• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

6-ąjį dešimtmetį, kai Amerikoje ir Vakarų Europoje automobilių mados kito beveik taip pat sparčiai kaip “pret-a-porter” drabužių, prabangos ir stilingumo simboliu kurį laiką buvo sportiškas antsparnis ant bagažinės. Paskui - patamsinti stiklai ir t.t. Kas automobilių rinkoje laikoma prabanga šiuo metu, kai daugumai automobilių tetrūksta tik eismo kamščius numatančios įrangos?

REKLAMA
REKLAMA

Trumpai tariant, dabar madinga turėti apie susidūrimą perspėjančius ir nuo jo saugančius radarus, sistemą, kuri atpažįsta vairuotojo kišenėje esantį mobilųjį telefoną ar nešiojamąjį kompiuterį ir sujungia juos su atitinkamais tinklais bevieliu ryšiu, leidžia telefonu kalbėtis per automobilio stereo aparatūrą, jo nė pirštu nejudinant ir niekur neprijungiant, 300 arklio jėgų galingumo variklį ir tiek visokių elektroninių prietaisų, kad pakaktų kosminiam laivui.

REKLAMA

Nors technikos pažanga tęsiasi, prabangiųjų automobilių gamintojams pastaraisiais metais tenka vis labiau kovoti dėl rinkos. Džouzefas Vaitas “Wall Street Journal” kalba apie dvi priežastis. Pirmoji - didelė konkurencija ir klausimas, kuo nustebinti pirkėją, kad jis susigundytų mokėti per 50 tūkstančių dolerių. Su šiuo sunkumu susidūrė japonų bendrovės “Toyota” prabangių automobilių klasės padalinys “Lexus”. Praėjus vos trejiems metams nuo šio automobilio pasirodymo, bendrovė ketina modelį LS 430 atnaujinti 6 pavarų automatine greičių dėže, nuo avarijų saugančia radarų ir stabdžių sistema, automatiniu saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio išlaikymu, naudojant “cruise” - tolygaus greičio palaikymo sistemą, papildomomis oro pagalvėmis kojoms ir t.t. Vis dėlto daugumą numatomų patobulinimų jau turi didieji “Lexus” konkurentai BMW ir naujieji “Mercedes-Benz” E klasės automobiliai.

REKLAMA
REKLAMA

Žinovai atkreipia dėmesį, kad daugelis prabangai ir “aukštai klasei” priskiriamų automobilių aksesuarų pinga ir atsiduria žemesnės klasės automobiliuose. Dar neseniai prabangiu automobiliu laikytas tas, kuriame buvo įmontuotas bent 6 kompaktinių plokštelių keitiklis. Šiuo metu bet kuris japoniškas automobilis, kainuojantis daugiau nei 25 tūkstančius dolerių, turi tokį keitiklį ir nebe bagažinėje, o tiesiog prietaisų skyde. Prabanga laikytos šoninės oro pagalvės, lakuotu medžiu puoštas prietaisų skydas ar odiniai sėdynių apmušalai dabar - įprasti dalykai, o dalis jų siūlomi jau net krovininiuose pikapuose. “Lexus” rinkodaros skyriaus viceprezidentas Maikas Velsas pažymi, kad konkurencija taip išaugo, kad pasiturintys pirkėjai dažnai susimąsto, ar apsimoka mokėti 60 tūkstančių dolerių vien už tai, kad tavo transporto priemonė vadintųsi prabangia, kai daugumą tokių pat prabangos atributų galima įsigyti perkant perpus mažiau kainuojantį automobilį, kuris tiesiog neturės garsaus pavadinimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Antrą problemą apibūdina Kalifornijoje įsikūrusios rinkos tyrimų bendrovės “J.D. Power Associates” analitikas Krisas Denouvas. Jis sako, kad prabangių automobilių rinka vis labiau skyla į dvi dalis. Vienoje jų telkiasi automobiliai, skirti komfortą mėgstantiems, kitoje - greičio ir sportiškumo mėgėjams. Pavyzdžiui, “Lexus” dažniausiai atmeta tie, kurie tvirtina, kad šis pusiau limuzinas yra per mažai sportiškas ir konservatyvus. BMW pusiau limuzinų nesirenkantys žmonės dažniausiai sako, kad šie automobiliai pernelyg įmantrūs, “dendiški” ir kad jie nenori būti laikomi piniguočiais, kurie viešai puikuojasi savo sąskaita banke. Užvis geriausiai sekasi tiems gamintojams, kurie suvienija abu bruožus. Denouvo nuomone, tai pavyko 50 tūkstančių dolerių pakopos “Mercedes” E klasės kūrėjams, o jo pėdsakais mėgina sekti “Lexus”, 2005-aisiais žadantis pristatyti agresyvesnio įvaizdžio GS sedaną.

Pagal “Wall Street Journal” parengė “Laisvosios Europos” radijo žurnalistas Andrius Kunčina

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų