Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Įsivaizduokite sunkvežimį, kurio vienintelė emisija – vandens garai, kuris gamina elektros energiją ir gali įveikti iki 1 000 km be sustojimo. Tai įmanoma su vandenilį naudojančiais degalų elementais (angl. fuel cell) ir „Volvo Trucks“ jau pradėjo testuoti šią technologiją turinčius sunkvežimius.
„Volvo Trucks“ jau šiandien siūlo elektrinius sunkvežimius bei sunkvežimius, kurie naudoja iš atsinaujinančių šaltinių gaunamus degalus – pavyzdžiui, biodujas. Antroje šio dešimtmečio pusėje gamintojo produktų gamą papildys trečioji CO2 neutrali opcija – vandenilio degalų elementais varomi sunkvežimiai.
„Mes jau kelerius metus vystome šią technologiją ir nuostabu matyti pirmuosius bandymų trasa važiuojančius sunkvežimius. Baterijose kaupiamos energijos ir kuro elementų gaminama elektra leis mūsų klientams iš sunkvežimių visiškai eliminuoti CO2 emisijas nepriklausomai nuo transporto tipo“, – sako „Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas.
Degalų elementus naudojantys sunkvežimiai turės su dyzeliniais palyginamą be sustojimo nuvažiuojamą atstumą – iki 1 000 km, – o pats degalų papildymas truks mažiau nei 15 minučių. Bendra sąstato masė gali būti apie 65 tonas ar netgi didesnė, o du degalų elementai gali generuoti 300 kW galią.
Klientams skirti bandomieji važiavimai prasidės po kelerių metų, o tokių sunkvežimių pardavimas planuojamas vėlesnėje šio dešimtmečio dalyje.
„Vandenilio degalų elementus naudojantys sunkvežimiai bus tinkamiausi ilgiems atstumams įveikti ir sunkioms, energijai reiklioms užduotims atlikti. Tai gali būti opcija šalyse, kuriose yra ribotos baterijų įkrovimo galimybės“, – sako R. Almas.
Pats generuoja elektros energiją
Degalų elementai patys generuoja energiją iš vandenilio, jų nereikia įkrauti iš išorinio įrenginio. Vienintelė emisija – vandens garai.
„cellcentric“ gaminami degalų elementai
Degalų elementus gamins „cellcentric“ – bendra „Volvo Group“ ir „Daimler Trucks AG“ įmonė. „Cellcentric“ pastatys vieną didžiausių Europoje sunkiasvoriam transportui skirtų degalų elementų gamyklą.
Reikia daugiau „žaliojo“ vandenilio
Degalų elementų technologija vis dar yra ankstyvoje tobulinimo fazėje. Ši technologija jau dabar turi ne tik daugybę privalumų, bet ir ateityje laukiančių iššūkių. Vienas jų – „žaliojo“ vandenilio, gaminamo tik iš atsinaujinančių šaltinių kaip saulė, vanduo ar vėjas, tiekimas dideliu mastu. Kitas – faktas, jog degalų papildymo infrastruktūra sunkiasvoriam transportui dar turi būti plečiama.
„Mes tikime, jog „žaliojo“ vandenilio pasiūla reikšmingai padidės per artimiausius metus, nes daug pramonės šakų priklausys nuo jo siekdamos sumažinti CO2 emisiją. Tačiau mes, norėdami iki nulio sumažinti transporto taršą, negalime laukti – mes vėluojame jau dabar. Todėl mano žinutė visoms transporto įmonėms yra aiški – pradėkime kelionę su elektra, biodujomis ir kitais galimais ekologiško transporto būdais jau dabar. Degalų elementus naudojantys sunkvežimiai jau po kelerių metų bus svarbi dedamoji didesnių gabaritų bei sunkiasvoriam transportui“, – teigia R. Almas.
Įsivaizduokite sunkvežimį, kurio vienintelė emisija – vandens garai, kuris gamina elektros energiją ir gali įveikti iki 1 000 km be sustojimo. Tai įmanoma su vandenilį naudojančiais degalų elementais (angl. fuel cell) ir „Volvo Trucks“ jau pradėjo testuoti šią technologiją turinčius sunkvežimius.
„Volvo Trucks“ jau šiandien siūlo elektrinius sunkvežimius bei sunkvežimius, kurie naudoja iš atsinaujinančių šaltinių gaunamus degalus – pavyzdžiui, biodujas. Antroje šio dešimtmečio pusėje gamintojo produktų gamą papildys trečioji CO2 neutrali opcija – vandenilio degalų elementais varomi sunkvežimiai.
„Mes jau kelerius metus vystome šią technologiją ir nuostabu matyti pirmuosius bandymų trasa važiuojančius sunkvežimius. Baterijose kaupiamos energijos ir kuro elementų gaminama elektra leis mūsų klientams iš sunkvežimių visiškai eliminuoti CO2 emisijas nepriklausomai nuo transporto tipo“, – sako „Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas.
Degalų elementus naudojantys sunkvežimiai turės su dyzeliniais palyginamą be sustojimo nuvažiuojamą atstumą – iki 1 000 km, – o pats degalų papildymas truks mažiau nei 15 minučių. Bendra sąstato masė gali būti apie 65 tonas ar netgi didesnė, o du degalų elementai gali generuoti 300 kW galią.
Klientams skirti bandomieji važiavimai prasidės po kelerių metų, o tokių sunkvežimių pardavimas planuojamas vėlesnėje šio dešimtmečio dalyje.
„Vandenilio degalų elementus naudojantys sunkvežimiai bus tinkamiausi ilgiems atstumams įveikti ir sunkioms, energijai reiklioms užduotims atlikti. Tai gali būti opcija šalyse, kuriose yra ribotos baterijų įkrovimo galimybės“, – sako R. Almas.
Pats generuoja elektros energiją
Degalų elementai patys generuoja energiją iš vandenilio, jų nereikia įkrauti iš išorinio įrenginio. Vienintelė emisija – vandens garai.
„cellcentric“ gaminami degalų elementai
Degalų elementus gamins „cellcentric“ – bendra „Volvo Group“ ir „Daimler Trucks AG“ įmonė. „Cellcentric“ pastatys vieną didžiausių Europoje sunkiasvoriam transportui skirtų degalų elementų gamyklą.
Reikia daugiau „žaliojo“ vandenilio
Degalų elementų technologija vis dar yra ankstyvoje tobulinimo fazėje. Ši technologija jau dabar turi ne tik daugybę privalumų, bet ir ateityje laukiančių iššūkių. Vienas jų – „žaliojo“ vandenilio, gaminamo tik iš atsinaujinančių šaltinių kaip saulė, vanduo ar vėjas, tiekimas dideliu mastu. Kitas – faktas, jog degalų papildymo infrastruktūra sunkiasvoriam transportui dar turi būti plečiama.
„Mes tikime, jog „žaliojo“ vandenilio pasiūla reikšmingai padidės per artimiausius metus, nes daug pramonės šakų priklausys nuo jo siekdamos sumažinti CO2 emisiją. Tačiau mes, norėdami iki nulio sumažinti transporto taršą, negalime laukti – mes vėluojame jau dabar. Todėl mano žinutė visoms transporto įmonėms yra aiški – pradėkime kelionę su elektra, biodujomis ir kitais galimais ekologiško transporto būdais jau dabar. Degalų elementus naudojantys sunkvežimiai jau po kelerių metų bus svarbi dedamoji didesnių gabaritų bei sunkiasvoriam transportui“, – teigia R. Almas.