Prieš dešimt metų Stenfordo universiteto (JAV) miestelyje pastatytame baigiamojo kurso studentų, būsimųjų elektros inžinierių Davido Filo ir Jerry Yango treileryje gimė interneto projektas, kurį šiandien žino turbūt kiekvienas interneto vartotojas - interneto vartai “Yahoo!“ (www.yahoo.com).
Jis prasidėjo nuo Davido ir Jerrio kompiuteriuose kaupiamų ir klasifikuojamų interneto nuorodų. 1994-ųjų vasario mėnesį jie pradėjo rinkti įdomiausių interneto išteklių adresus, o kai sąrašas tapo pernelyg ilgas ir painus, suskaidė jį pagal kategorijas. Jas netrukus teko papildyti subkategorijomis – taip netrukus susiformavo informacinio katalogo modelis. Iš pradžių interneto nuorodas siūlantis Davido ir Jerrio asmeninis tinklapis (pirminis jo adresas buvo http://akebono.stanford.edu/yahoo), vadinosi „Jerry's Guide to the World Wide Web“, tačiau netrukus buvo pervardintas į “Yahoo!“. Nors tuo metu šis žodis buvo vartojamas kaip akronimas („Yet Another Hierarchical Officious Oracle“, dar vienas hierarchinis neoficialus patarėjas), katalogo kūrėjams esą patikusi žodyne pateikta bendrinė jo reikšmė – šiurkštus, neįmantrus, neišauklėtas. Šį žodį Jonathanas Swiftas savo „Guliverio kelionėse“ pavartojo į žmones panašių gyvulių rasei pavadinti. Naudingas nuorodas pateikiantis Stenfordo universiteto studentų tinklapis daug kam patiko: tų pačių metų rudenį “Yahoo!“ sulaukė milijoninio vizito, tinklapį buvo aplankę apie 100 000 individualių vartotojų. D. Filas ir J. Yangas suprato, kad jų hobis gali tapti verslu.
1995-ųjų kovą “Yahoo!“ sulaukė pirmųjų investicijų iš bendrovės „Seqouia Capital“. Už gautus pinigus buvo samdomi „profesionalūs“ interneto naršytojai, kurie pildė katalogą savo surinktomis nuorodomis. Per vieną dieną jis padidėdavo maždaug 100 adresų. Bandymai pardavinėti reklamą buvo sėkmingi - “Yahoo!“ ilgainiui tapo ir tebėra didžiausia internete reklamos skelbimo vieta. 1996 m. balandį bendrovėje dirbo 50 žmonių (šiuo metu – 7600). Tuo metu buvo išleista pirmoji vieša “Yahoo!“ akcijų emisija. Bendrovei sekėsi – tai buvo auksinis internetinių įmonių, vadinamųjų „dotkomų“, amžius. “Yahoo!“ metinės pajamos pasiekė 1 mlrd. JAV dolerių, bendrovės rinkos vertė viršijo 120 mlrd. Tačiau internetinio verslo burbulas sprogo, po to sekusi krizė “Yahoo!“ pajamas sumažino trim ketvirčiais, daugiau nei pusmetį portalas buvo išvis nuostolingas. 2001 m. gegužę bandant gelbėti situaciją “Yahoo!“ ėmė siūlyti naujų paslaugų, kai kurias – už mokestį. “Yahoo!“ pamažu atsigavo: pardavimų apimtys išaugo iki 3,57 mlrd. dolerių, pelnas – iki 840 mln. Šiuo metu “Yahoo!“ naudojasi apie 345 mln. žmonių, iš jų 165 mln. – registruoti vartotojai. Bendrovė turi daugiau nei 30 atstovybių Šiaurės Amerikos, Europos ir Azijos šalyse. Prisimindami praeitį ir svarstydami apie savo verslo perspektyvas “Yahoo!“ įkūrėjai išlieka santūrūs: „Prieš dešimt metų niekas mums nedavė jokių šansų. Mes visad turėjom daug konkurentų, tačiau dabar sėkmė priklauso vien tik nuo mūsų pačių“.