Penktadienį (09.26) 22 val. Vilniaus klube “Gravity” pradedami rengti didelio populiarumo Kaune sulaukę šokių muzikos vakarėliai “Atari”. Pirmajame jų gros ir “Atari” renginių organizatorius kaunietis Ignas i.v. “Omni Laiko” skaitytojams siūlome pokalbį su Ignu i.v.
Prieš trejus metus tenkinaisi tik keliais “Yoshitoshi Night” vakarėliais, kurie vyko kas kelis mėnesius. Kodėl vėliau sugalvojai, kad reikia renginių ciklo?
Daug kas sutiks, kad tada “Yoshitoshi Night” buvo naujos klubinės kultūros pradžia Kaune. Didžiulis žingsnis į priekį. Tai buvo daugiau nei vakarėliai baruose arba įprastos klubų diskotekos. Pavargę nuo kičo, į renginius ėjo patys įvairiausi lankytojai - nuo moksleivių iki kostiumuotų teisininkų. Tai nauja karta, mačiusi pasaulio, turinti skonį ir pomėgių. Jiems organizuoti ką nors didelio ir muzikine prasme kokybiško mane įkvėpė aplankyti užsienio klubai. Ir tada, ir dabar visa tai nėra tik “progressive”. Veikiau pasaulinė klubinė šokių muzika. Dabar ji skamba per radiją, automobiliuose, keliauja įrašomuose CD-R. Klubo lankytojų susidomėjimas ja iš pat pradžių buvo netikėtai didelis, todėl “Atari Saturdays” vakarėliai pradėjo vykti kiekvieną savaitgalį klube “Exit”.
Kai sugalvojai renginius daryti kiekvieną šeštadienį su užsienio didžėjais, tarp klubų verslo žmonių požiūris į tavo ambicijas buvo gana skeptiškas...
Lietuvos klubų versle apskritai yra daugiau plepalų ir vadovavimosi ambicijomis nei supratimo. Iš pradžių surinkti pilną salę iš tikro buvo sunkoka, eiti į brangiausią šalies klubą kiekvieną šeštadienį daugeliui per brangu. Tačiau pamažu kassavaitiniai vakarėliai išpopuliarėjo ir mums tikrai netrūksta pinigų apmokėti net ir brangiausių didžėjų skrydžius bei honorarus.
Kaip atsirado “Atari” pavadinimas? Kur dingo renginio šūkis “Five Star Clubbing”?
“Atari” yra japoniškas žodis, turintis prasmę, tačiau jį pasirinkau renginiams tik dėl skambesio ir vizualaus raidžių išsidėstymo. Dabar džiaugiuosi, nes “Atari” tapatinamas su kokybiškais klubiniais renginiais ir nedaug kam rūpi žodžio prasmė. “Five Star Clubbing” buvo ir liko “Atari” šūkis, tačiau dabar mes jį skelbiame tik “BIG Atari” renginiuose.
Kuo tave labiausiai pradžiugino praėjęs “Atari” sezonas ir kuo labiausiai nuvylė?
“Atari Saturdays” vakarėliais gyvenau visus metus, todėl jie man tokie svarbūs. Praėjęs sezonas pradžiugino naujomis pažintimis su pasaulio garsenybėmis, praėjusį rugsėjį tikrai nemaniau, kad Anthony Pappa atvyks į Kauną. Bendrauti su žinomais didžėjais yra malonumas, ne darbas. Jie labai stiprios asmenybės, iš jų yra ko pasimokyti. Tačiau labiausiai džiaugiuosi, kad susiformavo nauja klubų lankytojų karta Kaune. Ji jau pažįsta klubinę kultūrą, supranta DJ muziką, gali objektyviai vertinti didžėjų darbą. O tokių svarbių nusivylimų kaip ir nebuvo. Gal tik tai, kad žiemą susilaužiau ranką ir negalėjau groti.
Kaip keitėsi Kauno publika vykstant “Atari” renginiams?
Prisimenu, kaip į pirmąjį vakarėlį susirinko visi Kauno senieji klubininkai. Kol tie vakarėliai vyko kartą per mėnesį, jie spėjo į visus suvaikščioti, tačiau dabar į “Atari” renginius ateina visiškai nauji žmonės. Jų tokiuose renginiuose prieš metus ar dvejus nebuvo. Jie, žinoma, skiriasi nuo senųjų klubų lankytojų, tačiau tai normalu. Jie intensyviau ieško naujos muzikos, domisi, kas vyksta panašiuose klubuose pasaulyje, be to, stengiasi klube atrodyti geriau, netgi pradėjo vaikščioti į soliariumus. Šiaip ar taip, jie tikri fanai ir mes juos mylim
Kuo klube “Gravity” “Atari” skirsis nuo “Evolution”?
Turime naujų idėjų interjerui pakeisti, naudosime papildomos apšvietimo aparatūros. Kauno klubas “Exit” yra tamsus klubas, o “Gravity” - šiltas ir jaukus. “Atari” naudos tam tikras priemones pakeisti įprastą “Gravity” vaizdą.
Muzikine prasme “Atari” nedaug skirsis nuo “Evolution”. Gal tik tiek, kad, be manęs, daugiau gros ir kiti Lietuvos “progressive” ir “tribal house” didžėjai. Norėčiau, kad “Atari” būtų labiausiai žinomas dėl savo muzikos, todėl gros tik talentingiausi undergroundo didžėjai.
Kaip tau pavyko prikalbinti Clive Henry, 16B, G-Pal, Barry Gilbey tapti “Atari” nuolatiniais svečiais?
Tai žinomi didžėjai ir mums pavyko juos prisikalbinti atvykti į vakarėlius. Visi keturi didžėjai gerai žinomi pasaulyje ir kaip prodiuseriai, ir kaip didžėjai. Jie visi iš tikrųjų verti to pripažinimo, juos išgirsti renkasi tūkstančiai žmonių. Nenuostabu, kad juos ilgai pratinom prie tos minties, kad į Lietuvą “reikės” važiuoti dažniau. Jiems čia patinka, todėl ir pripratinom. 16B spalio mėnesį gros ir Vilniuje, ir Kaune!
Dauguma “house” muzikos atlikėjų savo interviu užsimena, kad baigėsi “super” klubų era ir “super” didžėjų viešpatavimas. Ne paslaptis, kad turima omenyje “progressive” muzika. Ar nebijai, kad ši banga atsiris ir iki Lietuvos?
Skambesiu “deep house” yra nuostabi muzika, tačiau didžėjai, kurie ją groja, niekada nebuvo “super” didžėjai ir jų klubai nebuvo “super” klubai. Todėl jiems nereikėtų vertinti didžiųjų klubų ar didžėjų verslo. Tačiau tiesa, kad “progressive” įgavo neigiamo atspalvio savo gimtinėje Didžiojoje Britanijoje. Per paskutinius penkerius metus buvo sukurta daug komercinio vadinamojo “progo”, kuris gadina “progressive house” vardą. Pavyzdžiui, Klubheads, Da Hool ir kt. Tokios muzikos nėra “Atari” vakarėliuose. O “tribal” ir “progressive house”, kurią grojame mes, tikrai nėra vienadienis dalykas, nes visų pirma tai yra tas pats “house”.
Kas yra “BIG Atari”?
“BIG Atari” yra didesnio masto (800-1500 žmonių) renginiai. Jiems organizuojamos respublikinės reklaminės kampanijos, juose groja tik A klasės pasaulio didžėjai iš geriausiųjų 50-uko. Jiems kuriama integruota apšvietimo sistemų, lazerių, efektų bei performansų programa. Be to, “BIG Atari” yra brangiausi klubiniai renginiai.
Prieš metus tavo vardytos ambicijos, kad nori “Lietuvoje daryti Londoną ir Niujorką” vertinant pagal didžėjus, pildosi. Kokie šio sezono planai?
Didžiausias pasiekimas tikrai nėra pakviesti didžėjai. Mane labiausiai džiugina nauji žmonės, kurie nesėdi namie, negeria alaus su bulvių traškučiais kas vakarą ir nežiūri “Baro” realybės šou. Tikiuosi, kad “Atari” prisideda prie naktinio gyvenimo kūrimo.
“Gravity News”