1974 m. rugpjūčio 21 d. žiniasklaidai pirmą kartą buvo pristatytas „Volvo 240“. Ši modelių serija tapo precedento neturinčia „Volvo“ sėkmės istorija. Per 19 metų buvo pagaminta ir parduota apie 2,8 mln. šio modelio serijos automobilių. Nors „Volvo 240“ buvo „140“ serijos tęsinys, jis žymiai skyrėsi nuo savo pirmtako. Naujovės labiausiai buvo pastebimos priekyje. Ryškiausia priekio detalė buvo masyvūs buferiai – automobilis iš viso buvo 13 cm ilgesnis už „140“ serijos pirmtaką.
Automobilis buvo komplektuojamas su dviem naujais benzininiais varikliais, kurių pajėgumas svyravo nuo 97 iki 123 arklio galių. Pastaroji versija pasižymėjo tiesioginiu kuro įpurškimu.
Bėgant metams būta ir daugiau „Volvo 240“ kėbulo versijų. Be dviejų, keturių ir penkių durelių modelių „Volvo“ buvo sukūrusi ir išskirtinę kupė versiją – „262C“, kurią sukonstravo italų įmonė „Bertone“.
1977 metų kovą, Ženevos automobilių parodoje, „Volvo“ kompanijos stende buvo pristatytas bendras švedų ir „Betone“ kompanijų darbas - „Volvo 262“ kupė, kurio išskirtiniausias bruožas buvo 60 milimetrų sužemintas stogas.
Kompanijos atstovai pristatydami šį modelį teigė, jog „Volvo 262“ kupė yra tiesioginis „Volvo 1800 ES“ įpėdinis. Tai buvo aukštesnės klasės, ištaigingas, tuometinius komforto reikalavimus atitinkantis kupė, kuris buvo sutiktas palankiai ne tik Europoje, bet ir anapus Atlanto.
„Volvo 262“ kupė buvo komplektuojamas su 2,7 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų, 140 arklio galių išvystančiu varikliu. Varikliu, kuris taip pat buvo montuojamas ir į kitus „Volvo“ bei „Peugeot“ ir „Renault“ modelius. Kodėl? Nes tai buvo bendras šių trijų kompanijų inžinierių kūrinys.
„Volvo“ dar kurdama šį modelį norėjo, jog per vienerius metus pavyktų pagaminti bent 800 išskirtinio kupė vienetų, tačiau automobilio paklausa viršijo visus „Volvo“ ir „Bertone“ lūkesčius. Nuo 1977 iki 1981 metų pasaulį išvydo 6622 automobiliai.