Anot žemės ūkio ministro Kęstučio Navicko, didesnis Japonijos rinkos atvėrimas jautienai ir jos produktams yra labai lauktas žingsnis, ypač dabar, kai Lietuvos įmonėms užsidarė Kinijos rinka.
„Siekiame patenkinti Japonijos vartotojų poreikius aukštos pridėtinės vertės produktais, atitinkančiais griežtus maisto saugos ir kokybės reikalavimus“, – pranešime teigė ministras, susitikęs su Japonijos ambasadoriumi Lietuvoje Ozaki Tetsu.
Lietuvos įmonės kovą dalyvaus tarptautinėje maisto ir gėrimų parodoje „Foodex Japan 2022“. K. Navickas taip pat planuoja joje dalyvauti ir susitikti su šalies žemės ūkio ministru.
Ministerijos duomenimis, Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų eksportas į Japoniją pernai, palyginti su 2020 metais, išaugo 24 proc. iki 12,9 mln. eurų, Japonija buvo 45 vietoje iš 158 eksporto partnerių.
Praėjusiais metais daugiausia eksportuota lietuviškos kilmės vėžiagyvių, moliuskų ir kitų vandens bestuburių, kiek mažiau – duonos, pyragų ir kitų kepinių, produktų iš natūralių pieno dalių, kiaušinių.
Į Japoniją galima eksportuoti pieną, jautieną, paukštieną, žuvį, kiaušinių produktus, duonos gaminius, medų, gyvus arklius, gyvūnus augintinius bei alų.