Kiekvienos didesnės ar mažesnės šventės prie televizoriaus ekranų sutraukia daugiau žiūrovų nei paprastos išeiginės. Net susėdus prie šventinio stalo šone „burbuliuoja“ televizorius.
Šiemet keturias dienas galėjome švęsti Vasario 16-ąją. Na ir ką: pamažu jau pradedame išsivaduoti iš savo pačių sukurto verksmingų švenčių modulio. Bent jau bandoma valstybines šventes padaryti linksmas ir šventiškas, pamažu nyksta verkšlenimai, dejonės, godos, pyktis dėl kadaise padarytų ar nepadarytų gerų ir blogų darbų. Suprantame, kad reikia džiaugtis ir bandome to mokytis. Kaip kam išeina...
Kai už lango dar šalta, šventės televizijoms turėtų būti tikras rojus. Atrodo, tuo metu televizijos galėtų parodyti tai, ką moka geriausiai daryti: pasidžiaugti, pasididžiuoti, pasigirti, kad mes - lietuviai - esame ne prastesni nei prancūzai ar amerikonai. Ne prasčiau lipame į kalnus, turime ne tik pasaulinio garso krepšininkų, bet ir mokslininkų bei menininkų, o ir mūsų paprasti eiliniai žmonės yra patys nuoširdžiausi, gražiausi ir linksmiausi. O ką: ar gi tai ne tiesa?
Iš visų keturių didžiausių lietuviškų televizijų vienintelė LTV savo programoje prisiminė, kad Vasario 16-oji - neeilinė savaitės diena. Nors ir čia jos nuopelnas kiek priverstinis: Šv.Mišių iš Vilniaus arkikatedros ir koncerto iš Katedros aikštės transliacijos. Vidurdienį transliuojamas Šv.Mišias stebėjo 6,3 procentai žiūrovų, tuo metu jos sutraukė daugiausia žiūrovų iš visų kitų televizijų. Koncerto iš Katedros aikštės klausėsi 7,1 procentas. Labiausiai koncertas patiko vyresniems nei penkiasdešimt metų žiūrovams, jie sudarė beveik 13 procentų visų žiūrėjusių. Tiesa, buvo parodytas E.Zubavičiaus dokumentinis filmas „Atsisveikinimas su karūna“, kuris šiek tiek priminė Lietuvos istoriją. Filmą stebėjo 3,4 procentai žmonių. Štai ir visi šventiniai renginiai per LTV.
Na, jei jau nacionalinė televizija neturi pinigų, kūrybinių darbuotojų, noro...gal komercinės televizijos prisimins Valstybės atkūrimo dieną?
Lydere besiskelbiančiai LNK Vasario 16 –oji - eilinis ketvirtadienis. Valstybės atkūrimo dieną - prie televizoriaus susėdusiems žiūrovams pasiūlė: tris animacinius filmukus ir penkis filmus, o toliau - programoje eilinės ketvirtadienio laidos.
Galbūt LNK užmigo ant reitingų laurų ir žiūrovas nebesvarbu?
Pasirodo, kad tokios pačios problemos kamuoja ir kitas televizijas.
Ne ką geriau pasirodė ir TV3. Iš ankstaus ryto vaikučiai gavo animacinių filmukų dozę, o nuo aštuntos valandos ryto net aštuoni Jungtinėse Amerikos Valstijose pagaminti filmai. Prie šventinių renginių TV3 vadovybė priskyrė beveik prieš du mėnesius Ledo rūmuose rodytą A.Cholinos šokio spektaklį. Naujai interpretuotus lietuvių liaudies šokius žiūrėjo 4,8 procentai žiūrovų. Na, o kad visai nebūtų bloga nuo komedijų ir veiksmo filmų, nors po vidurnakčio - 2005 metų pasaulio muzikos apdovanojimų koncertas.
O kaip BTV?
Ir čia viskas kaip eilinį ketvirtadienį. Valstybės atkūrimo dienos proga - 2003 metais įvykęs geriausių Lietuvos komikų ir estrados žvaigždžių koncertas Panevėžyje. Jį stebėjo 4,9 procentai žiūrovų. O toliau, kaip ir kitur: animacija, filmai. Tiesa, BTV vienintelė televizija kuri parodė beveik Lietuvoje, Latvijoje sukurtą filmą „Klaiki vasara“, kuriame vaidina ir lietuviai. Retai ekranų šviesą išvystantį europietišką filmą žiūrėjo 1,1 procentas kino filmų mėgėjų.
Įdomiausia - tai visų televizijų žinių tarnybų darbas: jei Lietuvoje šventės, tai ir žinių ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje nėra. Nėra ko lepinti žiūrovą. Visos televizijos pasirinko taktiką: per šventes – po vieną žinių laidelę.
O gal čia suveikė ne žinių trukumas, o taupumas ar trumparegiškumas?
Na, o kokios laidos praėjusią savaitę buvo labiausiai žiūrimos?Pirmą vietą žiūrovai atidavė niekaip nesibaigiančiam realybės „serialui“ „Kelias į žvaigždes“.„Kelio į žvaigždes“ dalyvių susitikimą stebėjo net 21 procentas žiūrovų. Laida populiariausia buvo tarp vaikų ir paauglių, jie sudarė per 25 procentus visų žiūrėjusių.
Antra vietą – nesenstančiam jaunuoliui Marijonui Mikutavičiui. Jo vedama laida susidomėjo 14,9 procentai žiūrovų. Kad ir kaip bebūtų keista, bet daugiausia gerbėjų matyt, kaip ir priešų Marijonas turi tarp vyresnių nei penkiasdešimt metų žmonių, jie sudarė 20,7 procentus visų žiūrėjusių. „Vakaras su Marijonu“ mažai sudomino žiūrovus nuo 4 iki 14 metų, jų prie žydrųjų ekranų susirinko tik 8,6 procentai.
Prasidėjusi žiemos olimpiada reikia tikėtis, kad pataisys LTV reitingus. Pagaliau LTV užkopė ant reitingų pjedestalo. Dailiojo čiuožimo originali programa reitinguose - trečia. Matyt, visi mes tikėjomės, kad ne ant žemesnio laiptelio atsistos ir mūsų ledo šokėjai, deja. Originalią čiuožėjų programą stebėjo 14,9 procentai M.Drobiazko ir P.Vanago gerbėjų.
Ketvirtoje vietoje liko Šv. Valentino atgarsiai LNK – penktadienį transliuotos „Meilės melodijos. Gražiausi duetai“. Jų pasiklausyti prie televizoriaus susėdo 14,6 procentai muzikos mylėtojų.Ir penktoje – nepailstantys ieškotojai iš „Nepriklausomos paieškų tarnybos“. Ją stebėti šį kartą susirinko 14,4 procentai žiūrovų. Kaip ir ankstesnėse savaitėse, taip ir dabar didžiausias šios laidos gerbėjas – vyresnis nei penkiasdešimt metų žiūrovas - 24,4 procentai.
Kai ateina laikas dėl vietos reitingų lentelėje, televizijos , kaip tie politikai – lipa ant bačkos, skamba patriotinės kalbos, mojuoja tautine vėliava, o nulipę užmiršta.
Pinigų ir reklamos populiarindamas valstybines šventes per televiziją nepasidarysi, tai ne kokia Šv. Valentino diena, kai TV3 televizijos logotipą galime papuošti širdelėmis.
Jei ne vasario 16-ą iškeltos vėliavos, įsijungęs bet kurią Lietuvišką televiziją vargu ar suprastum, kodėl čia dabar Lietuva net keturias dienas švenčia?