Rusijos dienraščio "The Moscow Times" teigimu, antradienį (02.25) šalies geležinkelių viceministras Jurijus Djakonovas pareiškė, kad praėjusiais metais su keleivių pervežimu susiję ministerijos nuostoliai padidėjo 48 proc. iki 55 milijardų rublių.
Nors pajamos iš bilietų pardavimų ir pašoko 24 proc. iki maždaug 100 milijardo rublių, keleivių pervežimo sąnaudos augo dar sparčiau. Tolimieji ir priemiestiniai pervežimai Geležinkelių ministerijai atitinkamai atsiėjo 33 ir 22 milijardus rublių.
J. Djakonovas minėjo, kad pajamos iš keleivių pervežimo tepadengė 45 proc. šių paslaugų sąnaudų, todėl norint padengti likusius 55 proc. "teko užversti sunkią naštą krovinių pervežimo veiklai".
"Iš kiekvieno rublio, gauto pervežant krovinius, 15 kapeikų buvo skirtos padengti keleivių transporto nuostolius", - sakė viceministras.
Nors 2002 metais bilietų ir parduota 8 proc. mažiau (1,3 milijardo), šiemet ministerija tikisi šiuos pardavimus padidinti 16-18 proc. Bilietų važiuoti pagrindiniu Maskvos - Sankt Peterburgo maršrutu turėtų būti parduota net 25 proc. daugiau.
Norėdama patenkinti padidėjusią paklausą, susijusią su Sankt Peterburgo 300 metų jubiliejumi, ministerija svarbiausiam maršrutui skirs papildomų riedmenų, įskaitant ir visus tris greituosius Rusijos traukinius.
Pasak J. Djakonovo, keleivių transporto nuosmukį lėmė žemas daugelio rusų gyvenimo lygis, lėtai važiuojantys dauguma traukinių, padidėjusi automobilių ir autobusų transporto konkurencija bei veiklos klaidos, susijusios su daugybės priemiestinių reisų atšaukimu. Pareigūno nuomone, minėti veiksniai bei pašokusios elektros energijos kainos turėtų lemti dar didesnius nuostolius šiais metais.
Penktadienį geležinkelių ministro pirmasis pavaduotojas Vadimas Morozovas teigė, jog kainų didinimas privers ministeriją apkarpyti 2003 metų investicinę programą, ir nurodė, kad didesnių sąnaudų perkėlimas ant krovinių pervežimo pečių nėra tinkama išeitis.
Savo ruožtu J. Djakonovas minėjo, kad šie metai taps "atskaitos tašku" laipsniškam subsidijų atsisakymui.
Be to, ministerija sieks privilioti daugiau keleivių atnaujindama sovietinių laikų riedmenis, kurių net 41 proc. laikomi jau nebetinkamais eksploatuoti.
Anot viceministro, "pirmąkart Rusijos geležinkelių istorijoje" ministerija ėmėsi atnaujinti trečios klasės vagonus, įskaitant oro kondicionavimo sistemų diegimą.
Praėjusiais metais ministerija įsigijo 400 naujų vagonų, o dar 500 numatoma pirkti šiais metais. Dauguma vagonų taps trečios klasės riedmenimis, kuriais pervežami net 60 proc. visų keleivių.
J. Djakonovas nurodė, kad iki metų pabaigos ministerija pasiūlys greitesnių priemiestinių elektrinių traukinių, kurie ne tik populiarūs, bet ir duoda "daug didesnių pajamų". Šiuo metu tokie traukiniai teaptarnauja penkiolika maršrutų.
ELTA