Tikri ir progresyvūs europiečiai netgi varginančiame metropolio dūzgesy nepamiršta savo ryšio su kaimu, ten stengiasi sugrįžti ir ramybėje apmąstyti savo sunkų kelią bei sukurpti kokį nors banalų eilėraštį “Kodėl mes skubame gyventi?”. Aš, per referendumą tvirtai braukęs “Taip”, grįžtu į Kauną (10.10), kur paprasti kaimo žmonės pastatė klubą “City Metro”, nors neturi jie nei sičio, nei metro, bet turbūt nori, kad jų miestiečiai svečiai jaustųsi kaip namuose.
Stengiasi kauniečiai: jau sukirto rankomis su “VP Market” imperija, kad pastatys netgi didesnį nei Vilniuje “Akropolį” (prie bažnyčios), Didelį Stiklinį Namą ruošiasi statyti (prie kitos bažnyčios), moderniškai pagal Dostojevskį spektaklį “Idioto mišios” (Šv. Jurgio bažnyčioje) pastatė, bet Sabonis vis tiek nežaidžia. “Kam jiems tas Sabonis, jeigu jie turi hidroelektrinę?” - savotiškai už mane mąsto trys alaus bokalai, sutikti mažame bare “Bumerangas”, kur skamba rokas ir… ir… Kas ten dar gero?
Taksi firma, agresyviu pavadinimu “Forsarus”, mane pristato prie “City Metro” (www.citymetro.lt), kuris pravardžiuoja save stilingiausiu klubu mieste. Aš pravardžiuoju save stilingiausiu vaikinu šalyje ir rūbininkė turi sutikti, nes klientas visada teisus. Kai esi klientas, gali būti kad ir Vaiva Mainelyte, kad ir Davidu Beckhamu. Rūbininkė duoda man įmantrų numeriuką, kurį patogumo dėlei galima užsikišti už diržo, kostiumuotas apsaugininkas su ausine deda man ant rankos atspaudą ir aš leidžiuosi į rūsį klubo, kuris yra legendinio Kauno viešbučio ir restorano “Metropolis” evoliucijos rezultatas.
O nusileidęs apačion įsitempiu: aš vėl ankstyvas (http://www.omni.lt/index.php?base/z_124522) ir vėl kolegų klubinėtojų ne minios. Netikiu atsitiktinumais - kažkam tai gali būti naudinga, kažkas valdo pasaulį (http://www.omni.lt/index.php?base/z_120935). Išpūtęs akis sėdu į kamputį ir mano baimę numalšina tik sklaidomas meniu: į krūvelę susegti tamsūs skraiduoklių (lietuviškai - “flyerių”) formato lapukai praturtinti gausybe baltų detalių, kurios šviečia neoninėje šviesoje. Gugenu kaip kūdikis ir netgi užsimanau sulaužyti įstatymą “Nevok”, mane sulaiko tik Baudžiamasis kodeksas. Ot, gudrumas “biznesmenų” - kai meniu pats į rankas prašosi, tai ir litai kišenėje prabyla.
Kadangi aš tvirtavalis, prabyla tik 5 litai, paskelbę ultimatumą būti iškeisti į alų. Perduodamas man alų barmenas dar neįtaria, kad šiandien jis dalyvaus būtent jo profesijai išrastoje žaidimo “Drąsūs, stiprūs, vikrūs” versijoje. “Kodėl Macijauskas (buvęs “Lietuvos ryto” žaidėjas) geriau už Slaniną (buvusį “Žalgirio” žaidėją)?” - klausiu aš. Klubo barmenai dvasiškai neparuošti, sprendžiu aš iš vaikino gūžčiojimų. Paskui jis dar sumurma, kad Macijauskas geriau. Išgirdęs tokį nepadoriai suformuluotą klausimą mandagus kaunietis nutylėtų sukandęs dantis, paprastas kaunietis trenktų kumščiu į stalą ir pakeltu tonu įrodytų, kad Slanina labiau vyras, o nemandagus kaunietis padarytų (jautriems primygtinai rekomenduojama nežiūrėti) šitaip (http://poetry.rotten.com/cannibalisme/cannibalisme.jpg). Jautrieji, aš jus perspėjau.
Gavęs savo pliušinį meškiuką - alaus bokalą - bandau pritapti prie publikos, todėl sėdžiu minkštai kamputyje ir nešoku, stebiu, kaip stiklinėse kėdėse (http://www.citymetro.lt/gallery/interjeras/1/7b.jpg) įvairios socialinės padėties užpakaliai įgauna naują veidą. Šokių aikštelė gilioje duobėje, todėl nusileidęs tampi puikiai matoma baltąja meška iš zoologijos sodo, bet tau dar blogiau, nes vaikai skanėstų nemėto, tad dauguma šturmuoja barą arba stebi šokančius pasirėmę ant turėklų, tačiau šalia salių esantys kambarėliai neokupuoti. Vaikinai supranta, kad šokti vis dėlto gali tekti, todėl jie geria, jų veidais galima būtų iliustruoti Viktoro Cojaus dainas ir jų akys liūdnos liūdnos (http://64.33.17.104/rulers/paksa.jpg). “O kodėl jūs nešokat?” - mirksiu dviem vienišoms merginoms. “Hi hi hi!”, - teigia merginos.
Pastebiu, kad kauniečiai gerai disciplinuoti, ne veltui mūsų herbe karys nupaišytas. 4 vaikinai tvarkingai susėdę su 4 merginom, kiekvienas sėdi šalia savos. Visos 4 poros tvarkingai išsirikiuoja taip, kad moteriškoji antroji pusė eitų priekyje, ir vorele traukia šokių aikštelės link, nes alkoholis jau pasiekęs kraujo sistemą. Ten visi tvarkingai sustoja rateliu ir nors kala progresyvas (“progressive house”), muzika, kurią vartoti reikia po 3 litrų kavos, jie elgiasi santūriau nei vienišas nacis (http://www.prisonflicks.com/images/derek2.jpg) Harleme (http://www.hiphop.odessa.ua/pictures/pics/grooppics/wutang/WU26.JPG). Netgi pakaitomis besiraivantys abiejų lyčių baltarūbiai go-go šokėjai jiems ne autoritetas. Pašokę visi grįžta tuo pačiu būdu. Tvarka yra.
Apie savo skaitytojus negalvoju visiškai, todėl klubą palieku ankstokai, nors individų ir gausėja. Lauke garuoja Kauno naktinis gyvenimas. “Panelės!” - šaukia vienas panelius ir vieną pagavęs suka suka. Netoliese stoviniuojantis keistai mane nužvelgia, kažką draugiškai burba “Uj, duok tave pakelsiu” ir kelia suėmęs už šlaunų, bet aš žinau, kuo tai smirda: per vieną naujametį po tokio pakilnojimo mano neetatinis kompanionas Dangiras pravirko, kad piniginę pavogė, todėl aš iškart čiupt griebt už savosios. Mokykitės, kol aš gyvas.
Vakarėlyje niekas nesusimušė, niekam neprireikė greitosios pagalbos.
O čia - tas eilėraštis, apie kurį šnekėjau pirmoje pastraipoje. Stengiausi.
Kodėl mes skubame gyventi?
Žiaurusis laikas mūsų sielas gena,Mes bėgam lekiam, kad net strėnas gelia.Mes nesustojam, nepamąstom:Kodėl mes skubame gyventi?
Žmogau! Tu neskubėk gyventi.Sustok, būties tu prasmę apmąstyk.Ir klausimą tu svarbų sau iškelk:Kodėl mes skubame gyventi?
Kai laikas vėl skubėt privers,Rutinos knygą su triukšmu atvers,Tu nepamiršk sustot ir vėl paklaust savęs:Kodėl mes skubame gyventi?