Be pagrindinės savo veiklos, naftos produktų krovos, AB "Klaipėdos nafta" nuo 2001 metų kovo mėnesio klientams teikia ir papildomą - tanklaivių švartavimo - paslaugą. Po pustrečių metų, šiemet spalio 13 dieną, aštuoni bendrovės švartuotojai iš antrosios uosto krantinės išlydėjo jau tūkstantąjį tanklaivį.
Su Italijos vėliava plaukiojantis tanklaivis "Four Moon", kurio ilgis siekia daugiau nei 227 metrus, o plotis - 32,23 metro, iš AB "Klaipėdos nafta" išgabeno 60 tūkst. tonų mazuto.
Iki 2001 metų kovo į Klaipėdos naftos terminalą atplaukusius laivus švartuodavo laivų aptarnavimo paslaugas teikiančios kompanijos. Jos kasmet pirmojoje ir antrojoje uosto krantinėse, kuriomis naudojasi "Klaipėdos nafta", švartuodavo po keletą šimtų tanklaivių. Tačiau įmonei pradėjus krauti šviesiuosius naftos produktus, benziną bei aviacinį kurą, ir siekiant terminale užtikrinti darbų bei priešgaisrinę saugą, buvo nutarta, kad švartavimo paslaugas tanklaiviams turi teikti apmokyti bendrovės darbuotojai.
Įmonės vadovai neslepia, kad papildomos veiklos buvo imtasi ir dėl ekonominių išskaičiavimų. Anot jų, dauguma uosto bendrovių stengiasi išgyventi nelengvomis rinkos sąlygomis ir ieško būdų užsidirbti papildomų lėšų. Ne išimtis ir AB "Klaipėdos nafta", kurios darbininkai prieš pustrečių metų savarankiškai švartavo pirmąjį tanklaivį "Tarland". Nuo tada švartavimo paslaugos teikiamos visiems į įmonę atplaukusiems tanklaiviams ir per tą laiką iš papildomos veiklos AB "Klaipėdos nafta" gavo per 3 mln. litų pajamų.
AB "Klaipėdos nafta" generalinis direktorius Jurgis Aušra pasakojo, kad, aptarnaujant tūkstantį laivų abi terminalo krantinės buvo užimtos 27 tūkst. 820 valandų, arba 1 tūkst. 159 paras. Per pustrečių metų pirmojoje Klaipėdos uosto krantinėje stovėjo 458 tanklaiviai, antrojoje - 542.
Per mėnesį vidutiniškai aptarnaujame apie 33 tanklaivius, per metus - apie 400. Pernai bendrovė pakrovė 373 tanklaivius. Šiais metais jau pakrovė 271 tanklaivį, tarp kurių didelės talpos tanklaivių yra daug daugiau nei pernai buvo, sakė bendrovės vadovas. Anot bendrovės atstovės spaudai, šiemet balandžio mėnesį AB "Klaipėdos nafta" švartuotojams teko garbė aptarnauti ir patį ilgiausią į Klaipėdos uostą atplaukusį tanklaivį "Marble", kurio ilgis - 269 metrai. Į šio "Suecomax" tipo tanklaivio triumus bendrovė per 30 valandų pripylė 90 tūkst. tonų mazuto.
Iki įmonės bei uosto vartų rekonstrukcijos Klaipėdos naftos terminale buvo pripildomi tik 25-30 tūkst. tonų talpos tanklaiviai. Didesnius nei 200 metrų ilgio ir 12,5 metro grimzlės "Panamax" tipo tanklaivius "Klaipėdos nafta" pradėjo aptarnauti 2002 metų pabaigoje, kai Klaipėdos uosto įplaukos kanalas buvo išgilintas iki 14,5 metro, o ties dviem bendrovės krantinėmis - iki 14 metrų.
ELTA