Nors kelių priežiūrai šiemet skirta 27 mln. litų mažiau nei pernai, lrt.lt kalbinti Susisiekimo ministerijos (SM) ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos ekspertai tikina, kad dėl to keliai nebus prižiūrimi prasčiau nei praėjusiais metais.Lietuvos kelininkų asociacijos „Lietuvos keliai“ atstovas ryšiams su visuomene Tomas Juknevičius esamą situaciją vadina „bado dieta“ ir sako, kad jeigu taip tęsis dar kiek laiko, „gali nutikti negerų dalykų“.
Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus Šarūno Baublio lrt.lt suteiktais duomenimis, kelių priežiūros programos sąmata, kurią kiekvienais metais tvirtina Vyriausybė, 2010-iesiems siekia 881 mln. litų.
Iš jų 243 mln. litų skiriami vien tik kelių priežiūrai.
2009 m. kelių priežiūros programos sąmata siekė 775 mln.litų, iš jų 270 mln. litų buvo skirti kelių priežiūrai. 2008 m. kelių priežiūros programos sąmata buvo 1 mlrd. 813 mln. litų – 354 mln. litų iš šios sumos tuomet buvo skirti kelių priežiūrai.
„Visi kelininkai gyvena bado dieta. Finansavimas 2009 m., palyginti su 2008 m., visam kelių sektoriui yra sumažintas maždaug du su puse karto. Suprantama, dabar yra sunkmetis, bet nė vienai kitai ūkio šakai Lietuvoje nebuvo taip stipriai sumažintas finansavimas.
Ta bado dieta kartojasi ir jeigu taip ir toliau, gink Dieve, kad nebūtų kokių nesklandumų, negerų dalykų. Tai yra gyvybiškai svarbu, mes visi mokame mokesčius per akcizus, kad važiuotume saugiai“, – pastebi Lietuvos kelininkų asociacijos „Lietuvos keliai“ atstovas ryšiams su visuomene Tomas Juknevičius.
Teigia, kad visi keliai prižiūrimi
Anot Lietuvos policijos departamento Viešųjų ryšių skyriaus viršininko Ramūno Matonio, nors eismo įvykių šiek tiek daugiau, skaudžių nelaimių kol kas nėra užfiksuota.
„Ir tikrai negaliu pasakyti, kad yra neprižiūrėtų kelių. Visur prižiūrima normaliai, pagal nustatytus priežiūros lygius.
Magistraliniai keliai iki Naujų metų bus prižiūrimi antru priežiūros lygiu (prižiūrimi nuo 4 iki 22 val.), krašto keliai taip pat antru lygiu (prižiūrimi nuo 6 iki 19 val.), o rajoniniai iki Naujų metų – trečiu lygiu (prižiūrimi nuo 9 iki 18 val.)“, – kalbėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos Kelių direkcijos kelių priežiūros skyriaus direktoriaus pavaduotojas Raimundas Indrulėnas.
LAS: Lietuvos keliai labai geri
Lrt.lt kalbintas Lietuvos automobilininkų sąjungos direktorius Kęstutis Kestenis mano, kad Lietuvos kelių būklė atitinka sumas, kurios šiai prižiūrėti yra išleidžiamos.
„Esu išvažinėjęs beveik visą Europą, mūsų šalies kelius visą laiką lyginu su šalies, kurioje tuo metu svečiuojuosi. Lietuvos keliai labai geri, lyginant su Lenkijos, ar Latvijos (šios šalies keliai, visiems žinoma, apskritai katastrofiški), nors ir ten pinigai didžiuliai įdedami, bet keliai yra duobėti, slidūs ir tikrai nesaugūs“, – pasakojo pašnekovas.
K. Kestenis pastebi, kad galbūt dėl socialinės reklamos ir skaudžių pastarojo meto nelaimių Lietuvos keliuose, daugėja vairuotojų, kurie padangų į žiemines keitimosi nebeatideda paskutinei minutei, t.y. terminui, iki kurio jos turi būti pakeistos.
„Jau turbūt nebeprisimenu kitų tokių metų, kada taip anksti ir uoliai vairuotojai ruoštųsi žiemai ir rūpintųsi savo automobiliais. Galbūt tai daugiau socialinės reklamos poveikis, galbūt ir daug ko indėlis – mes, Lietuvos automobilininkai, irgi ta kryptimi dirbame – organizuojame saugaus eismo akcijas, lankstinukus leidžiam nemokamai ir automobilius tikriname“, – pažymėjo pašnekovas.
Absoliuta Andželika Lukaitė