Konkurencijos taryba (KT) ketvirtadienį apsisprendė pradėti tyrimą dėl didžiausios šalyje alaus daryklos - "Švyturio-Utenos alaus" bendrovės - veiksmų, kuriuos apskundė kelios konkuruojančios alaus įmonės bei prekybos tinklas "Norfos mažmena".
KT pirmininkas Rimantas Stanikūnas mano, kad pradėtas tyrimas sudarys galimybes dar kartą visapusiškai išanalizuoti susiklosčiusią padėtį alaus rinkoje, įvertinti pastaraisiais metais joje įvykusius pokyčius bei iš esmės atsakyti į klausimus, kurie yra aktualūs šioje rinkoje konkuruojančioms bendrovėms.
Į KT su pareiškimu dėl galimo Klaipėdos bendrovės piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi kreipėsi "Kalnapilio-Tauro grupė", "Gubernija" ir "Ragutis". Prašydami ištirti, ar "Švyturys-Utenos alus" nepažeidžia konkurencijos įstatymo, aludariai pateikė pavyzdžių ir argumentų, kaip rinkoje dominuojanti bendrovė ne tik varžo esamų dalyvių galimybes efektyviai konkuruoti, užkerta kelią naujų rinkos dalyvių atėjimui, bet ir, apribodama kitų aludarių prekybą kavinėse, restoranuose bei prekybos tinkluose, pažeidžia vartotojų teises.
Nesutarimai tarp "Švyturio-Utenos alaus" ir prekybos tinklo "Norfos mažmena" kilo po to, kai prekybininkai leido pirkėjams su specialiomis kortelėmis prekių įsigyti pigiau, o Klaipėdos alaus gamintoja neva ėmė agituoti kitus aludarius nebedirbti su šiuo tinklu.
Pagal šių metų devynių mėnesių alaus pardavimus, Skandinavijos BBH valdomai "Švyturio-Utenos alaus" bendrovei priklauso didžiausia - 48,7 proc. - dalis šalies alaus rinkoje.
"Kalnapilio-Vilniaus tauro grupei", kurią kontroliuoja Danijos "Brewery Group" kompanija, - 23,2 proc. rinkos. Šiaulių "Gubernijai" minimu laikotarpiu teko 10,5 proc. šalies alaus rinkos, o "Ragučiui" - 9,2 proc.
Mažų kainų parduotuvių tinklui "Norfos mažmena" praėjusiais metais teko 4,2 proc. Lietuvos mažmeninės prekybos rinkos ir prekybos tinklų penketuke jis stovėjo ant paskutinio laiptelio.
ELTA