Nors pastaraisiais metais automobilių parodose svarbiausi akcentai tendencingai skiriami ekonomiškumo, ekologiškumo, energijos taupymo, žaliavų perdirbimo ir kitoms augantį susirūpinimą transporto poveikiu mus supančiai aplinkai temoms, „žalieji“ automobiliai toli gražu nėra tie, kurie sutraukia parodoje daugiausiai publikos ir sukelia didžiausią ažiotažą. Šių metų Ženevos automobilių paroda – ne išimtis, neabejotinomis žvaigždėmis tradiciškai tapo galingi, ekstravagantiški sportiniai modeliai.
„Lamborghini Aventador J“ (nuotr. SCANPIX)
Praėjusį savaitgalį internete nutekėjo pirmosios šios modelio nuotraukos, o vakar, kovo 5 d. išankstinėje „Volkswagen Group“ prezentazijoje oficialiai buvo pristatytas pats ir „Aventador J“. Modelis apibūdinamas kaip mažiausiai į kompromisus besileidžiantis superautomobilis markės istorijoje. Tiesa sakant, „Lamborghini“ stiliui jis tikrai yra neeilinis: nėra stogo, nėra priekinio stiklo, tačiau automobilis vis vien gali važiuoti didesniu nei 300 km/h greičiu. Nereikia būti automobilių inžinieriumi, kad suprastum, jog vairuojant šį monstrą reikalinga papildoma apsauga.
„Lamborghini Aventador J“ (nuotr. SCANPIX)
Nors dauguma „J“ „nukrypimų“ gali būti priskirti kaip pagarbos ženklas legendiniam aštuntojo dešimtmečio „Jota“ modeliai, iš tiesų įkvėpimo šaltinis yra skirtingų FIA rengiamų varžybų automobiliams keliami techniniai reikalavimai. Kaip jau minėjome kėbulas yra be stogo, priekinio stiklo taip pat nėra, o gabaritai itin efektingi: ilgis siekia 4890 mm, plotis – 2030 mm, o aukštis vos 1110 mm. Dėl pastarojo skaičiaus „Aventador J“ yra žemiausias serijinės gamybos modelis „Lamborghini“ istorijoje.
„Lamborghini Aventador J“ (nuotr. SCANPIX)
Automobilio priekyje dominuoja gigantiškas oro aptakas su deflektoriais šonuose sumontuotas tam, kad žvelgiant į jį iš šono kėbulas primintų „Formulės 1“ bolidą. Ne mažiau efektingai atrodo ir originalūs 20 colių lengvojo lydinio ratlankiai ir itin plonos durys su miniatiūriniais langai. Jos laikantis „Lamborghini“ tradicijų atidaromos pakeliant į viršų. Visiškai atviro kėbulo stilius atkartojamas ir salone, per kurio vidurį nuo pats variklio gaubto praeidama tarp vairuotojo ir keleivio sėdynių ir užsibaigdama gale tęsiasi ryškai raudona juosta.
„Lamborghini Aventador J“ (nuotr. SCANPIX)
Automobilio galios šaltinis – tas pats brutalios atmosferinės traukos 6,5 litro darbo tūrio V12 tipo motoras, paimtas iš kupė giminaičio. Techninėje charakteristikoje nurodoma 700 AG galia ir 690 Nm sukimo momentas per „Lamborghini ISR“ transmisiją perduodama nuolatinei keturių ratų pavarai. Jei esate vienas iš tų daugelio entuziastų, trokštančių įsigyti šį neeilinį modelį, turime jus nuvilti. Vienintelis pagamintas „Aventador J“ spydsteris jau parduotas už daugiau nei 2,2 mln. eurų (7,5 mln. litų).