Stovėdamas ant dviejų atbuline eiga važiuojančių ir vienas nuo kito tolstančių „Volvo FM“ sunkvežimių veidrodžių, Žanas Klodas Van Damas ramiai ir užtikrintai atlieka savo garsųjį špagatą. „Tai gana neįprasta, be to, tai pirmas toks triukas, parodytas filme ar reklamoje“, – sakė superžvaigždė uždarytame Ispanijos oro uoste prieš filmuojant šią sceną.
Šis kaskadinis triukas buvo nufilmuotas be jokių pertraukų, žiūrovams paliekant tik nedidelę abejonę dėl jo autentiškumo. Prodiuserių komanda ruošėsi tris dienas, o filmavimas užtruko tik 15 minučių.
„Filmas yra labai paprastas – nepateikėme daug informacijos, tiesiog pademonstravome, ką gali sunkvežimiai. Šis triukas yra tarsi lėtas, kruopščiai choreografiškai sudėliotas šiuolaikinis šokis“, – sako filmo režisierius Andreas Nilssonas.
Palaikyti vienodą atstumą ir greitį sunkvežimių vairuotojams padėjo „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema. Ji leidžia vairuoti sunkvežimį be didesnių pastangų, ypač važiuojant nedideliu greičiu, ir pagerina manevringumą. Sistema užtikrina, jog dėl kelio nelygumų beveik nereikia sukinėti vairaračio koreguojant važiavimo kryptį. Be to, sistema automatiškai centruoja vairaratį važiuojant atbuline eiga.
„Volvo“ dinaminio vairavimo sistemą sudaro įprastas hidraulinis vairo stiprintuvas su papildomu elektros varikliu. Šis elektros variklis, prijungtas prie vairo mechanizmo veleno, turi iki 25 Nm sukimo momentą, jį 2000 kartų per sekundę reguliuoja elektroninis valdymo blokas.
„Filmas puikiai parodo „Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos kryptinį stabilumą, – paaiškina „Volvo Trucks“ programinės įrangos inžinierius Jan-Inge Svenssonas. –Stabilumas ir kontrolė yra tokie puikūs, kad atbuline eiga galima važiuoti ilgą atstumą itin tiksliai – tiksliai taip, ką ir turėjome nufilmuoti. Viskas turėjo būti tobula – iki paskutinio centimetro.“