Ministro teigimu, 2009 m. buvo skaičiuota, kad prie projekto Vyriausybė turės prisidėti maždaug 85 mln. litų, tačiau įvykus konkursui, kuriame dalyvavo trys kompanijos, konkursą laimėjusios kompanijos pasiūlymas buvo gerokai didesnis - maždaug 124 mln. litų.
„Šiandien (pirmadienį - ELTA) yra sutarta Vyriausybės pasitarime, kad dar savaitę specialistai aiškinsis ir žiūrės konkrečiai, kokiose sąmatos vietose tos sumos taip išaugo. Ir prie šito klausimo bus grįžta vėliau“, - pirmadienį po Vyriausybės pasitarimo žurnalistams sakė E. Masiulis.
„Tikrai pinigus reikia naudoti atsakingai. Reikia rimtai žiūrėti, kodėl yra toks didelis skaičiuojamosios vertės padidėjimas. Aš manau, kad visuomenė gali nesuprasti, kodėl mes imamės įgyvendinti tiek daug pabrangusį projektą“, - pažymėjo ministras.
E. Masiulio teigimu, projektas pabrango ir dėl objektyvių priežasčių - pirminė jo vertė buvo skaičiuojama dar 2009 m., tai yra krizės metu, kai įvairių medžiagų kainos buvo nukritusios, o konkursas vyko 2011 m.; be to, didelės lėšos numatytos ir finansiniam projekto aptarnavimui, kadangi vykdytojas lėšas skolintųsi iš bankų ir reiktų mokėti palūkanas.
Tačiau, pabrėžė E. Masiulis, norint, kad viešosios ir privačios partnerystės projektai Lietuvoje būtų įgyvendinami skaidriai, patvirtinti Palangos aplinkkelio projekto atidžiai neįvertinusi situacijos ir neišsiaiškinusi visų galimų projekto pabrangimo priežasčių Vyriausybė negali.
Ministras neatmetė ir galimybės, kad aplinkkelio projekto apskritai bus atsisakyta.
„Visi variantai yra įmanomi. Jeigu mes iš tikrųjų nematysime įtikinamų argumentų, dėl ko tiek yra pabrangusi sąmata, gali šitas projektas būti ir pristabdytas. Būtų tada siūlymas apskritai iš naujo skelbti konkursą. Galbūt naujajame konkurse ta pasiūlymų vertė sumažėtų“, - teigė E. Masiulis.
Paklaustas, ar gali būti, jog projekto vertė išaugo dėl „specialių susitarimų“, ministras sakė tokios informacijos neturįs.
„Neturiu tokių faktų, tai negaliu nieko įtarinėti. Pirminiame variante dalyvavo keturios kompanijos, vėliau viena atsiėmė siūlymą, trys kompanijos dalyvavo. Tai konkurencija teikiant pasiūlymus buvo“, - sakė E. Masiulis.
Ministro teigimu, Vyriausybė yra sudariusi dešimties viešojo-privataus sektoriaus projektų nacionaliniu mastu sąrašą. Iki šiol nebuvo įgyvendintas nei vienas jų, bet Palangos aplinkkelio projektas buvo arčiausiai įgyvendinimo, sakė E. Masiulis.