Pernai sėkmingai įsitvirtinusi Latvijos rinkoje ir rimtai gąsdinanti lenkus, bendrovė "VP Market" šiemet ėmėsi Kauno. Didžiausio mažmeninės prekybos tinklo Baltijos šalyse operatorė antrajame šalies mieste ypatingas perspektyvas mato dideliems prekybos centrams, kurie čia populiarūs kaip "Pūko" radijas. Pagal šią plėtros strategiją Kauno Savanorių prospekte dar šiemet duris atvers net 22 000 kv. m ploto "Hyper Maxima".
"Nemuno kraštas" ir "Trys sezonai" dingo
Bendrovės "VP Market" valdomo mažmeninės prekybos tinklo strategai tiesiog negalėjo nepastebėti išskirtinės kauniečių meilės dideliems prekybos centrams. Viena geriausių vietų "hiperiui" - Savanorių prospektas, kuriuo visą dieną siuva neišsenkantis potencialių pirkėjų srautas. Investuotojai pačiame Savanorių prospekto viduryje įsigijo bendrovės "Trys sezonai" (buvęs A. Šiaučiūnaitės siuvimo fabrikas) 2,3 ha sklypą, tačiau, pasak "Maximų" architekto Gedimino Jurevičiaus, jame būtų tilpęs "tik" 8 500 kv. m prekybos centras. Galimybė gerokai išplėsti programą atsirado verslininkams suderėjus, kad pašonėje veikusi duonos kepykla "Nemuno kraštas" parduos savo sklypą. Sujungus abi šias teritorijas į 3,9 ha dydžio sklypą, atsirado galimybė čia pastatyti trečią pagal dydį bendrovės "VP Market" prekybos centrą. Didesnis veikia tik Vilniuje - "Akropolis" (50 000 kv. m) ir Klaipėdoje - "Hyper Maxima" (26 600 kv. m). Beje, "Statybų piloto" žiniomis, bendrovės "Trys sezonai" Taikos prospekte pasistatytas naujas fabrikas jau sėkmingai dirba.
Norint atlaisvinti sklypą tarp Uosio gatvės, Savanorių prospekto ir Kampo gatvės, teko nugriauti net apie 20 jame stovėjusių statinių. Tarp jų buvo penkiaaukštis duonos kepyklos pastatas bei vos prieš porą dešimtmečių pastatytas raudonplytis A. Šiaučiūnaitės siuvimo įmonės korpusas Savanorių prospekto ir Kampo gatvės sankirtos kampe. Pavasarį dirbti čia pradėjusios objekto gen. rangos bendrovės "Mitnijos" žmonėms griovimo darbai užtruko apie porą mėnesių. Architektas G. Jurevičius "Statybų pilotui" sakė, kad dėl ypač glaustų terminų projektavimas ir statyba vyksta koja kojon. Šiuo metu sparčiai kyla 22 000 kv. m ploto naujojo statinio gelžbetonio ir metalo konstrukcijos, projektuojamos "Konstruktorių cecho".
Lankytojus pasitiks pasažas
Architektai G. Jurevičius ir T. Vaičiulis Kauno "Hyper Maximoje" naudojo kituose "VP Market" prekybos objektuose patikrintas projektines schemas, bet įvedė ir naujovių. Naująjį prekybos centrą sudarys didžiulė vieno aukšto komercinė dalis su 8 300 kv. m ploto "Maximos" mažmeninės prekybos sale, palei Savanorių prospekto ir Kampo gatvės fasadus išdėstyti nuomojami skyriai, o priešingoje pusėje - "L" formos plano dviaukštė administracinė-techninė dalis. Pagrindinis įėjimas numatytas iš Savanorių prospekto tarp didžiulio latviško greitojo restorano "Lido" ir prekybos pasažo. Beje, projekto autoriai "L" formos pasažo reikšmę dar labiau padidino juo nukreipę didžiausią pirkėjų srautą - į "Maximos" salę patekti galima tik įveikus dalį pasažo. Dar didesnį kelią iki įėjimo į mažmeninės prekybos parduotuvę teks nueiti klientams, automobilį palikusiems užpakalinio kiemo aikštelėje. Pasaže iš viso numatyta apie 40 (nuo 36 kv. m iki 254 kv. m) nuomojamų skyrių, kuriuose įsikurs "Skorpiono takas", "Kaubojaus sapnas", "Sarma", "Eurovaistinė", "Muzikos bomba" ir kitos tradicinės "VP Market" sąjungininkės.
Investuotojų pageidavimu net 1 500 kv. m dydžio gardžiausią "hiperio" kąsnį bei ties Savanorių prospekto ir Uosio gatvės sankirta numatytą lauko terasą užims neokaimišką stilistiką propaguojantis restoranas "Lido", kurį Savanorių prospekto pusėje reklamuos "Lido" vizitine kortele tapęs rąstinis malūnas, "Statybų piloto" žiniomis, "Hyper Maximos" interjeru rūpinsis architektas V. Starkovskis, jau šiek tiek dirbęs "Akropolyje".
Atsisakė skardinės dėžės įvaizdžio
Per 361 vietos automobilių stovėjimo aikštelės nuo Savanorių prospekto atitrauktas ir išsaugotų medžių pridengtas 10,4 metro aukščio "Hyper Maximos" tūris architektūriniame kontekste pernelyg nedominuos. Tačiau projekto autoriams su fasadų apdaila teko nemažai paplušėti - buvo parengti net 5 eksterjero apdailos variantai: iš keraminių bei "Trespos" panelių, skardos, mūro ir pan. Galiausiai parinktas sprendimas pagrindiniuose fasaduose suderinti plokštumas iš spalvas keičiančių pilkšvų metalo panelių, apdailinių plytų mūro ir aliuminio vitrinų. Pagrindiniu akcentu čia bus Savanorių prospekto pusėje ant metalo rėminių konstrukcijų "ištrauktas" didžiulis "Hyper Maximos" logotipas. Ties pagrindiniu įėjimu šias konstrukcijas dengs medinės žaliuzės. "Išvengti dėžės įvaizdžio taip pat padės kiek žemesnis Uosio gatvės fasadas, labiau atitinkantis greta esančio sodybinio užstatymo mastelį", - įsitikinęs architektas G. Jurevičius. Anot jo, šis pastatas architektūriškai pratęsia ką tik Kėdainių centre baigtos statyti "Maximos" stilistiką, kur skirtingų medžiagų apdaila suskaido fasadų plokštumas segmentais.
1 500 automobilių atakuos kas valandą
Transporto srautų sureguliavimas - vienas didžiausių "Hyper Maximos" projektuotojų rūpesčių. Pasak urbanistų, dar prieš įsigyjant sklypą tokių parametrų visuomeniniam ar komerciniam pastatui, būtina išanalizuoti, kaip padidėję mašinų srautai paveiks miesto eismo schemą. Paprastai "hiperiai" statomi miesto pakraščiuose, kur transporto sistema "nespringdama" gali praleisti didžiulius transporto srautus, be to, nuo gerokai padidėjusio eismo nenukenčia aplinkiniai gyventojai.
Pas mus dažniausiai viskas vyksta atvirkščiai - į specialistus kreipiamasi tada, kai į urbanistinį audinį pastatas jau įkomponuotas. Eismo schemos ties naująja "Hyper Maxima" korekciją rengia SĮ "Kauno planas". Urbanistas G. Šinkūnas "Statybų pilotui" sakė, kad planuojama čia įrengti porą naujų šviesoforų, praplatinti Savanorių prospektą ir Uosio gatvelę. Apskaičiuota, kad per valandą į prekybos centro 632 vietų centro automobilių aikšteles gali užsukti apie 1 500, o Savanorių prospektu pravažiuoti - apie 3 100 (dabar vidutiniškai 2 600) automobilių. "Taigi jau dabar aišku, kad pravažiuoti ties šia vieta nebus lengva", - pažymėjo G. Šinkūnas. Kol nebus rekonstruota Savanorių transporto valdymo sistema, ties "Hyper Maxima" nutrūks ir "žalioji banga". Padidėjęs transporto srautas gali užkimšti ir netoliese esančią Savanorių bei Taikos prospektų ir Tvirtovės alėjos sankryžą - vieną svarbiausių mieste. G. Šinkūno teigimu, verslininkai patys suinteresuoti, kad klientai lengvai pasiektų prekybos centrą, todėl transporto problemos turėtų būti sprendžiamos jiems aktyviau dalyvaujant.
“Statybų pilotas”