Ministrų kabinetas trečiadienį pritarė Energetikos ministerijos siūlymui, kad energijos tiekimo bendrovės negalėtų perskaičiuoti sąskaitų už ankstesnį nei dviejų mėnesių laiką, jeigu klaida įsivėlė dėl įmonės, o ne vartotojo kaltės.
„Aiškiai sureguliuota vartotojų atsiskaitymo su visais energijos tiekėjais tvarka užtikrins vartotojų teisių apsaugą, nes būtent jie yra silpnesnioji pusė, kai kyla ginčai tarp vartotojo ir tiekėjo. Taip pat nustatytas trumpas tik dviejų mėnesių laikotarpis, už kurį gali būti priskaičiuojamos nepriemokos, skatins energijos tiekėjus geriau atlikti jiems priklausančias funkcijas”, - pranešime teigė energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas.
Jeigu siūlymui pritars Seimas, jis įsigalios kitų metų gegužę.
Šiuo metu skirtingiems energetikos sektoriams (šilumos, karšto vandens, gamtinių dujų, elektros energijos) nustatyti skirtingi nepriemokų, susidariusių dėl tiekėjo kaltės ar jo apskaitos, ar techninių klaidų, išieškojimo iš vartotojų terminai.
Pavyzdžiui, dėl dujų tiekėjo kaltės skolos gali būti išieškomos už 36 mėnesius, o elektros sektoriuje tai nėra aiškiai reglamentuota. Pernai rugpjūtį „Vilniaus energija“ pranešė, kad vartotojai už karštam vandeniui ruošti sunaudotą energiją, viršijusią normas, turės sumokėti 505 tūkst. eurų, o „Litesko“ vartotojai - dar 416 tūkst. eurų. Tuomet Kainų komisija anuliavo šias sąskaitas, o Vilniaus apygardos administracinis teismas šių metų birželį atmetė įmonių skundą.