Vis dėlto, dar prieš prasidedant pagyrimams ir kritikai, reikėtų pasakyti vieną faktą. „Honda Civic Type R“ yra pats greičiausias priekiniais ratais varomas automobilis legendinėje Niurburgringo trasoje. Dar 2014 metų kovą užfiksuotas laikas yra 7 minutės ir 50.63 sekundės. „Civic Type R“ vieną trasos ratą įveikė greičiau nei „Seat Leon Cupra“, „Volkswagen Golf R“, „Audi RS3“ ir net ribotos laidos „Renault Megane Trophy-R“, kuris taip pat yra ir išlengvintas.
„Honda“ stende sugavę „Civic Type R“ projekto vadovą Hisayuki Yagi paklausėme - „Ar kuriant naują modelį siekėte, jog jis būtų greitesnis už „Renault Megane RS?“
Inžinieriaus atsakymas buvo pakankamai paprastas ir trumpas - „Taip, be abejonės. Tačiau mūsų automobilis yra ne tik greitas. Šis automobilis privalo būti praktiškas, pakankamai ekonomiškas, komfortiškas, erdvus. Juk patys puikiai suprantate, kodėl Jūsų žemyne tokio tipo automobiliai yra populiarūs.“
Dar prieš pasirodant naujos kartos „Civic Type R“, buvo garsiai kalbama, jog tai pirmasis „Honda“ kompanijos turbo-benzininis variklis. Tai iš dalies tiesa ir iš dalies ne.
Tai nėra vienas iš tų variklių, kuris nuo pat pradžių turėjo būti turbo-benzininis. Iš pradžių „Honda“ inžinieriai sukūrė 2.0 litrų atmosferinį benzininį variklį ir pridėjo turbiną. Atrodo, kad „Honda“ elgėsi taip pat kaip ir daugelis šios markės entuziastų. Jie - tiesiog patobulino „Civic“.
Kadangi tai yra priekiniais ratais varomas automobilis, „Honda“ inžinieriai pasirūpino, jog kompaktiško hečbeko pakaba atlaikytų benzininio variklio keliamą spaudimą
.
Priekyje japonai sumontavo „McPherson“ tipo pakabą su papildomu statramsčiu. Gale - prancūziškuose automobiliuose labai dažnai sutinkamą torsioną. Tačiau galinėje pakaboje esantis torsionas buvo sukonfigūruotas taip, jog jis būtų standesnis ir kietesnis.
Daugiau nei 300 arklio galių suvaldyti padeda ir riboto praslydimo diferencialas, bei adaptyvūs amortizatoriai.