Jis rūkymą prie vairo apibūdina kaip ydą, kuri gali nulemti nelaimingą eismo įvykį. ,,Viena ranka yra užimta ir vairuotojas vairuoja, kaip aš mėgstu sakyti, lyg plaudamas indus, viena ranka suka vairą. Tai gresia rimtomis bėdomis. Visgi save gerbiantys asmenys vairuoja abejomis rankomis“, - sako jis.
Rankos turi būti ant vairo
Tokiai nuomonei pritarė ir asmenys, panorę savo mintimis šia tema pasidalinti socialiniame tinkle. ,,Manau, kad apskritai kažkokia papildoma veikla vairuojant kelia pavojų. Ir nesvarbu, ar tai būtų rūkymas, ar lūpų dažymas, ar žinučių rašymas, ar bandelės valgymas. Tai juk neleidžia susikoncentruoti į esmę - saugų vairavimą. Rankos turi būti ant vairo“, - teigia Aurimas Kuckailis.
Kiti svarsto apie rūkymo prie vairo draudimą. ,,Reikėtų drausti, manyčiau, nes mane blaško, kai matau, kad rūko važiuojantis priekyje. Ir pačiam rūkančiajam tik viena laisva ranka vairuoti lieka“, - sako Edvinas Labutis.
Kenčia nekalti asmenys
Atsiranda manančių, jog rūkymo keliuose padariniai gali būti tragiški. ,,Manau, kad tai yra pavojinga, galima pelenais apsidrabstyti ir nusideginti. Daugelis taip daro, apsidrabsto ir pradeda valyti nematydami kelio, atsitinka avarija, žūsta nekalti žmonės“, - Karolina Alaburdaitė.
Smilkstanti cigaretė pavojinga atrodo ne vienam. ,,Tiesa pasakius, kai rūkiau, esu vairavęs ir kai pelenai nukrenta yra pavojinga, nes nukreipia dėmesį ir gali sukelti pavojingą situaciją. Kita vertus tai papildoma tarša, dabar netgi pro uždarus langus jaučiu, kad kažkas rūko ir tie dūmai yra daug pavojingesni nei išmetamosios dujos. Nemanau, kad yra gerai, kad tai leidžiama“, - sako Arminas Mockevičius.
Silpnėja dėmesio koncentracija
Justina Maciūnaitė mano, jog rūkymas nėra tokia būtinybė, kad negalėtum palaukti kelionės pabaigos ir rūkyti tik tuomet. ,,Didelė tikimybė, kad ilgai rūkantiems vairuotojams ar turintiems sveikatos problemų ir neklausantiems gydytojo rekomendacijų nerūkyti, pasidarys bloga. Tokiu atveju ir jo automobilis taps nevaldomas bei iškils pavojus kitiems eismo dalyviams. Manau, kad rūkymą vairuojant, reiktų uždrausti. Tam galima ir sustoti aikštelėje ar pakentėti iki kelionės tikslo“, - sako ji.
Žala gamtai
Simonas Dailidė pastebi, jog dažnai, nusipirkę naują automobilį, žmonės jame nerūko, nes tai tiesiog yra šlykštus dalykas.
Jam rūpi ir šiukšlinimo problema. Vaikinas kartais spūstyse išlipa iš savo automobilio ir pamoko numetusius nuorūką žmones. ,,Labai daug kas, kas rūko automobilyje, nelaiko nuorūkų automobilyje, meta pro langą. Mano akis labai visada užfiksuoja, kaip jie rūko ir kaip meta. Kai pamatau, kad pučia dūmus pro langą, stebiu, žiūriu, kur padės nuorūką, tai dažniausiai yra išmetama pro langą“, - sako S. Dailidė.
Žmogaus teisė rinktis
Paklaustas, ar svarstoma šią veiklą drausti, saugaus eismo ekspertas D. Kanapinskas sako, jog tai diskutuotas saugos specialistų Lietuvos mastu diskutuojamas klausimas, tačiau uždrausti, bent kol kas, neįmanoma. ,,Neva tai prasilenkia su žmogaus teisėmis“, - sako jis.
Pagal kelių eismo taisykles, šiomis dienomis rūkyti draudžiama tik pavojingų krovinių, pavyzdžiui, vežančių degalus, dujas, vairuotojams.
Neriboti žmogaus laisvės
O štai kai kuriems atrodo, jog draudimas rūkyti būtų žmogaus pasirinkimo laisvės varžymas. ,,Man žiauriai patinka rūkyti už vairo. Vis dėlto, taip, pritariu, kad kažkiek blaško dėmesį, kad gali prisisvilinti tarpkojį, kad terši gamtą, bet uždraudimui nepritarčiau, nes čia kažkiek primintų siūlymą drausti rūkyti balkonuose. Policijai kiltų galvos skausmas dėl tokių pažeidėjų: reikėtų tiksliai fiksuoti, o jei kas paskundžia, tai gali išsisukinėti, kad keleivis rūkė, reikalingi įrodymai konkretūs ir taip toliau. Nedrauskime“, - mintimis dalinasi Gytis Pankūnas.
Etiketo klausimas
Darius Kanapinskas pastebi, jog ir taksi automobiliai seniau dvelkdavo rūkalais, o dabar tai – retas reiškinys, nes patobulėjo kultūra. Jis sako, jog, pagal etiketą, vairavimo mokyklų automobiliuose prie mokinio, autobusuose rūkyti negalima, tad laiko klausimas, kada kultūringam žmogui tai pasirodys netinkama prie vairo apskritai.