FIA teisėjų darbas „Formulėje 1“ pastaruoju metu tampa vis aktualesne diskusijų tema. Tarptautinė automobilių sporto federacija paskelbė, kad atsisveikina su Johnny Herbertu, nes britas nebegali derinti savo žiniasklaidos įsipareigojimų su teisėjo pareigomis. Be to, vis garsiau diskutuojama dėl teisėjų atlygio – šiuo metu jie dirba savanoriškais pagrindais ir gauna tik kompensaciją už išlaidas. Tai, pasak „McLaren“ vadovo Zako Browno, yra ydinga sistema, kurią būtina keisti.
„Didžiausia problema, kurią turime spręsti, yra teisėjų sistema. Šiuo metu „Formulėje 1“ sprendimus priima neapmokami teisėjai, nors tai yra milijardinės vertės sporto šaka, kur kiekvienas sprendimas gali turėti milžiniškų pasekmių.
Tai – itin techninė sritis, kurioje profesionalumas yra būtinas. Jei teisėjas priima gerą sprendimą, niekas apie tai nekalba, bet jei klysta – sulaukia kritikos. Manau, kad nenormalu, jog neturime pilnu etatu dirbančių teisėjų“, – sakė Z. Brownas Londone vykusiame „Autosport Business Exchange“ renginyje.
Anot jo, dabartinė sistema teisėjams užkrauna per daug suvaržymų, o teisėjavimo procesas turėtų tapti lankstesnis. „Šiuo metu taisyklių knyga yra pernelyg griežta. Turėtume žengti žingsnį atgal ir suteikti teisėjams daugiau galimybių priimti sprendimus pagal situaciją.
Pilnu etatu dirbantis teisėjas galėtų objektyviau įvertinti aplinkybes ir priimti labiau pagrįstus sprendimus“, – tvirtino „McLaren“ vadovas.
Kas turėtų mokėti už teisėjų darbą?
Diskutuojant apie teisėjų atlygio atsiradimą, iš pradžių „Formulės 1“ komandos ir organizatoriai turėtų nuspręsti kas galėtų finansuoti profesionalių teisėjų sistemą. Zakas Brownas mano, kad tai turėtų daryti pačios komandos.
„Tai tikriausiai nebus populiarus siūlymas tarp mūsų konkurentų, bet manau, kad „McLaren“ ir visos komandos turėtų prisidėti prie teisėjų finansavimo. Tai yra labai svarbu sportui. Jei visi prisidėtų, tai nebūtų didelė finansinė našta“, – argumentavo jis.
Z. Brownas taip pat pabrėžė, kad šiuo metu trūksta aiškumo dėl FIA ir „Formulės 1“ sutartinių įsipareigojimų teisėjų atžvilgiu. „Žinome, kad šiuo metu sistema numato tik neapmokamus teisėjus dirbančius ne visą darbo dieną. Bet kaip ir bet kurioje srityje – jei nori geresnės kokybės, turi už tai mokėti“, – sakė jis.
Jo nuomone, finansavimo našta galėtų būti paskirstyta tarp kelių šalių: „Jei mes, komandos, skirtume tam tikrą procentą. Į šį kraitį savo indelį įdėtų „Formulė 1“ ir FIA – finansiškai tai nebūtų skaudus sprendimas“, – teigė „McLaren“ vadovas.