Volkswageniška tvarka
Kiekvieną kartą įsėdus į „Volkswagen“ automobilių vidų, norisi atsidusti ir pasidžiaugti. Automobilio interjero išplanavimas, prietaisų išdėstymas ir jų valdymas elementarus ir nekeliantis irzlumo požymių. Atsižvelgiant į „Polo GTI“ paskirtį norėtųsi, jog automobilio viduje būtų daugiau spalvų, žaismingų detalių ar sportiškesnių (geresnį šoninį prilaikymą turinčių ir daugiau reguliavimo galimybių siūlančių) sėdynių, bet tuo pačiu nereikėtų užmiršti, jog „Volkswagen“ nori įtikti platesnei masei vairuotojų, kurie norėtų „Polo GTI“ naudoti kiekvieną dieną.
Mane asmeniškai labiausiai nustebino interjere panaudotos apdailos medžiagos. Viršutinė priekinės panelės apdaila – puiki, maloni liesti. Nemalonūs pojūčiai kyla palietus vidinę durų apdailą ar pradėjus čiupinėti detales aplink transmisijos tunelį. Kad ir kaip norėčiau klysti, bet šiose vietose sumontuotas plastikas kietas, pigus ir labiau derantis „Dacia“ segmento automobiliuose.
EA888
Naujutėlis „GTI“ šeimos narys nuo šiol bus komplektuojamas tik su 2 litrų, 4 cilindrų benzininiu motoru – „EA888“ vardą nešiojančiu jėgos agregatu, kurį taip pat naudoja ir kiti „VAG“ koncerno šeimos nariai. Vienas iš jų – „Golf GTI“. Žinoma, kompaktiškame „Polo“ esanti širdis nėra identiška. Ji kartu su „Golf GTI“ dalijasi tik tuo pačiu variklio bloku ir dar keliais komponentais. Nepaisant to, šiame modelyje „EA888“ išvysto 200 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą. Nedaug? Drįsčiau paprieštarauti ir pasakyti – pakankamai.
Vargu ar šiuo metu rinkoje surastume sklandžiau veikiantį veikiantį keturių cilindrų benzininį variklį. Be to, silpnesnioji „EA888“ motoro versija neprarado to užsidegimo, didžiulio noro skatinti vairuotoją kelti variklio sūkius. Nors aukščiausiuose variklio sūkiuose „EA888“ šiek tiek išsikvepia, tai nėra problema, nes didžiausią malonumą teikia variklio gyvybės palaikymas 2000-4400 sūkių diapazone. Kodėl? Nes būtent tada šis motoras išvysto maksimalų 320 Nm sukimo momentą. Jeigu nuolatos ieškote vingiuotų užmiesčio kelių, kurie skatina dirbti ne tik patį automobilį, bet ir Jus, tuomet šis sūkių diapazonas taps skaniu kaip prisirpusi braškė ant maskarponės sūrio torto, nes iš posūkio išvažiuosite turėdami reikalingą spyrį į užpakalį.
Vis dėlto, reikia pripažinti, jog ilgoje tiesiojoje jaučiamas dinamikos trūkumas. Kartais susidaro įspūdis, jog „Volkswagen“ planuoja artimiausioje pristatyti „Polo GTI Performance“ versiją, kurioje pavyktų išnaudoti „EA888“ motoro rezervus. Racionalus galios kiekis turi ir gerąją pusę – kuklias degalų sąnaudas. Užmiestyje važiuodami 90-120 km/val. greičiu išnaudosite 5-7 litrus benzino, mieste variklio apetitas svyruos tarp 8-13 litrų. Mūsų testo metu, nuvažiavus daugiau kaip 600 kilometrų, vidutinių sąnaudų vidurkis sustojo ties 6,8 litro, nors vienu metu buvome pasiekę 6,2 litro 100 kilometrų.
Greitas, bet neįtraukiantis
„Volkswagen“ nori, jog „Polo GTI“ būtų mažoji „Golf GTI“ kopija, todėl nenuostabu, jog vairavimo instrumentai yra kone identiški: vairas – praktiškai idealaus storio ir skersmens, pakaba – standi, tačiau neverčianti sukąsti dantų riedant per kelio nelygumus ar jaustis, lyg dardėtum nuo laiptų sėdėdamas ant taburetės. Komplimentų vertas pakabos balansas visuomet buvo „GTI“ šeimos stiprybė, nes didžioji dauguma „GTI“ pirkėjų tikisi ne tik sportiškumo, bet ir komforto, galimybės patogiai automobilį naudoti kiekvieną dieną.
Pradėjus elgtis energingiau, automobilis į tai reaguoja su pakankamai dideliu entuziazmu – kaip ir vyresnis „GTI“ brolis. Pakabos nustatymai – puikūs, leidžiantys automobiliui išlikti stabiliam, net ir važiuojant didesniu greičiu. Nors vairo stiprintuvas neperduoda labai daug informacijos, tačiau tai netrukdo mažąjį „GTI“ valdyti tiksliai ir užtikrintai. Saugiai ir greitai, neišlipant iš automobilio komforto zonos ribų.
„DSG“ 6 laipsnių pavarų dėžė veikia beveik nepriekaištingai. Aukštesnės arba žemesnės pavaros perjungiamos akimirksniu, nepriklausomai kokiu režimu ir tempu važiuojate. Vienintelė kritikos strėlė šiam komponentui skrieja dėl grubokos pajudėjimo iš vietos procedūros.
Geidžiami privalumai – po ranka
Modernūs kompaktiški hečbekai nebėra tik kampuotos dėžutės, kurių pagalba galima nusigauti iš taško A į tašką B. Vis išrankesni automobilių pirkėjai nori, jog jų būsimas ratuotis turėtų pilnavertę navigacijos sistemą, neblogai grojančią garso sistemą, idealiai veikiančią sąsają su išmaniuoju telefonu ir daugybę kitų privalumų, kuriuos anksčiau buvo galima surasti aukštesnės klasės mašinose.
„Volkswagen“ pasirūpino, jog technologijų ir naujovių ištroškę vairuotojai liktų patenkinti. „Polo GTI“ gali būti komplektuojamas su „VAG“ koncerno automobiliuose plačiai naudojamu skaitmeniniu prietaisų skydeliu, iki smulkmenų išbaigta multimedijos sistema, šildomomis sėdynėmis, dviejų zonų klimato kontrole, automatine stabdymo sistema. „Polo GTI“ taip pat gali būti komplektuojamas su automatine greičio bei atstumo palaikymo kontrole, kuri puikiai savo darbą atlieka išvažiavus į magistralę. Kad ir kaip skeptiškai žiūrėtumėte į tokio dydžio automobilius, turėsite pripažinti, jog „Polo GTI“ ir net standartinis „Polo“ gali pasiūlyti tuos pačius komforto įrangos priedus kaip ir „Golf“ ar „Passat“.
Lietuvoje naujos kartos „Polo GTI“ kainuoja nuo 22 887 eurų. Tuo tarpu mūsų bandytas modelis su gausia papildoma įranga į naujus namus iškeliautų tik tada, jeigu surastume automaną, kuris norėtų bei galėtų sumokėti 31 339 eurų sumą. Sutinku, jog tai yra „Golf GTI“ teritorija, tačiau pasižaidę su „Volkswagen“ konfigūratoriumi sužinosite, jog visus Jūsų poreikius atitinkantis modelis kainuos maždaug 27 000 eurų.
„Volkswagen Polo GTI“ tikrai nėra vienas iš tų hečbekų, kuris galėtų suteikti milžinišką gūsį gerų emocijų jį vairuojant, tačiau „GTI“ emblemą dėvintys automobiliai niekada nesistengė įtikti tiems, kurie ieško itin aštraus ir tikslaus valdymo. „GTI“ visuomet buvo greitas ir universalus automobilis. Ne išimtis yra ir „Polo GTI“, kuris jam pavestas užduotis atlieka daugiau negu gerai.
Pagaliau per labai ilgą šio modelio gyvavimo istoriją, „Polo“ modifikacijų šeimoje atsirado pilnavertis „GTI“ šeimos narys, kuri niekuo nenusileidžia savo vyresniam broliui – „Golf GTI“. Jeigu norite tų pačių privalumų, kuriuos siūlo „Golf GTI“ tik gerokai mažesnėje dėžutėje – „Polo GTI“ yra tas automobilis, kurio ieškote.
P.S Šių metų rudenį pasirodys versija su mechanine pavarų dėže.
PRIVALUMAI
- Puikus pakabos balansas tarp komforto ir standumo
- Visiems gyvenimo poreikiams tinkantis kėbulo tipas
- Dinamiškas, bet ir ekonomiškas variklis
- Patraukli kaina
TRŪKUMAI
- Automobilio valdymui trūksta tikslumo ir žaismingumo
- Neįsimintiną garsą skleidžianti išmetimo sistema
- Pernelyg santūrus eksterjero dizainas