Lietuvos ir Didžiosios Britanijos rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos "Baltijos tyrimai" atliktos apklausos duomenimis, informacijos telefonu paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė (53 proc.) suaugusių šalies gyventojų.
Palyginti su prieš metus buvusia situacija, naudojimasis informaciniais telefonais išaugo 6 proc., o katalogais ir telefonų knygomis krito 10 proc.
Tyrimas parodė, kad informacijos telefonu rinkoje lyderė UAB "Lintel". Šios tarnybos telefonu 118 dažniausiai skambina net 82 proc. visų telefonų tarnybų vartotojų.
Per pastaruosius trejetą mėnesių "Lintel" informacijos telefonu 118 pasinaudojo 92 proc. informacinių paslaugų vartotojų.
"Per praėjusius metus informacijos telefonu tarnybos 118 vidutinis dienos užklausimų skaičius išaugo 10 proc.", - teigia informacijos telefonų rinkos lyderio UAB "Lintel" generalinė direktorė Daiva Urbanavičienė.
Pasak jos, šiandien 118 tarnyba per dieną sulaukia iki 40 tūkst. užklausimų apie įmones, įstaigas, gyventojų telefonus ir adresus, prekes, paslaugas, renginius ar pramogas.
Tyrimo duomenimis, kuriuos išplatino "Pro group", specializuotais informacijos šaltiniais, ieškodami informacijos, naudojasi 60 proc. suaugusių Lietuvos gyventojų, o nors kartą per mėnesį 35 proc., t.y. beveik 10 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu.
"Informacinių paslaugų paklausos augimą šalyje sąlygoja šiuolaikinės visuomenės plėtros tendencijos. Būtent informacija tampa būtina sąlyga individualiai ir visuomeninei veiklai, o laisvosios rinkos sąlygomis tiksli ir operatyviai pateikiama informacija tampa preke", - tvirtina šio tyrimo koordinatorius, "Baltijos tyrimų" rinkodaros vadovas Romas Mačiūnas.
Jo prognozėmis, informacinių paslaugų reikšmė rinkoje ir toliau augs.
"Baltijos tyrimų" šių metų vasario 15-24 dieną atliktoje apklausoje dalyvavo 1017 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74 metų, iš 101 Lietuvos vietovės.
ELTA