Viešųjų ryšių firmos “DDB&co ir Katkevičius” direktorius, dažniau pristatantis save kaip “mitokūrininką” Aurelijus Katkevičius teigia, kad prezidento rinkimai priklauso nuo dviejų populistų - buvusio prezidento Rolando Pakso ir norinčio būti premjeru Viktoro Uspaskicho - pozicijos. O žmonės, anot jo, yra psichologiškai pavargę, todėl pagrindinis ilgesys - “duokit gyventi normaliai, kretinai politikai”.
Kas laimės rinkimus?
Po R. Pakso pareiškimo truputį abejoju. Dabar man atrodo, kad į antrą turą išeis Petras Auštrevičius ir Kazimira Prunskienė. Beje, dauguma balsuojančių “Omni laiko” prognozėse mano taip pat. Kas laimės, priklausys nuo to, kieno žodis bus svaresnis neapsisprendusiųjų daugumai - V. Uspaskicho ar R. Pakso. Kol kas vis dar atrodo, kad V. Usapskicho. Todėl tikėtina, jeigu pirmojo turo rezultatai bus tokie, kaip minėjau, truputį daugiau šansų turi P. Auštrevičius. Esu įsitikinęs, kad vienas iš esminių rinkėjų apsisprendimo vektorių bus - senas ar jaunas (o ne moteris ar vyras).
Kaip vertini rinkimų kampanijas? Ar yra ko nors nauja?
Nauja tai, kad šita kampanija dar panašesnė į senas normalias rinkimų kampanijas kur nors Vakaruose, pavyzdžiui, Jungtinėse Valstijose.
Kritikavai V. Adamkaus rinkimų strategiją. Tačiau gal jo štabui pavyko pritraukti naują elektoratą?
Nemanau. Jau esu sakęs ir dar pasakysiu, kad į vienuolyną su Koranu, o į mečete su Biblija vaikščioti nėra labai efektyvu. Įmanoma atversti kitatikius į savo tikėjimą, bet kiekvienas misionierius pasakys, kad tai ilgas ir sudėtingas darbas. Du ar trys vizitai probėgšmais kažin ar padės.
Ar “Photoshopas” turės įtakos rezultatams? Turiu omenyje, kad daugelis kandidatų plakatuose labai nudailinti. Kaip tai vertins rinkėjai: kaip melą ar vis dėlto pasiduos vilionėms?
Akivaizdus pagražinimas (toks, kaip Č. Juršėno ar V. Blinkevičiūtės) veiks tik atvirkščiai. Dar daugelis atsimena, koks labai gražus portretuose buvo L. Brežnevas prieš pat pasitraukimą anapilin.
Kodėl šiuose rinkimuose vyrauja tik šviesios spalvos?
Kodėl atsiranda tokie televizijos projektai kaip “Gerumo diena” ar “Lietuvos garbė”? Todėl, kad yra nuojauta, jog žmonės pavargo nuo judumo, nuo purvo ir kraujo.
Išsiskiria P. Auštrevičiaus rinkiminiai klipai. Kur jų paslaptis?
Ta ir yra paslaptis - gražios gatvės, gražūs ir geri žmonės - kaip siekiamybė, kaip idealas, kurį visai įmanoma pasiekti. Pagrindinis žmonių jausmas po pusmečio trukusio purvino ir aršaus skandalo - psichologinis nuovargis. Pagrindinis ilgesys - “duokit gyventi normaliai, kretinai politikai”.
Ar padės R. Pakso raginimas K. Prunskienei?
Manau, kad labai padės. Daugelis R. Pakso rinkėjų pastebimai atkuto. Atsirado aiškumo.
Daugelis pažymi, kad dabartiniai kandidatai daug ką pasiskolino iš R. Pakso rinkimų kampanijos. Ar tau - kaip vienam iš R. Pakso rinkimų strategijos kūrėjui - nėra skaudu?
Nesutikčiau su pirmuoju teiginiu, todėl ir skaudėti niekas negali. Rinkimų technologijos - ne teorinė astrofizika. Viskas čia seniai žinoma, pakankamai paprasta ir klausimas yra tik vienas: kas geriau jaučia žmonių nuotaikas ir kaip efektyviai į jas apeliuoja. Truputį juokinga, kad daugelis pridarė saldainių.
Ačiū už pokalbį.
Kalbėjosi Virginijus Savukynas ([email protected])