„Priėmus visus susijusius nutarimus, turime padaryti procedūrinį žingsnį ir paskirstyti lėšas. Skirtumas su praėjusiais metais yra tas, kad turime trejų metų sąmatą, kuri leis, kas ypač aktualu savivaldybėms, planuoti savo veiksmus, vykdyti viešuosius pirkimus, nelaukiant kitų metų biudžeto“, – posėdyje sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
2022 metais 363,9 mln. eurų, arba 67 proc. lėšų skiriama valstybinės reikšmės kelių tinklui plėsti, taisyti ir prižiūrėti.
Valstybinės reikšmės kelių tinklui prižiūrėti „Kelių priežiūrai“ šiemet numatyta skirti 77,9 mln. eurų, 2023 ir 2024 metais – po 77,4 mln. eurų.
„Šiek tiek didėja lėšos, kiek galime jas didinti, „Kelių priežiūrai“. Ne paslaptis, visi važinėjate keliuose ir matote, kokia situacija yra po šitos žiemos su kelių būkle ir duobėmis, kai šyla ir šąla. Natūralu, reaguojame į tą situaciją“, – sakė M. Skuodis.
179,3 mln. eurų, arba 33 proc. visų lėšų skiriama vietinės reikšmės kelių tinklui plėsti, iš jų 159,9 mln. eurų – savivaldybių valdomiems keliams. 16,1 mln. eurų – valstybei svarbiems objektams, 3,3 mln. eurų – Birštono, Druskininkų, Palangos miesto ir Neringos keliams.
Lėšų taip pat skirta Kelių muziejui ir istorinėms vertybėms išlaikyti, Transporto kompetencijų agentūrai, Policijos departamento informacijai apdoroti, išlaidoms padengti, saugaus eismo programoms.
Dalis lėšų skiriama ir Smiltynės perkėlai – bilieto kainai kompensuoti, Centrinės projektų valdymo agentūros veiklai, Lietuvos automobilių kelių direkcijai bei Susisiekimo ministerijai, kuri atsakinga už procedūras, įgyvendinant „Via Baltica“ ir kitus valstybei svarbius projektus.
2023 metais programai preliminariai skiriama 521,97 mln. eurų, iš jų 349,7 mln. eurų – valstybinės reikšmės, o 172,25 mln. eurų – vietinės reikšmės keliams, 2024 metais – 521,97 mln. eurų (atitinkamai 349,7 mln. ir 172,3 mln. eurų).