Praėjus keliolikai minučių po pakilimo, dėl variklio gedimo į Vilnių buvo priverstas sugrįžti bendrovės "Lietuvos avialinijos" (LAL) orlaivis "Saab 2000". Tai septintasis per ketverius metus šio tipo lėktuvų gedimas Lietuvoje.
Kaip pranešė LAL, ketvirtadienį (02.13) 12.26 val. iš Vilniaus oro uosto reisu į Berlyną pakilęs "Saab 2000" dėl dešiniojo variklio gedimo buvo priverstas sugrįžti į Vilnių. Anot pranešimo, lėktuvas nutūpė Vilniaus oro uoste 12 val. 59 min., nusileidimas "buvo sėkmingas ir nepavojingas". Nė vienas iš 16 keleivių ir 4 įgulos narių nenukentėjo. Šio tipo dvimotoriai turbosraigtiniai lėktuvai gali skristi ir tūpti su vienu varikliu.
Kaip BNS sakė už skrydžių saugą atsakingos Lietuvos civilinės aviacijos administracijos (LCAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas, šis incidentas yra klasifikuojamas kaip pavojingas.
Pasak A.Šumsko, lėktuvui pakilus į maždaug 4 kilometrų aukštį ir nutolus nuo Vilniaus maždaug 65 kilometrus, elektroniniai davikliai parodė mažėjantį tepalo spaudimą ir kylančią tepalo temperatūrą dešiniajame variklyje. Lakūnai išjungė variklį ir grįžo į Vilnių.
Nutūpus paaiškėjo, kad variklio tepimo sistema nehermetiška, variklis ir važiuoklė buvo aptaškyti tepalu. Pasak A.Šumsko, panašus gedimas LAL "Saab 2000" kartą jau buvo įvykęs. Tąkart buvo nesandarus tepalu aušinamas variklio generatoriaus sistemos mazgas. Gedimo priežastis aiškinasi LAL inžinieriai ir LCAA specialistai.
Pasak A.Šumsko, nuo 1999 metų, kai LAL eksploatuoja "Saab 2000" lėktuvus, tai buvo septintasis gedimas. LAL iš Švedijos bendrovės nuomojasi tris "Saab 2000".Pastarąjį kartą LAL "Saab 2000" gedimas užfiksuotas Maskvoje praėjusį savaitgalį. Tąkart reisas į Vilnių buvo atidėtas sugedus elektroniniam davikliui, klaidingai parodžiusiam propelerio sūkių sutrikimus.
BNS