„YPlan“ veikimo principas paprastas – įsijungiate programėlę, gaunate 6–10 paskutinės minutės pasiūlymus į vakare vykstančius renginius ir pigesnius bilietus įsigyjate keliais paspaudimais. Dalis sumos už bilietą atitenka „YPlan“.
Sąrašas trumpas – dėl pačių naudotojų patogumo. „Esant ilgam sąrašui žmogus pasimeta, be to, telefone nepatogu skaityti ir filtruoti ilgus sąrašus“, – sakė V. Jucikas.
Sudėtingas planavimas
Vaikinai sako, kad „YPlan“ buvo 51–oji jų idėja iki kurios sekė ilgas kruopštaus planavimo kelias. „Turėjome didžiulę lentą su matrica – vienoje ašyje buvo populiarėjančios tendencijos, o kitoje kasdieniai žmonių rūpesčiai. Tai mums padėjo susipažinti su jau egzistuojančiais „startupais“ ir išsiaiškinti neužimtas rinkos dalis. Taip ir pasiekėme 50 idėjų, iš kurių išsirinkome keletą, kurios mums buvo įdomios ir galinčios pakeisti pasaulį į geresnę pusę“, – pasakojo V. Jucikas.
Tuomet vaikinai iškeliavo į Silicio slėnį, kur savo idėjomis pasidalino su nemažu skaičiumi draugų ir pažįstamų, dirbančių tokiose bendrovėse, kaip „Google“ ar „Facebook“.
„Klausėme ar mūsų idėjos veiktų, kokius mato sunkumus. Galiausiai, vis dar būdami San Fransiske, sugalvojome ką nors kultūringai nuveikti, tačiau taip greitai neišėjo nieko surasti. Taip ir gimė „YPlan“ idėja“, – spontanišką idėjos gimimą apibūdino vienas iš „YPlan“ įkūrėjų. Tiesa, pasak V. Juciko, kruopštus idėjų rinkimąsis nenuėjo perniek – leido pažinti rinką ir suprast ko jai trūksta.
Patys pirko bilietus
Grįžę į Londoną vakinai primityviai ištyrė idėjos veiksmingumą: „Kalbėjomės su draugais. Prašėme jų spontaniškai pakviesti savo draugus ateiti į kiną tą pačia dieną už šiek tiek mažesnę kainą. Kalbėjomės su teatrų ir kino teatrų vadovais, žiūrėjome ar jie turi bilietų pardavimo paskutinę minutę problemą – tai tiesiog papildomos pajamos, kurios dingsta, kai tuščių vietų niekas neužima.“
Galiausiai gimė „YPlan“ prototipas, kuriuo praėjusį pavasarį naudojosi pusšimtis žmonių. Jiems užsirezervavus bilietą į renginį, „YPlan“ įkūrėjams tekdavo patiems bėgti pirkti bilietų.
Garsūs investuotojai
Šiandien „YPlan“ dirba apie 20 žmonių – iš jų, be įkūrėjų, prie projekto darbuojasi dar trys lietuviai. Praėjusių metų lapkritį bendrovė pranešė, kad pritraukė 1,7 mln. JAV dolerių (apie 4,4 mln. litų) pirminę investiciją iš žinomų investuotojų, kaip „Wellington Partners“, „Octopus Investments“. Investuotojų sąraše yra ir Baltijos šalyse veikiantis rizikos kapitalo fondas „BaltCap“.
V. Jucikas sako, kad pažintys ieškant investuotojų menkai padeda: „Labiausiai padeda gebėjimas parodyti, kad idėja turi sparnus, gali veikti ir nėra perdaug rizikinga.“ „YPlan“ įkūrėjai neturėjo patirties pramogų sektoriuje, todėl į pristatymus investuotojams pasikvietė žmogų, kuris toje srityje dirbo ir galėjo paaiškinti kaip viskas veiks. Be to, investiciją pritraukti padėjo pasiruošimas, viekiantis prototipas su jau egzistuojančia naudotojų bendruomene.
Šiuo metu „YPlan“ kol kas veikia tik Londone ir tik su „Apple“ mobiliaisiais įrenginiais. Tačiau artimiausiu metu turėtų pasirodyti ir „Android“ versija, o vaikinai ketina plėstis į bent 10 didelių JAV miestų, o vėliau gal ir į keletą didelių miestų Europoje ar Azijoje.
Pagrindinis „YPlan“ įkūrėjų patarimas kitiems – kalbėtis su kitais ir mokytis iš jų.
„Mums padėjo, kad nebandėme visko suprasti, bet ėjome ir bandėme susipažinti su kitais, kurie jau dirbi su sėkmingais ar pradedančiais „startupais“. Žiūrėjome ką jie išmokę, ką mes galime perimti. „Startupe“ viskas greitai vyksta, viską pačiam išmokti yra neįmanoma“, – teigė V. Jucikas.