Nepaisant Europos Sąjungos (ES) pastangų padidinti konkurenciją Europos automobilių rinkoje ir suvienodinti kainų lygį skirtingose bendrijos valstybėse, situacija iki šiol iš esmės nepakito.
Europos Komisija pranešė, jog automobilių kainos ES valstybėse labai skiriasi. Stambiausių gamintojų "Volkswagen" ir "PSA Peugeot Citroen" automobiliai kainuoja brangiausiai, palyginti su kitų gamintojų tokios pačios klasės automobiliais.
ES vykdomoji institucija pažymėjo, jog kainos nesuvienodėjo dėl to, kad dar ne visi automobilių prekybą reguliuojantys aktai įsigaliojo. Automobilių gamintojai turi pradėti vykdyti šios srities ES nuostatus nuo spalio 1 dienos. Automobilių rinka dar labiau bus liberalizuota 2005 metais.
Gegužės pradžioje aukščiausia ir žemiausia "Volkswagen Passat" kaina euro zonoje skyrėsi 36,4 proc. "Peugeot 106" modelio didžiausios ir mažiausios kainos skirtumas Europos valstybėse siekė 29,8 proc.
Tačiau ženkliausias buvo "Fiat Seicento" kainų skirtumas - Austrijoje jis kainavo 45,5 proc. brangiau nei Ispanijoje. BMW, "DaimlerChrysler", "General Motors" ir "Renault" gaminamų automobilių tų pačių modelių kainų skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios siekė 20 proc.
Europos Komisijos duomenimis, pigiausi automobiliai pastaruoju metu buvo Danijoje, Graikijoje ir Nyderlanduose, o brangiausi - Austrijoje ir Vokietijoje.
Anksčiau automobiliai brangiausiai kainuodavo Didžiojoje Britanijoje, tačiau dėl svaro nuvertėjimo euro atžvilgiu padėtis čia pasikeitė. Didžiojoje Britanijoje ir Airijoje automobilių kainos apie 10 proc. pakyla dėl vairo įrengimo dešinėje pusėje.
Reuters-ELTA