Pastarosiomis dienomis spaudoje publikuojami iškilių įvairių profesijų atstovų – medikų, menininkų – pasirašyti pareiškimai su prašymu prezidentui vetuoti alkoholio reklamos draudimą suneramino Žurnalistų sąjungą, kuri siūlo problemą nagrinėti objektyviai, o ne per reklaminius straipsnius.
Lietuvos žurnalistų sąjunga sunerimusi, kad visuomenei aktuali įstatymo pataisa dėl alkoholio reklamos draudimo viešai pristatoma ne objektyviais žurnalistų rašiniais, o reklaminiais straipsniais ir alkoholio gamintojų atstovų užsakytais pareiškimais bei jų apmokėtais visuomenės nuomonės tyrimais, rašoma žurnalistų sąjungos pranešime.
Pranešime rašoma, kad subjektyvus ir vienpusiškas, pinigais paremtas žiniasklaidos turinio uzurpavimas prieš šalies vadovui priimant galutinį sprendimą dėl tolimesnio įstatymo pataisų likimo verčia sunerimti dėl žurnalistikos ir žiniasklaidos vietos šiandieniniame Lietuvos viešajame gyvenime. Birželio pabaigoje ir liepos pirmosiomis dienomis nacionaliniuose dienraščiuose (taip pat ir žiniasklaidos savireguliacijos priskirtuose nuolat etikos nesilaikančių viešosios informacijos rengėjų kategorijai) verčia manyti, kad bandant paveikti Lietuvos prezidentą naudojamos priemonės, kurios neturi nieko bendro su vieša objektyvia diskusija.
Visuomenei brukamas Lietuvos aludarių asociacijos apmokėtas ir daugybės garbių medikų pasirašytas viešas kreipimasis į prezidentą verčia šalies vadovą būti ypač budriu vertinant tokį sunkiai logika paaiškinamą skelbimą. Jei jau patys medikai pripažįsta alkoholio žąlą visuomenės gerovei, tuomet bet kokie svarstymai apie jo reklamos poveikį yra beprasmiški, nes kiekviena reklama skirta ne tik informuoti vartotojus, bet ir formuoti jų poreikius, konstatuoja pranešimą pasirašęs sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius.
Šalies visuomenę sunerimti verčia ir garbių visuomenės bei kultūros veikėjų kreipimasis į prezidentą. Šio reklaminio skelbimo finansuotojas yra VĮ „Vilniaus festivaliai“. Sunku patikėti, kad daugybė Nacionalinės premijos laureatų būtų patys rašę kreipimąsi į prezidentą. Pasitelkiant emocionalią leksiką, bandoma alkoholio reklamos draudimą prilyginti andropoviškiems metodams. Po daugelio garbių asmenų pavardėmis bandoma paslėpti tikruosius viešų kreipimųsi į prezidentą autorius. Akivaizdu, kad verslo atstovų užsakyti viešai publikuojami sociologiniai tyrimai apie reklamos poveikį alkoholio vartojimui remiasi nuomonėmis tik tų asmenų, kurie patys vartoja alkoholį, teigiama Žurnalistų sąjungos pranešime.
Žurnalistų sąjunga abejoja metodikos, pagal kurią bandoma įtikinti valdžios atstovus ir visuomenę, kad alkoholio reklama neskatina pirkti ar vartoti daugiau alkoholio, teisingumu. Manytina, kad šiuo klausimu turėtų pasisakyti reklamos poveikio visuomenei specialistai, kurie objektyviais tyrimais įrodytų, kaip žmonių sąmonę ir sprendimus veikia reklama televizijoje ar radijuje. Priešingu atveju bet kokie suinteresuotų asmenų užsakyti tyrimai gali virsti alkoholio propaganda, o ne objektyvia tiesa apie jį.
Lietuvos žurnalistų sąjunga ragina žurnalistus ir už žiniasklaidos turinį atsakingus vyriausiuosius redaktorius siekti objektyvaus šios problemos nušvietimo. Sąjunga taip pat ragina vengti vienpusiškos įstatymo pakeitimus kritikuojančios informacijos, už kurią sumokama alkoholio pramonės atstovų pinigais, pateikimo visuomenei.
Žurnalistų sąjunga primena, kad šalies įstatymai suteikia visuomenei teisę į objektyvią, tikslią ir teisingą informaciją. Už pinigus užsakytos publikacijos, kaip ir bet kokia reklama, šių kriterijų neatitinka, rašoma pranešime.