„Volkswagen“ bendrovė pradeda žadėto „Eco Up!“ modelio gamybą. Kaip tikina kompanijos atstovai, šiuo metu - tai pats ekologiškiausias pasaulyje automobilis, varomas suspaustomis dujomis ir biometanu – iš atsinaujinančių šaltinių gaminamomis biodujomis, iškastinių suspaustų dujų analogu.
Keturių durų versijos modelis 100 km kelio sunaudoja tik 2,9 kg CNG (suspaustų gamtinių dujų), o į atmosferą išmeta tik 79 g/km CO2. Šitoks degalų panaudojimo efektyvumas garantuoja ne tik aukščiausio lygio ekonomiškumą, bet ir žemiausius pasaulyje eksploatacijos kaštus. Vokietijoje su 3 arba 5 durų „Eco Up!“ nuvažiuoti 100 kilometrų kainuoja tik šiek tiek daugiau nei 3 eurus. Italijoje, kuri tradiciškai laikoma didžiausia įvairiomis dujomis varomų automobilių rinkų Europoje, tą patį atstumą nuvažiuoti kainuoja net mažiau, nei 3 eurus.
Suspaustų dujų variklis – ateities energijos rūšių jėgainės prototipas
Vienas iš didžiausių „Eco Up!“, kaip ir beje kitų šiuo metu vien tik suspaustomis dujomis varomų automobilių privalumų – netolimos ateities vizijose numatyta ir jau pakankamai masiškai įgyvendinama galimybė naudoti ir kitas degalų rūšis, pavyzdžiui, atsinaujinantiems energetiniams šaltiniams priskiriamą biometaną.
Iš įvairių biologinės kilmės atliekų išgaunamo biometano, t.y., biodujų, gamybos procesas nekonkuruoja su maisto gamybos procesais ir žmonijos apsirūpinimo maistu priemonėmis, naudojamas kurui nepažeidžia aplinkos CO2 balanso, nes visas automobilio variklyje degant degalams išsiskyręs CO2 kiekis beveik atitinka biodujų gamybos metu iš atmosferos sunaudotą to paties CO2 kiekį.
Be to nuolat didėjanti biodujų gamyba (šiuo metu biodujos dažniausiai gaminamos iš šiaudų) mažina žmonijos priklausomybę nuo iškastinių gamtinių dujų. Leipcige įsikūrusio Vokietijos biomasės tyrimų centro duomenimis vien tik šios šalies laukuose kasmet lieka pūti iki 13 milijonų tonų šiaudų. Teoriškai iš tokio kiekio biomasės pagaminamų biodujų turėtų užtekti maždaug keturiems milijonams automobilių su suspaustų dujų varikliais. 2012 metų sausio mėnesį Vokietijoje atidaryta pirmoji iš šiaudų dujas gaminanti įmonė.
Dujų pagalba taip pat galima akumuliuoti iš kitų atsinaujinančių šaltinių, pvz., vėjo jėgainių, gaunamą energiją. Iš vėjo gaunama energija gali būti panaudojama vandenilio hidrolizės procesui, kurios metu gautas vandenilis galėtų būti naudojamas kaip vandenilinių variklių degalai. Tačiau šiuo metu vandenilinių variklių gamyba yra labai brangi, o technologijos dar nėra pakankamai tobulos norint užtikrinti masinę plėtrą.
Savo ruožtu taip pagamintas vandenilis gali tapti biodujų gamybos žaliava. Biodujas galima naudoti ne tik automobilių varikliuose. Jomis galima kūrenti įprastas dujų elektrines, taigi vėjo ir kitų nelabai stabilių atsinaujinančios energijos šaltinių energijos akumuliavimas per biodujų gamybą, galutinai uždaro visą ciklą ir yra iš esmės tinkamas naudojimui kaip vėjo energijos „akumuliatorius“.
„Volkswagen“ – du suspaustų dujų variklių gamybos dešimtmečiai
Automobilius su suspaustomis dujomis varomais varikliais „Volkswagen“ gamina nuo praeito amžiaus paskutiniojo dešimtmečio pradžios. Iš pradžių apsiribota standartinių automobilių variklių perdirbimu darbui dujomis Berlyno IAV gamybinėje bazėje. Tačiau, augant darbų apimčiai ir tokių automobilių populiarumui, Volkswagen pamažu sukūrė nuosavus šio tipo automobilių gamybos pajėgumus. Tuo metu reikėjo įveikti daug konstrukcinių apribojimų. Inžinieriams teko nelengva užduotis – kaip išdėstyti masyvius dujų balionus, kad jie neužimtų automobilio salono.
Pirmuoju techniškai tobulu ir pakankamai masiniu suspaustomis dujomis varomu „Volkswagen“ automobiliu tapo 2002 –ųjų laidos kompaktinės klasės universalas „Golf Variant 2.0 BiFuel“. Kitu reikšmingu šios technologijos plėtros etapu tapo 2006 – aisiais vežėjų visuomenei pristatyti komercinių automobilių gamybos padalinio „Volkswagen Commercial Vehicles“ automobiliai „Caddy 2.0 EcoFuel“ ir „Touran 2.0 EcoFuel“.
2009 metais debiutavo „Volkswagen Pasat 1.4 TSI EcoFuel“, kurio variklio konstrukcijoje buvo du įpūtimo mazgai – kompresorius ir turbina, užtikrinę šiam jėgos agregatui iki tol suspaustų dujų agregatų segmente dar neregėtą galią bei dinamiškumą. Tais pačiais metais šios pažangios konstrukcijos varikliai pradėti montuoti ir į „Volkswagen Touran“. Vėliau į „Passat“ ir „Touran“ buvo montuojami jau antrosios kartos šios konstrukcijos varikliai.
Dabar, 2012 metų pabaigoje, „Volkswagen“ bendrovė gamina 6 skirtingų klasių automobilius su suspaustų dujų varikliais: „Caddy 2.0 EcoFuel“, ilgesnės ratų bazės „Caddy 2.0 EcoFuel“ (abu – 109 AG galios), „Touran 1.4 TSI EcoFuel“, sedaną „Passat 1.4 TSI EcoFuel“ ir universalą „Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel“ (abu su 150 AG varikliu) ir šiuo metu visuomenei pristatomą „Eco Up!“ (68 AG). 2013 metais suspaustų dujų „EcoFuel“ variklis papildys ir legendinio „Volkswagen Golf“ jėgainių asortimentą. Šiame automobilyje „Volkswagen“ žada pademonstruoti ko gero vieną universaliausių suspaustomis dujomis varomų variklių.
Suspaustos gamtinės dujos ir biodujos − perspektyvios degalų rūšys
Gamtinės dujos išskiria daugiau energijos, nei benzinas ar dyzelinas. 1 kg gamtinių dujų savo energijos kiekiu atitinka 1,3 l dyzelino arba 1,5 l benzino. 1 kg gamtinių dujų sukuria 11,69 kWh energijos, o jį atitinkantis kiekis dyzelino - 9,86 kWh, benzino – 8,77 kWh. Be to dujų privalumas yra tas, kad jas galima pagaminti iš CO2 taršos negeneruojančių medžiagų, atsinaujinančių šaltinių ir tuomet sudeginti.
Deginamos dujos nepažeidžia aplinkos CO2, balanso, nes visas automobilio variklyje arba dujų elektrinėje degant degalams išsiskyręs CO2 kiekis yra toks pat, kaip pasisavinamas iš atmosferos gaminant dujas. Be to biodujos gaminamos iš maisto produktų atliekų, o ne iš pačių maisto produktų, todėl nekonkuruoja su žmonių mitybos grandinėmis.