Didžiausia Baltijos šalių mažmeninio prekybos tinklo maisto produktais operatorė "VP Market" kreipėsi į Konkurencijos tarybą, prašydama ištirti UAB "Palink", valdančios antrąjį Lietuvos prekybos tinklą "Iki", reklaminį skelbimą.
Šių metų kovo 8-10 dieną Lietuvos žiniasklaidoje "Palink" užsakymu buvo pateiktas tokio turinio skelbimas: "Nepriklausomi tyrimai patvirtino: "Iki" visada šviežiausia".
Pasak bendrovės "VP Market" generalinio direktoriaus Igno Staškevičiaus, ši reklama yra lyginamoji, nes netiesiogiai lyginamos "Iki" prekybos tinklo ir konkuruojančių prekybos tinklų prekės. Šie teiginiai vartotojui sudaro klaidingą įspūdį, kad nepriklausomi vartotojai ištyrė visų ar bent daugumos Lietuvos mažmeninės prekybos įmonių maisto prekes, tikrino jų laikymo sąlygas, pagaminimo, tinkamumo vartoti terminus ir nustatė, kad reklamoje minimo prekybos tinklo parduotuvių maisto prekės yra šviežiausios.
"Manome, kad tokia informacija yra klaidinanti reklama, nes joje pateikti teiginiai neatitinka tikrovės ir gali suklaidinti vartotojus", - sakė I. Staškevičius. "VP Market" žiniomis, nei jos tinklo prekybos centruose, nei kitose mažmeninės prekybos įmonėse jokie nepriklausomi ekspertai nesilankė ir tyrimų neatliko. "Vilniaus prekybos" valdoma bendrovė yra įsitikinusi, kad "Palink" negali įrodyti skelbimo teiginio teisingumo.
Konkurencijos tarybos prašoma įpareigoti nutraukti minėtos reklamos naudojimą ir paneigti joje esančius teiginius.
Šiemet "VP Market" Baltijos šalyse planuoja pasiekti 1 mlrd. eurų apyvartą. 2002 metais buvo pasiekta 881,31 mln. eurų (3,043 mlrd. litų), arba 34,5 proc. didesnė apyvarta nei 2001 metais (655,16 mln. eurų).
Antrasis pagal dydį Lietuvos mažmeninės prekybos maisto ir kitais produktais tinklas "Iki", neaudituotais duomenimis, 2002 metais pasiekė 1 mlrd. litų apyvartą.
"VP Market" užima apie 25-30 proc., "Iki" tinklai - maždaug 12 proc. Lietuvos rinkos.
ELTA