Antradienį (02.18) su bendrove "Limarko" prasidėjusiose derybose dėl "Klaipėdos transporto laivyno" (KTL) privatizavimo Valstybės turto fondas pasiliks laiko ir naujam laivyno pardavimo konkursui, jei su dabartinio konkurso nugalėtoja nepavyks susitarti dėl 80,89 proc. laivyno akcijų privatizavimo sąlygų.
"Derybų stengsimės neužtęsti - jei jos nutrūktų, kad suspėtume naują konkursą paskelbti ir kad tam nebūtų jokių trukdžių", - “Eltai” sakė Valstybės turto fondo (VTF) generalinio direktoriaus pareigas laikinai einantis Privatizavimo direktorius Antanas Malikėnas. Pasak jo, nesėkmės atveju naujas konkursas būtų skelbiamas pakankamai greitai.
Prognozuojama, kad derybų dėl KTL sparta dabar labiausiai priklausys nuo derybininkų - jos arba judės greičiau, arba truks maždaug iki poros mėnesių.
Pasaulinėje šaldytų produktų pervežimo rinkoje konkuruojančio KTL nominali privatizuojamų akcijų vertė - 105,8 mln. litų. Už jas norima gauti ne mažiau kaip 48,668 mln. litų (po 0,46 lito už 1 lito nominalios vertės akciją).
Oficialiai nepatvirtinamais duomenimis, "Limarko" pasiūlė tik kiek didesnę nei pradinė kaina už KTL akcijas, taip įvykdydama viešojo konkurso reikalavimus, todėl jai finansinį pasiūlymą bus siūloma gerinti.
A. Malikėnas nepasakė, kokie pasiūlymai yra gauti iš "Limarko", tačiau patvirtino, kad VTF sieks maksimaliai palankiausių laivyno privatizavimo sąlygų ir turi kozirių tam pasiekti.
"Investuotojas turėjo laiko susipažinti su įmone, atlikti jos vertinimą bei pamatyti, kiek ji yra verta", - sakė jis.
"Limarko" KTL padėjo įvertinti investicinės bankininkystės įmonė "Prime Investment". Potencialus investuotojas šį mėnesį patikino sugebėsiantis įvykdyti jam keliamas sąlygas, o plėsdamas privatizuojamos įmonės veiklą jis dirbs kartu su finansiniu investuotoju.
Užbaigti "Klaipėdos transporto laivyno" privatizavimo sandorį, jei derybos su "Limarko" vyks sklandžiai, numatoma kovo-balandžio mėnesiais.
Pelningai dirbantis transporto laivynas, pernai per devynis mėnesius nuostolių užfiksavęs dėl atidėjimų seniems debitoriniams įsiskolinimams, šįkart privatizuojamas jau trečią kartą. Pirmą kartą sandorio neužbaigė SBA konsorciumas, antrajame konkurse niekas nepanoro dalyvauti dėl pernelyg aukštos pradinės akcijų kainos.
Nors dabar padėtis pasaulio krovinių laivybos rinkose nėra laikoma itin stabilia, tačiau, kaip teigia KTL privatizavimo patarėja Lietuvos ir Švedijos bendrovė "V. Rutkausko, R. Skyriaus ir partnerių konsultacinė firma", - ilgalaikė paklausa auga kasmet vidutiniškai 3,6 proc.
Savo laivų klasėje KTL laivynas su 15 laivų - ketvirtas pasaulyje. Didžioji jų dalis dirba Vokietijos "Alpha Reefer Transport", kur KTL valdo penktadalį akcijų, vadovaujamoje konferencijoje.
Svarbiausiais transporto laivyno partneriais ir klientais yra jau minėta Vokietijos kompanija "Alpha Reefer Transport", taip pat Vokietijos "Frigoship Chartering", Graikijos "Lavinia Corp.", Pietų Korėjos "YKL Agency Ltd." ir "SK Shipping Co.Ltd.". Pagrindiniais konkurentais laikomos Nyderlandų "Seafood", Norvegijos "Aquamarit", JAV "Seatrade" bei "East Wind", taip pat britų "Global Reefer Transport" ir kitos mažesnės bendrovės.
ELTA