Nors „Youtube“ šūkis skelbia „transliuok pats“ (angl., „broadcast yourself“), bet šiame internetiniame puslapyje labiausiai žiūrimais video filmukais tapo profesionalių kūrėjų ir suinteresuotų verslo atstovų talpinama vaizdo medžiaga, kurioje filmuojasi milžiniškus pinigus uždirbančios interneto garsenybės. Anot „Bbc.co.uk“, vis didesnis dėmesys skiriamas profesionalų sukurtai vaizdo medžiagai ar realiu laiku transliuojamoms programoms. Tad ar „Youtube“ po truputį nusigręžia nuo savo pirminės – mėgėjiškus vaizdo filmukus talpinančio puslapio – idėjos?
2006 metų rugsėjį universiteto studentas Philipas DeFranco sukūrė savąjį „Youtube“ kanalą, kuriame talpino filmuotus pamąstymus apie pasaulio naujienas ir pramogų verslą. Praėjus penkeriems metams „Philip DeFranco Show“ turi daugiau nei 1,5 milijonus nuolatinių žiūrovų, o produkcijos sukūrimas, vaikino paskaičiavimais, kainuoja maždaug 25 tūkst. dolerių per mėnesį. Tad DeFranco verslas išsiplėtė – dabar jo šou reikalais rūpinasi dešimties žmonių komanda, o penki iš jų yra atsakingi vien už DeFranco „Youtube“ paskyrą.
Dabar DeFranco vien iš savo „Youtube“ programos per mėnesį uždirba nuo 60 tūkst. iki 100 tūkst. dolerių. Štai taip „Youtube“ pasikeitė nuo tų dienų, kuomet labiausiai šio tinklapio vartotojus traukė vaizdo filmukai apie pianinu grojančias kates ar juokingus namuose filmuotus nutikimus. Tuo metu dabar vartotojai per „Youtube“ verčiau žiūri „Channel 4“ programas ar Justino Bieberio muzikinius vaizdo klipus. Tiesą sakant, iš dešimties populiariausių „Youtube“ vaizdo filmukų pusė yra Bieberio ir Eminemo muzikiniai vaizdo klipai.
„Youtube“ savininkai kaip įmanydami stengiasi savo puslapį paversti vienu iš svarbiausių vaizdo informacijos transliuotojų visame pasaulyje. Pirmieji tokie mėginimai pastebėti dar 2009 metais. Kiek vėliau „Youtube“ suteikė galimybę stebėti ir tiesiogines transliacijas.
Pranešama, kad „Youtube“ ketina investuoti 100 milijonų JAV dolerių į originalaus turinio programų transliacijas bei planuoja išplėsti tiesioginių transliacijų laiką iki 20 valandų per savaitę. Tad puslapis, kažkada laikytas alternatyva televizijai, dabar po truputį perima didžiųjų televizijos kanalų programų transliavimo idėjas ir metodus. Be abejo, internetinės žvaigždės dėl to tik laimi.
Tai iš esmės reiškia, jog „Youtube“ iš vaizdo medžiagos talpintojų tikisi kokybinio progreso, kas leistų šiam puslapiui pritraukti dar platesnę auditoriją. Tai, savaime suprantama, dar labiau padidintų „Youtube“ pajamas iš reklamos. Be to, „Youtube“ vis didesnį dėmesį skiria vaizdo medžiagos žiūrėjimo ne per asmeninius kompiuterius galimybių išplėtimui. „Būdai, kuriais yra žiūrima vaizdo medžiaga, yra neišvengiamai sąlygojami technologinės raidos“, - paaiškina „Youtube“ atstovas Patrickas Walkeris. „Kiekvieną dieną „Youtube“ talpinamą medžiagą peržiūri apie 2 milijardai asmeninių kompiuterių naudotojų. Bet taip pat pastebima ir kita tendencija – kasdien maždaug po 200 milijonų „Youtube“ vartotojų vaizdo medžiagą žiūri per mobiliuosius prietaisus. Tikime, kad vis daugiau žmonių „Youtube“ video filmukus žiūrės ir per televizorius, mat dauguma jų jau yra susieti su internetu“, - paaiškina ponas Walkeris.
Visa tai lemia, jog Didžiojoje Britanijoje „Youtube“ yra trečias pagal populiarumą internetinis puslapis. Ir kuo daugiau lankytojų – tuo daugiau pajamų iš reklamos. Skaičiuojama, jog praėjusiais metais „Youtube“ uždirbo apie 1,3 milijardus dolerių, o 2012 metais prognozuojamos 1,7 milijardų dolerių pajamos. „Youtube“ savo pajamas dalinasi su partnerinėmis kompanijomis, taigi savo dalį iš reklamų gauna ir apie 20 tūkst. vaizdo produkcijos kūrėjų. Manoma, jog kasmet iš „Youtube“ jiems atitenka maždaug 400 milijonų dolerių. Tad vaizdo medžiagos talpinimo puslapis tampa tikrai pelninga verslo mašina.
„Mūsų verslas gali būti sėkmingas tik tuomet, kada sėkmingai dirba mūsų partneriai, prodiuseriai. Taigi mes esame suinteresuoti, jog jie būtų patenkinti mūsų siūlomomis verslo sąlygomis ir tuo, kaip yra pateikiama jų produkcija“, - situaciją paaiškina Walkeris.
Bet „Youtube“ veikimo principai yra vis dar kitokie nei tradicinių televizijos kanalų, kur svarbiausiu kriterijumi yra laikoma transliuojamos produkcijos kokybė. Internete daugelis vaizdo filmukų pirmiausia yra peržiūrimi ir platinami dėl jų įdomumo bei patrauklumo, o ne vien dėl įrašo kokybės ar kokių nors aukštos klasės režisūrinių sumanymų. Tai yra būtent tai, dėl ko „Youtube“ yra išskirtinis tinklalapis ir ši savybė neturėtų būti panaikinta.
„Jų veiklos modelio pagrindas kaip tik ir buvo tokių mėgėjiškų, laisvai talpinamų ir visiems prieinamų video filmukų transliavimas. Manau, jog „Youtube“ nenorėtų, kad jų puslapis taptų vien aukštos kokybės ir nublizgintų vaizdo filmukų talpinimo platforma. Tad spėju, kad „Youtube“ bandys suderinti šiuos skirtingus dalykus“, - savo įžvalgomis dalinosi „Conrad Advertising“ vadovas Markas Smithas.
Tai patvirtina ir „Youtube“ atstovas Walkeris. „Viskas, ką mes darome, padeda mums įgyti daugiau patirties. Iš principo mes nieko nekeičiame. Tai, jog talpiname programas, sukurtas „Channel 4“, nereiškia, kad mes kažkaip suvaržome paprastų žmonių galimybes dalintis savo mėgėjiškai sukurtais video filmukais. Mūsų tikslas yra suteikti kuo platesnes galimybes pasireikšti visiems, pateikti kuo įvairesnio turinio vaizdo kūrybą, o jau pats žiūrovas nuspręs, ką iš tikrųjų verta žiūrėti: sporto renginių ištraukas, muzikinius pasirodymus ar riedlentėmis važinėjančias kates. Galiausiai svarbu, jog tiek vaizdo medžiagos talpintojai, tiek ją žiūrintieji visame tame matytų prasmę ir tuo mėgautųsi“, - savo poziciją išdėstė Walkeris.