Surengtoje spaudos konferencijoje „Wizz Air“ vadovas Józsefas Váradis pabrėžė praeitų metų darbus: iš viso 28 mln. pervežtų keleivių, 24 proc. metinis augimas, Lietuvos maršrutais pervežta 1,35 mln. keleivių – 13 proc. metinis augimas, įsigyta 14 naujų orlaivių: 13 „Airbus A321” ir 1 „Airbus A320”. Teigiama, kad naujų orlaivių įsigijimas sukūrė papildomas 600 darbo vietų.
„Atidarėm daugiau nei 100 naujų krypčių, tiesa, dalį uždarėme. 2017-ieji aviakompanijai buvo milžiniškos plėtros metai. Nematau jokios kitos oro linijų kompanijos kuri pasiektų kiekvienais metais dvigubo skaičiaus augimą. Mes tai pasiekiame jau 7 metus iš eilės. „Wizz Air“ su bendrove „Airbus“ pasirašė savo visų laikų didžiausią orlaivių užsakymą įsigyti dar 146 „Airbus A320neo Family“ orlaivius. Mums reikia ne tik naujų orlaivių, bet ir pilotų, kabinos įgulos. Pilotų trūkumas matomas, tad mes nusprendėme įsteigti savo pačių pilotų akademiją, mes juos treniruotume, paruoštume ir taip padidintume skaičių. Lenkijoje pradėjome, augame Vengrijoje ir einame į kitas šalis, kad galėtume pasiūlyti šią galimybę visiems, “, - kalbėjo J. Varadis.
„Wizz Air“ praeitais metais taip padidino nemokamo bagažo dydį 50 proc., tobulino interneto svetainę ir mobiliąją programėlę. Pasak J. Varadžio, bagažo reikalavimai ir sutalpinimas orlaiviuose išlieka viena opiausių visų oro linijų problemų.
Rinkoje stumdosi su „Ryanair“
„Wizz Air“ šiuo metu užima 28,8 proc. Lietuvos rinkos, o pagrindinis konkurentas su kuriuo žengiame koja kojon ir stumdomasi pozicijomis - „Ryanair“.
„„Ryanair“ yra airių kompanija, mes esame labiau europiečių kompanija. Mes mėgstame vietinius pilotus, vietinę kabinos įgulą. Jų kontraktai, kultūra labai airiška. Mes Lietuvoje, turime lietuvišką vadybą, Lenkijoje – lenkišką. Tai pagrindiniai skirtumai.
Mes žiūrime, tai ką siūlo „Ryanair“ ir kaip mūsų verslas gali atitiktų jų siūlomas kainas. Ir kol kas mūsų kaina atitinka. Man patinka su jais konkuruoti, mes tampame disciplinuoti labiau“, - sakė „Wizz Air“ vadovas.
Jis nurodė, kad Vilnius – yra jų oro linijų sėkmė. Tačiau akys krypsta į Kauną, kur kol kas dominuoja „Ryanair“. Paklaustas, ar ruošiamasi ten atidaryti naują orlaivių bazę, šios galimybės jis neatmetė.
„Mes tariamės su Lietuvos oro uostais, visada atsižvelgiame į paklausą rinkoje ir taip sprendžiame, kur bazę atidaryti. Yra laikas, kai matome daugybę galimybių visame pasaulyje: didelis vartojimas, augantis BVP.
Mes norime būti šios rinkos lyderiais, įskaitant Vilnių, Kauną ir Palangą. Matome galimybę bazei Kaune, bet kol kas dar nepadarėme sprendimo. Mes vertiname tokią galimybę, taip pat ir talpinti daugiau lėktuvų Vilniaus bazėje“, - teigė jis.
Neseniai pranešta, kad „Wizz Air“ atidarys orlaivių bazę Vienoje, Austrijoje ir ten sukurs papildomų darbo vietų. Paklaustas, ar Vieną jis pasirinko vietoje Lietuvos, J. Varadis atsakė, kad nereikia pamiršti šalių konkurencijos. Kuri yra tiek Vilniuje, tiek Varšuvoje, tiek kitose šalyse.
Naujų krypčių neatskleidžia
Kol kas bendrovė nepraneša, kokias naujas kryptis siūlys iš Vilniaus. Pasak jų, šiuo metu iš viso turima 140 naujų krypčių, o iš Lietuvos skraidoma tik 32 kryptimis, tad mąstoma sujungti šių krypčių taškus.
J. Varadis taipogi nurodė, kad Tarptautinė oro uostų taryba (ACI) rekomenduoja sukurti 750 darbo vietų kiekvienam pervežtam 1 milijonui keleivių per metus, tad virš milijono keleivių pervežimas vien iš Lietuvos leido sukurti apie 1000 darbo vietų.
„Bendrovė savo paslaugomis ne tik siekia suteikti prieinamas kelionių galimybes Lietuvos klientams bei šalies svečiams, bet ir skatina darbo vietas aviacijos ir turizmo sektoriuose, per metus sukuriant daugiau kaip 1 tūkst. darbo vietų visos šalies susijusiose industrijose“, - nurodoma.
„Wizz Air“ Tarptautiniame Vilniaus oro uoste turėdama bazę su keturiais orlaiviais ir 150 į klientus orientuotų įgulos narių, taip pat teikdama skrydžių paslaugas iš Kauno ir Palangos, šiais metais pasiūlys 1,8 mln. sėdimų vietų Lietuvos maršrutais, t. y. 20 proc. daugiau nei praėjusiais metais.
2017-aisiais oro linijų bendrovė iš Vilniaus oro uosto pradėjo penkias naujas kryptis, jungiančias Lietuvos sostinę su Agadiru Maroke, Grenobliu Prancūzijoje, Geteborgu Švedijoje ir Gdansku bei Varšuva Lenkijoje.
Kartu su naujuoju kovą pradedamu maršrutu Vilnius–Atėnai, aviakompanija iš trijų Lietuvos oro uostų siūlo 32 kryptis.