Daugiau nei 50 metų dulkėmis užtvindytame garaže stovėjęs „Volkswagen“ furgonas yra vienas pirmųjų, jeigu ne pirmasis, automobilių, kuriame buvo įdiegta įranga užfiksuodavo greitį viršijančius vairuotojus.
Po antrojo pasaulinio karo atsigaunanti Vokietija į elektroninius prietaisus žiūrėdavo su didžiule nuostaba. Pamirškite televizorius, vienu paspaudimu įsijungiantį žibintą svetainėje ar elektrinę orkaitę – tai išradimai, kurie kiekvieno pasaulio gyventojo namuose atsiras gerokai vėliau. Tuo tarpu naują prietaisą į „T1“ bandę įdiegti specialistai susidūrė su pakankamai rimtu iššūkiu.
Iš pradžių jie buvo išsiųsti į specialius mokymus, kurie truko kelias savaites, ir tik po to galėjo imtis policijos reikmėms skirto „T1“ tobulinimu.
Naudojo ne vienerius metus
Į tarnybą išleistą „Volkswagen“ furgoną buvo įdiegta „Telefunken VRG-II“ technologija. Pirmoji sistema, kuri fiksuodavo pravažiavusių eismo dalyvių skaičių bei jų greitį.
Policijos pareigūnai norėdami išlikti pasaloje, naują gyvenimo tikslą gavęs „Volkswagen“ furgonas buvo nudažytas pakankamai miela, mėlyna kėbulo spalva, kuri tuomet leido pranykti ne itin gausiame automobilių sraute.
Hanoverio apylinkėse vairuotojus stebėjęs furgonas į ankstyvą pensiją iškeliavo 1963 metais. Tuomet jis pateko į fizinio asmens rankas, kol galiausiai atsidūrė nuotraukose matomame garaže, kuriame išstovėjo daugiau kaip 50 metų.
Keliaus į muziejų
Unikalų automobilį atradę automobilių entuziastai netrukus susisiekė su „Volkswagen“, kuri išgirdusi žinią, jog policijos reikmėms skirtas „T1“ vis dar egzistuoja ir savo gyvenimo nebaigė automobilių sąvartyne, labai greitai priėmė į muziejui tinkamų eksponatų gretas.
„Volkswagen“ šiuo metu planuoja atlikti pilnavertę „T1“ restauracija ir netolimoje ateityje jį pademonstruoti bendrovės muziejuje.
Atsižvelgiant į puikią „T1“ būklę, vargu ar turėsime labai ilgai laukti, kol nedrausmingus vairuotojus fiksavęs furgonas įvažiuos į „Volkswagen“ muziejaus ekspoziciją.