JAV vartotojų pasitikėjimas išaugo iki aukščiausio lygio nuo 2002 metų liepos. Daugelis amerikiečių mano, jog ateinančiais metais verslo sąlygos bei padėtis darbo rinkoje pagerės.
"Conference Board" sudarytas vartotojų pasitikėjimo indeksas sausį, palyginti su gruodžiu, nuo 91,7 išaugo iki 96,8 punkto.
Vartotojų, manančių, kad verslo sąlygos gerės, dalis padidėjo nuo 18,6 iki 22 proc. Tuo tarpu manančių, kad šiuo metu sunku susirasti darbą, dalis sumažėjo nuo 32,4 iki 31,4 proc.
Vartotojų pasitikėjimas yra vienas iš svarbiausių rodiklių JAV, kur vartotojų išlaidos sudaro du trečdalius visos ekonominės veiklos.
Vartotojai yra taip pat optimistiškai nusiteikę dėl ateities: 27,8 proc. apklaustųjų mano, kad verslo sąlygos pagerės per ateinantį pusmetį (padidėjimas nuo 26,7 proc.). Manančiųjų, kad padėtis blogės, skaičius nuo 8,1 proc. sumažėjo iki 6,5 proc.
"Augantis optimizmas dėl gerėjančios JAV ekonominės padėties trumpalaikės trukmės perspektyvoje didina ir vartotojų pasitikėjimą, - sakė "Conference Board" vartotojų tyrimų centro direktorė Lina Franko (Lynn Franco). - Tačiau dabartinės padėties vertinamas, priklausantis nuo to, kaip pagerės darbo rinkos būklė, išlieka silpnas".
dpa-ELTA