proc. bendros apyvartos atitenka reklamos agentūrų rangovams.
Reklamos planavimo žiniasklaidoje agentūros palygintos pagal aptarnautus reklamos biudžetus ir bendrą apyvartą. Didžiausia agentūra pagal aptarnautus biudžetus yra "OMD Lietuva" - 30,4 mln. litų.
KOMAA buvo įsteigta praėjusių metų rugsėjį. Asociacijai priklauso 21 agentūra, 14 iš jų - kūrybinės reklamos agentūros, 7 - žiniasklaidos planavimo agentūros.
KOMAA nariai: "Age", "Baltic FCB", "Bates ADM", "Brand Sellers DDB", "Carat BMS", CMS, "Garage 4x4", "Havera", "Kredo R", "Leo Burnett", "Lukrecija BBDO", "MAP/Ace Baltic", "Media Bridge", "Media House", "Mediapool", MIA, OMD, "Saatchi & Saatchi", "VIA Media", "Videvita", VRS.
ELTA