HYUNDAI
„Hyundai“ kiekvieną kartą stengiasi visiems įrodyti, jog savo rankose turi pačius talentingiausius automobilių dizainerius. Žvelgiant net ir į visiems prieinamus modelius, galima susidaryti įspūdį, jog „Hyundai“ dizaino departamentas stengiasi iš visų jėgų kampuotoms dėžutėms suteikti bent truputėlį spalvų.
Šiemet vykstančioje Ženevos automobilių parodoje, „Hyundai“ markės stendo žvaigžde tapo štai šis koncepcinis automobilis – „Hyundai Le Fil Rouge“.
Įspūdingai atrodantis „Hyundai Le Fil Rouge“ patenka į tų konceptų kategoriją, kuria siekiama pademonstruoti kaip ateityje atrodys „Hyundai“ automobiliai. Nors tokius pažadus dalina visi automobilių gamintojai, tačiau „Hyundai“ atstovai užtikrina, jog tam tikri elementai matomi „Le Fil Rouge“ pateks į kasdienišką „i30“ ar „Santa Fe“. Kada taip įvyks – nežinia, bet tikrai ne anksčiau negu po 5 metų.
GFG
5 metrų ilgio ir vos 1,4 metro aukščio automobilis, kurio ratus suka elektros motorai. Koncepcijos autoriai mano, jog ateityje bendro naudojimo keliais riedantys automobiliai atrodys visiškai kitaip negu dabar. Jie bus aprūpinti netradiciniais sprendimais, kurie padės nelaimingų atsitikimų.
Projekto iniciatoriai neslepia susižavėjimo naujausiomis technologijomis, kurių dar negalima diegti į kasdieninius modelius. Vienas iš pavyzdžių – milžiniškas daviklių kiekis ir interneto ryšiu sujungtų automobilių tinklas, kuris leis visoms mašinoms bendrauti tarpusavyje. Pavyzdžiui, tam tikrame taške esantis automobilis praneša apie avariją ir šią informaciją gauna visi automobiliai esantys 100 kilometrų spinduliu. Jeigu Jūs ruošiatės važiuoti ta kryptimi, automobilis iškart Jums praneš apie galima spūstį ir pasiūlys būdų kaip ją apvažiuoti.
Po neįprasta išvaizda slepiasi pakankamai tradicinis elektromobilis, kurio ratus suka keturi 100 kWh galingumo motorai ir 100 kWh galingumo baterijos. Teoriškai, ši milžiniško pajėgumo jėgainė vairuotojams leis nuvažiuoti iki 500 kilometrų distanciją.
RENAULT
Prognozuojama, kad 2050 metais 70 proc. gyventojų gyvens miestuose. Jie ieško patogesnių galimybių keliauti iš vienos vietos į kitą. Jie siekia keliauti nevaržomai, neprarandant laiko spūstyse ar ieškant vietos stovėjimui, keliauti efektyviau ir pigiau. Todėl dėl patogumo ir būtinybės vis daugiau žmonių įvertins automobilių dalijimąsi.
2017 m. rudenį „Renault“ pristatė asmeninio mobilumo vizijas – „SYMBIOZ Concept“ ir „SYMBIOZ Demo car“. 2018 m. gamintojas pristato naują mobilumo viziją – „Renault EZ-GO“.
„Renault“ mano, jog ateityje mes neturėsime asmeninių automobilių. Vietoj jų naudosime automobilių dalijimosi paslaugomis – būtent tai atspindi „Renault EZ-GO“. Kiekvienas iš mūsų galės išsikviesti „EZ-GO“, įvesti norimą galutinį tikslą ir tiesiog stebėti kaip autonominis automobilis mus nuveš, pavyzdžiui, iš namų į prekybos centrą.
„Renault EZ-GO“ yra ateities vizija. „Renault“ šiuo metu plėtoja keletą „verslo – verslui“ ir „verslo – naudotojui“ scenarijų. Baigdama „Drive The Future 2017-2022“ strateginį planą, „Groupe Renault“ ketina pradėti savo robotizuotų taksi ir pavėžėjimo paslaugas.
ASTON MARTIN
„Aston Martin Lagonda“ – vardas, kuris turėtų būti girdėtas daugeliui britiškos markės entuziastų. „Lagonda“ vardas buvo naudojamas ne vieną kartą, keliuose skirtinguose automobiliuose. Paskutinį kartą „Lagonda“ vardą girdėjome kuomet „Aston Martin“ pristatė visureigio koncepciją 2009 metais. Dabar – situacija yra truputėlį kitokia.
Šį kartą „Aston Martin“ garsųjį „Lagonda“ vardą atgaivino štai šiame koncepciniame modelyje – itin ištaigingame sedane, kuris ateityje galėtų grumtis su „Bentley“ arba „Rolls-Royce“ analogais. Nors britų kompanijos atstovai nedemonstruoja ambicijų žengti į prabangių sedanų segmentą, tačiau „Porsche“ prieš kelis dešimtmečius sakė, jog jų mašinų niekuomet nevarys dyzelinis motoras. Niekada nesakyk niekada.
Kadangi tai yra ateities automobilis, jame sumontuotos technologijos leidžia perimti ratuočio kontrolę iš vairuotojo. Tai – autonominis automobilis, kurio ratus suka elektros motorai. Žavu, tikrai žavu.
NISSAN
Ženevos transporto priemonių parodoje buvo pristatytas koncepcinis elektrinis miesto visureigis „Nissan IMx KURO“. „Kuro“ japoniškai reiškia – „juoda“. „IMx“, pirmą kartą pristatytas Tokijo automobilių parodoje 2017 spalį, tačiau Europoje jis debiutuoja su nauja juoda apdaila ir ratlankiais, atnaujintomis grotelėmis ir nauja tamsiai pilka kėbulo spalva.
„Nissan IMx KURO“ atspindi „Nissan“ pažangiojo mobilumo viziją – „Nissan“ siekio pakeisti visuomenės požiūrį į tai kaip ateityje bus automobiliai varomi, valdomi ir integruojami į visuomenę. Šis automobilis sukurtas siekiant iliustruoti automobilio ir vairuotojo ryšį, kur automobilis tampa patikimu partneriu, su kuriuo galima keliauti saugiau, patogiau ir maloniau.
„Nissan IMx KURO“ pasižymi „Nissan“ novatoriška „Brain-to-Vehicle“ (B2V) technologija. B2V interpretuoja vairuotojo smegenų signalus ir padeda vairuoti, o tuo pačiu metu automobilio autonominės ir mechaninės sistemos mokosi iš vairuotojo.
„Visiškai elektrinė ir autonominė „IMX“ koncepcija atspindi „Nissan“ pažangiojo mobilumo strategiją“, – teigia Jose Munoz, „Nissan“ atstovas. – Įgyvendindama „Nissan“ pažangiojo mobilumo strategiją, „Nissan“ įsipareigoja pakeisti būdą, kaip netolimoje ateityje žmonės bendraus su automobiliais ir kaip automobiliai bus integruojami į visuomenę.“
Pagrindinė „IMx“ KURO technologijos ypatybė yra naujesnė „ProPILOT“ sistemos versija, kuri apima autonominę automobilio kontrolę. Įjungus „ProPILOT“ vairavimo režimą sistema vairą įtraukia į prietaisų skydelį ir nulenkia visas sėdynes, kad vairuotojui būtų daugiau vietos, o keleiviai galėtų atsipalaiduoti ir mėgautis kelione. Įjungus rankinį vairavimo režimą, sistema vairą ir sėdynes grąžina į pradinę padėtį, o automobilio valdymas iškart perduodamas vairuotojui.
„Nissan IMx“ KURO skirtingai nei kiti automobiliai, gali prisidėti ir prie socialinės infrastruktūros. Pavyzdžiui, automobilio savininkui nukeliavus iki oro uosto, „IMx“ KURO gali pats parkuotis, prisijungti prie vietos elektros tinklo ir veikti kaip „virtualus“ energijos šaltinis, kuris grąžina elektros energiją tinklui, tokiu būdu automobiliui atliekant ne tik transporto priemonės funkciją. Automobilio savininkui grįžus, „IMx“ KURO gali jį paimti prie terminalo ir parvežti į namus. Dėl didesnės akumuliatoriaus talpos ir susieto automobilio technologijų, įskaitant sklandų autonominį mobilumą, visas procesas vyksta efektyviai.
PININFARINA
Akivaizdu, jog daugelis automobilių kūrėjų tiki, kad ateityje mes važinėsime tik su autonominės mašinomis. Nors, idėja apie savaime važiuojantį automobilį skamba patraukliai, tačiau ši koncepcija labai dažnai turi vieną trūkumą. Kai kurie gamintojai nori apskritai pašalinti vairą, pedalus ir kitus vairavimo instrumentus ir automobilio valdymą perduoti išmanioms sistemoms.
Tuo tarpu „Pininfarina“ atstovai teigia, jog vairavimo malonumas išliks – jis privalo išlikti, nes žmonės, ypač europiečiai, mėgsta vairuoti ir automobilio valdymą kompiuterizuotoms sistemos perduotų tik kelios situacijose: stovint kamštyje arba ilgesnėje kelionėje, kuomet norisi nusnūsti.
Ženevos automobilių parodoje demonstruotas „HK GT“ koncepcinis modelis turi visus ateities automobilio atributus: jis varomas hibridine jėgaine, kurios bendras pajėgumas siekia 1073 AG, jis gali iki 100 km/val. įsibėgėti per 2,7 sekundės, jis turi keturias patogias sėdynes ir milžinišką kiekį technologijų, kurios leistų pamiršti vairavimą.