Pirmadienis tarptautinėje parodoje yra skiriamas ne naujų modelių pristatymui, bet „Europos metų automobilio“ konkursui. Būtent pirmąją parodos dieną paskelbiamas šio konkurso nugalėtojas.
„Europos metų automobilis 2018“ konkurse dalyvavo 37 kandidatai, kuriuos lygiagrečiai bandė 60 žurnalistų komisija iš 23 skirtingų Europos šalių. Daugelis komisijos narių atstovauja didžiausius automobilių leidinius: „Auto“, „Autocar“, „Autopista“, „Autovisie“, „L'automobile“ ir pan.
Iš pradžių komisijos nariai visus kandidatus išbandė praėjusių metų spalį Danijoje, vėliau atliko individualius testus. Tuo tarpu į finalinį septynetą patekę modeliai turėjo pademonstruoti savo stipriąsias savybes vasario mėnesį vykusiuose bandymuose Prancūzijoje.
Nugalėtojas bus renkamas pakankamai paprastai. Kiekvienas komisijos narys privalės savo rankose turimus 25 balus išdalinti bent 5-iems iš 7-ių finale esančių automobilių.
Į „Europos metų automobilio 2018“ finalą pateko štai šie modeliai:
- Alfa Romeo Stelvio
- Audi A8
- 5 serijos BMW
- Citroen C3 Aircross
- Kia Stinger
- Seat Ibiza
- Volvo XC40
„Europos metų automobilio“ titulą dažniausiai laimi tas modelis, kuris pademonstruoja geriausią kainos ir kokybės santykį, turi naujausias technologijas. Todėl nenuostabu, jog „Europos metų automobilį“ laimi daugeliui įperkami modeliai: „Peugeot 3008“, „Volkswagen Golf“, „Opel Astra“ ir pan.
Teoriškai, šių metų nugalėtojo titulas negalėtų atitekti 5 serijos „BMW“, „Kia Stinger“, „Audi A8“ arba „Alfa Romeo Stelvio“, kurių kainos nėra visiems priimtinos, tad jeigu vadovautumėmės komisijos narių reikalavimais, realiausi pretendentai yra trys: „Citroen C3 Aircross“, „Seat Ibiza“ ir „Volvo XC40“.
Taigi, neaušinkime burnos. Komisijos nariai nusprendė, jog „Europos metų automobilio“ titulas šiemet atitenka naujos kartos „Volvo XC40“ krosoveriui. Daugelis komisijos narių gyrė išskirtinį „Volvo“ dizainą, siūlomas technologijas ir kompanijos norą pasiūlyti naują automobilio įsigijimo būdą.
Antroje vietoje liko „Seat Ibiza“ – naujos kartos kompaktiškas hečbekas, kurį jau galima įsigyti ir Lietuvoje. Šis modelis buvo giriamas dėl aukštesnės klasės automobiliams būdingų valdymo savybių ir itin patrauklios kainos.
Trečioji vieta ant podiumo buvo skirta sportiškam modeliui – 5 serijos „BMW“.
Galutinė rezultatų lentelė | ||
1. | Volvo XC40 | 325 |
2. | Seat Ibiza | 242 |
3. | BMW 5 | 226 |
4. | Kia Stinger | 204 |
5. | Citroën C3 Aircross | 171 |
6. | Audi A8 | 169 |
7. | Alfa Romeo Stelvio | 163 |
Ką apie komisijos narių sprendimą manote Jūs? Kuris automobilis, Jūsų nuomone, turėjo laimėti „Europos metų automobilio“ titulą?