Europos Komisija (EK) svarsto galimybes įvesti naują prekių ženklinimą, kuris reikštų, jog prekės "pagamintos ES", ir kuris sustiprintų Europos bloko tarptautinį profilį.
Tačiau svarstyti šį klausimą dar tik pradėta, ir, jį nagrinėjant, bus atsižvelgta į pramonės ir vartotojų nuomonę, pareiškė EK atstovė spaudai Arancha Gonzalez (Aranča Gonsales).
Kampanijai "Pagaminta ES" vadovauja Europos tekstilės pramonė, siekianti apsisaugoti nuo pigesnių prekių iš besivystančių valstybių, ir Italija.
Italijos vyriausybės parama turėtų įtikinti kritikus, jog ženklas ES niekada neturės tokios reikšmės kaip "Pagaminta Italijoje" ar "Pagaminta Prancūzijoje", pridūrė atstovė.
"Italijos prekės ženklas yra labai geras, ir tai, kad Roma palaiko šį pasiūlymą, reiškia, jog jį vertėtų apsvarstyti", - teigė A.Gonzalez.
Žinia apie pasiūlymą pasirodė verslo dienraščio "The Financial Times" pirmadienio numeryje. Dienraštis pareiškė neabejojąs, jog pasiūlymas sulauks kai kurių valstybių narių ir verslo grupių pasipriešinimo.
Konsultacinės grupės "Saffron Brand Consultants" valdybos pirmininkas Wally Olinsas (Volis Olinsas) pažymėjo, kad ES neturi nuosavo prekės ženklo, pripažinto tarptautinėse rinkose.
"Europa reiškia kažką mažesnio, geresnės kokybės, brangesnį, prabangesnį. Tai elito tipo prekė. Tai reiškia klasę", - aiškino jis.
"Tačiau ES tai negalioja. "ES" nereiškia absoliučiai nieko", - pridūrė jis.
"Ženklas "Pagaminta ES" turėtų daug privalumų: rodytų išskirtinį ženklą, užtikrintų didesnį ES matomumą", - teigė A.Gonzalez. "Tarp minusų galima paminėti papildomus kaštus pramonei", -pridūrė ji.
AFP-BNS