Iš bendrovės "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) privatizavimo konkurso eliminavus Danijos kompaniją "Trident Marine", jis galėtų būti tęsiamas toliau.
Neoficialiais duomenimis, Vyriausybei pateiktoje informacijoje yra nurodoma, kad ši konkurso dalyvė pasiūlė didžiausią kainą už 66 proc. LJL akcijų paketą, tačiau apie ją pateikta daug neigiamos informacijos iš buvusių partnerių, teisėsaugos institucijų, smulkiųjų laivininkystės akcininkų.
Jei pavyktų gauti svarios, argumentuotos informacijos apie "Trident Marine", Vyriausybė galėtų priimti sprendimą dėl Danijos kompanijos nepatikimumo, o konkursas galėtų būti tęsiamas toliau.
Po "Trident Marine" pagal pateiktų pasiūlymų patrauklumą rikiuojasi Skandinavijos kompanijų "Rederiet Fabricius" ir Norvegijos "Continental Ship Management" konsorciumas, kuris greičiausiai būtų realiausias privatizuojamos laivininkystės bendrovės pirkėjas, bei dabartinio LJL vadovo Vytauto Vismanto vadovaujamas konsorciumas, į kurį įeina "Sanitex" ir "Prime Investment".
Premjeras Algirdas Brazauskas pripažino, kad Vyriausybės sprendimui LJL privatizavimo konkurse kol kas trūksta pagrįstų argumentų.
"Mes kreipėmės į saugumą, kitas institucijas, deja, negauname konkrečių atsakymų ir tai apsunkina sprendimo priėmimą. "Gali būti", "turbūt" oficialiuose dokumentuose yra nepakankamas pagrindas, nes priėmę sprendimą atsakyti, mes turime jį kažkuo motyvuoti", - Vyriausybės valandoje Seime ketvirtadienį teigė A. Brazauskas.
Tikimasi, kad Valstybės saugumo departamentas bei kitos institucijos, į kurias kreiptasi reikalingų duomenų, informaciją pateiks ir Vyriausybė dėl LJL sprendimą galės priimti jau ateinančios savaitės posėdyje.
Už privatizuojamas LJL akcijas "Trident Marine", su kuriuo neigiamos verslo patirties, kaip teigiama, yra turėjusios kai kurios Lietuvos bendrovės, pasiūlė 33 mln. litų ir jokių investicijų. Nors šiuos pinigus Danijos kompanija tikina sumokėsianti per penkias dienas, tačiau mažas jos įstatinis kapitalas, tai, kad nuosavybėje ji neturi laivų ir daugiau užsiima brokerine veikla, kelia abejonių jos finansiniu pajėgumu ir planais laivininkystėje.
Danijos "Rederiet Fabricius" ir Norvegijos "Continental Ship Management" kompanijų konsorciumas, kuris už akcijas pasirengęs mokėti 22,1 mln. litų ir 120 mln. litų investuoti į LJL turtu. Nors jis kainos mokėjimą siūlo išdėstyti per ilgesnį laikotarpį, tačiau, esant būtinybei, tai gali padaryti iškart ir tikina skelbsiąs oficialųjį pasiūlymą smulkiesiems akcininkams.
V. Vismanto konsorciumas pasirengęs mokėti minimalią 20,09 mln. litų kainą už parduodamas LJL akcijas.
Įsteigta reorganizavus senąją "Lisco", LJL yra viena didžiausių šalies laivybos įmonių, eksploatuojanti trampinių laivų laivyną. Pernai LJL uždirbo pelno ir išmokėjo iš jo savo akcininkams dividendus. Įstatinis LJL kapitalas sudaro 200,901 mln. litų.
ELTA