Spalio 20 d. „Volvo Trucks“ oficialiai pradeda suskystintomis metano dujomis ir dyzelinu varomų sunkvežimių bandymus. Šiandien Geteborge atidaroma ir pirmoji Švedijoje suskystintų metano dujų degalinė.
Tai yra inovatyvus sprendimas pritaikant dujas kaip degalus sunkvežimiams. Lyginant su įprastais dujomis varomais sunkvežimiais, suskystintomis metano dujomis ir dyzelinu varomi sunkvežimiai gali nuvažiuoti iki keturių kartų didesnį atstumą.
„Dujų panaudojimas didesniu mastu leistų pereiti prie neutralaus klimato atžvilgiu transporto, - sako Larsas Mårtenssonas, „Volvo Trucks“ aplinkosaugos vadovas. – Biodujų gamyba jau vyksta daugelyje šalių. Po ilgus dešimtmečius trukusios priklausomybės nuo naftos pereiname prie atsinaujinančių degalų rūšių. Kai sunkvežimiai galės naudoti degalus, kurie bus sudaryti iš 80% biodujų ir 20% biodyzelino, anglies dvideginio išmetimas sumažės 80%, lyginant su įprastais dyzeliniais sunkvežimiais“.
Šiuo metu išbandomi trys „Volvo FM“ sunkvežimiai, kurių 13 litrų darbinio tūrio „Euro 5“ emisijos reikalavimus atitinkantys dyzeliniai varikliai buvo pritaikyti dujoms. Dyzeliniame variklyje metano dujos į cilindrus įpurškiamos kartu su oro srautu per purkštukus, kurie sumontuoti virš vožtuvų. Dyzelinas įpurškiamas kaip įprastai, o mišinys cilindre uždegamas suspaudimo būdu kartu su metano dujomis. Tam tikras dyzelino kiekis yra reikalingas šio mišinio uždegimui suspaudimu palaikyti.
„Pradėję derinti dyzelinių variklių efektyvumą su dujų teikiamais privalumais, sukūrėme sunkvežimį, kuris energijos panaudojimo atžvilgiu yra daug ekonomiškesnis už tradicinius dujomis varomus sunkvežimius“, - pasakoja Matsas Franzénas, „Volvo Trucks“ variklių strategijos ir planavimo skyriaus vadovas.
Bandomuosiuose sunkvežimiuose įrengi specialūs degalų bakai, skirti suskystintoms metano dujoms. Suskystintos dujos geriausiai tinka metano dujų - dyzeliniam varikliui. Maišant suskystintas dujas ir dyzeliną santykiu 75-25, tolimiesiems ar regioniniams gabenimams skirti sunkvežimiai gali nuvažiuoti nuo 500 iki 1000 kilometrų, priklausomai nuo važiavimo sąlygų. Tai yra iki dviejų kartų daugiau nei suslėgtomis metano dujomis varomos sunkiojo transporto priemonės ir iki keturių kartų daugiau nei pritaikyti dujoms sunkvežimiai su benzininiu varikliu.
„Kol bus išplėtota suskystintų metano dujų infrastruktūra, sunkvežimių su suskystintų metano dujų įranga privalumas yra tai, kad jie gali važiuoti naudodami ir vien tik dyzeliną“, - pažymi M. Franzénas.
Iki šiol degalinėse buvo galima įsigyti tik suslėgtų gamtinių dujų (CNG). Ne suslėgtos, bet iki -160° C atšaldytos metano dujos tampa skysčiu, jų tūris sumažėja du kartus. Tokios dujos vadinamos suskystintomis gamtinėmis dujomis (LNG) arba suskystintomis biodujomis (LBG). Šios dujos taip pat vadinamos suskystintomis metano dujomis (LMG).
„Volvo“ dėmesys suskystintomis dujomis mums atveria naują rinką, - sako Bo Rambergas, „FordonsGas Sverige“ vadovas. – Tikėtina, kad dujos komerciniame transporte sulauks pasisekimo ir jų rinka augs. Atsižvelgdami į šias tendencijas, norime parodyti, kad esame pasiruošę kurti reikiamą infrastruktūrą.“
Be pirmosios suskystintų metano dujų degalinės Geteborge, „Volvo Trucks“ bendradarbiaudama su „Aga“ ketina atidaryti degalinę Stokholme, su „Eon“ – Malmėje. Jei paklausa augs, planuojama ir toliau plėsti degalinių tinklą.