Finansinių įstaigų klientai nuo šiol nėra apriboti teritorijos ar aplink juos esančių banko skyrių. Būtent tai artimiausiu metu nulems pokyčius ir finansinių įstaigų veikloje. Iki šiol tik užsienyje sutinkami pavyzdžiai, kai bankai veikia neturėdami klientų aptarnavimo padalinių tinklo, atrodę sunkiai suprantami ir neįgyvendinami, ateityje naujų formų gali įgauti ir Lietuvoje.
Nauja klientų geografinė plėtra suteiks finansų įstaigoms galimybių optimizuoti resursus ir keisti kaštų struktūrą, o tai gali turėti teigiamos įtakos kainodarai ar specialių pasiūlymų suformavimui. Tai dar labiau sustiprina pastarųjų metų persikėlimo į elektroninę erdvę tendencijas. Galima prognozuoti, kad tai išliks pagrindine finansinių įstaigų plėtros kryptimi ir artimiausioje ateityje. Dar šiais metais rinkoje realiai pamatysime sprendimus, leidžiančius praktiškai įgyvendinti sąskaitų atidarymą per nuotolį – gyventojui, kuris norės atsidaryti einamąją sąskaitą, nereikės atvykti į banko skyrių.
Galima išskirti, kad šie pokyčiai bus ypač reikšmingi jaunajai kartai, moksleiviams ir studentams, kurie dar tik susipažįsta su finansinėmis paslaugomis, formuojasi jų įpročiai ir patirtys. Tikėtina, kad jie, būdami labiau atviri naujovėms ir dažnai aktyviai besidomintys technologijomis, ir taps aktyviausiais paslaugų vartotojais. Taip pradės formuotis nauja karta, kurios požiūris į finansines paslaugas ir įstaigas gali būti paremtas naujais kriterijais.
Iki šiol Lietuvoje, nepaisant išplėtotos e.paslaugų infrastruktūros, e.paslaugų plėtra ir naudojimas nebuvo toks aktyvus, kokio galima būtų tikėtis. Tad galima numatyti, kad Vyriausybės nutarimo nulemti pokyčiai tapatybės identifikavime taip pat gali paspartinti ir e.paslaugų plėtrą bei įsitvirtinimą kasdieniame žmonių gyvenime.
Nors informacinių technologijų entuziastai, ko gero, nepritartų, tačiau šis nutarimas – savalaikis ir lengvai įsijungiantis į bendrą technologijų proveržį. Jis pagaliau išsprendžia pagrindinę sukurtų galimybių ir realaus pritaikymo problemą. Toks teisinės bazės pakeitimas suteikia tikrumo naujų paslaugų vystymui, kuris turės įtakos ir kvalifikuoto elektroninio parašo populiarumo didėjimui. Tad šiuo metu Lietuvoje sukurta tikrai palanki ir moderni aplinka. Svarbiausias išlieka visų susijusių šalių (infrastruktūros kūrėjų, telekomunikacijų bendrovių, finansinių įstaigų ir kitų) aktyvus bendradarbiavimas ir bendros iniciatyvos edukuojant visuomenę, taip prisidedant prie elektroninio parašo plėtros.
Komentaro autorius Darius Jasinskis, „Danske Bank“ Verslo plėtros tarnybos direktorius