Kas tai?
WLTP yra pasaulio mastu suderinta lengvųjų automobilių bandymų procedūra ir inicijuoja visame pasaulyje vieningą bandymų metodiką, skirtą degalų sąnaudų ir išmetamųjų dujų emisijos nustatymui.
Iki šiol automobilių vidutinės kuro sąnaudos, anglies dioksido ir azoto oksido duomenys buvo išgaunami naudojant pakankamai seną NEDC metodiką.
NEDC
- Temperatūra bandymų kameroje yra 20 – 30 laispnių
- Ruožo ilgis siekia 11 kilometrų, o bandymas trunka 20 minučių
- Bandymą sudaro du etapai: 13 minučių trunkantis važiavimas mieste ir 7 minučių trukmės važiavimas užmiestyje
- Vidutinis greitis kiekvieno važiavimo metu siekia 33 km/val.
- Sustojimo trukmė – 25%
- Maksimalus greitis yra 120 km/val.
Nuo rugsėjo 1-osios dienos visi nauji automobiliai turės praeiti naująjį – WLTP testą.
WLTP
- Temperatūra bandymų kameroje yra 23 laipsniai
- Ruožo ilgis siekia 23 kilometrus
- Bandymas trunka 30 minučių
- Bandymą sudaro keturi etapai: low, medium, high, extra-high
- Vidutinis kiekvieno važiavimo greitis siekia 47 km/val.
- Sustojimo trukmė – 13 %.
- Maksimalus greitis yra didesnis nei 130 km/val.
- Vertinama visos įmanomos konkretaus modelio versijos ir modifiakcijos
- Matuojami visi įmanomi variklių ir pavarų dėžių deriniai.
WLTP nėra vienintelė naujovė. Nuo šiol automobilių gamintojai privalo atlikti RDE bandymų metodiką. RDE reiškia „Real Driving Emissions“. Priešingai nei WLTP, emisijos matavimai vyksta ne ant bandymų stendo, o bendro naudojimo keliuose.
Atliekant RDE matavimą, važiuojama iš anksto sugalvotu maršrutu, kurį sudaro miestas, plentas ir magistralė.
Testą atliekantys specialistai mieste važiuoja 15-40 km/val. greičiu, plente – 60-90 km/val. greičiu, o magistralėje – 145-160 km/val. greičiu.
Automobilis yra aprūpintas PEMS matavimo įranga („Portable Emission Measurement System“ – mobilioji emisijos matavimo sistema). Šis įrenginys matuoja kenksmingųjų medžiagų (azoto oksidų ir anglies monoksido) išmetimą. Bandomo automobilio testavimas trunka nuo 90 iki 120 minučių.
Kaip tai pakeis vartotojų įpročius?
Naujų automobilių pirkėjai nuo šių metų rugsėjo mėnesio matys atnaujintas techninių charakteristikų lenteles, kuriose matysis realistiškesnis vidutinių kuro sąnaudų rodiklis.
„BMW“ atlikusi keleto modelių bandymus pagal naują metodiką, taip pat paviešino galutinius rezultatus. Pavyzdžiui: „116d“ CO2 emisija šoktelėjo nuo 94 g/km iki 111g/km. Tuo tarpu vidutinių kuro sąnaudų vidurkis paaugo nuo 3,6 litro iki 4,2 litro.
„520d“ modelio rezultatai taip pat pasikeitė: CO2 emisija paaugo iki 117 - 121 g/km (šis rodiklis priklauso nuo pavarų dėžės, ratlankių ir kitų priedų), o vidutinės kuro sąnaudos paaugo iki 4,5-4,6 litro.
Naujoji metodika automobilių gamintojus paskatino nutraukti kai kurių modelių gamybą: „BMW M3“, „Peugeot 308 GTI“, o „Porsche“ netgi nusprendė apriboti naujų užsakymų priėmimą.
Didžiausius pokyčius pajus įmonės automobilį turintys vairuotojai. Iki šiol nemažai įmonių automobilius pirkdavo atsižvelgdami į CO2 emisijų rodiklį. Pavyzdžiui, įmonė nori aprūpinti savo darbuotojus automobiliais, kurių CO2 emisija neviršija 120 g/km. Jeigu dabar šį rodiklį atitinka kelios dešimtys modelių, įsigaliojus naujai tvarkai potencialių kandidatų skaičius sumažės iki keletos vienetų.